Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه بازار مسکن به لحاظ قیمتی روز‌های آرامی را سپری می‌کند، متقاضیان تبدیل به احسن همچون دوره رونق، از تاکتیک «خرید و فروش همزمان در یک روز» استفاده می‌کنند تا ریسک معامله خود را به حداقل برسانند.

به گزارش دنیای اقتصاد، در روز‌هایی که افت و خیز قیمت مسکن شدت دارد، یک رفتار طبیعی از سوی معامله‌گران این است که تلاش می‌کنند خرید و فروش خود را که به قصد تبدیل به احسن خرید مصرفی یا سرمایه‌ای قبلی صورت می‌گیرد، در یک روز انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها از اینکه قیمت فروشنده یکباره تغییر کند بیم دارند و می‌دانند اگر از تغییرات پرسرعت قیمت مسکن باز بمانند و واحد خود را ارزان بفروشند، ممکن است نتوانند خانه جایگزین دلخواه خود را خریداری کنند؛ وضعیتی که در سال ۹۷ به ویژه در نیمه اول سال همزمان با روز‌های پررونق معاملات در بازار مسکن حاکم بود.

اما در هفته‌های اخیر در حالی که قیمت مسکن در یک ایستگاه توقف کرده و تغییرات آن در مهر نسبت به شهریور در حد صفر بوده است، باز هم متقاضیان تبدیل به احسن اصرار دارند معاملات خرید و فروش واحد جایگزین را همزمان ترتیب دهند.

تحقیقات میدانی از واسطه‌های ملکی نشان می‌دهد نگرانی این معامله‌گران درباره بالا و پایین قیمت مسکن نیست، اما با توجه به اینکه فایل مناسب و کم نقص برای فروش در بازار مسکن کم است، کسانی که قصد تبدیل به احسن دارند نگران هستند واحد مسکونی مطلوب فعلی خود را بفروشند ودیگر نتوانند واحد دلخواه خود را خریداری کنند.

اگر در این رابطه ملاحظه کافی از سوی فروشندگانی که قصد خرید ملک جایگزین دارند، صورت نگیرد، طبعا ممکن است دست فروشنده از خرید واحد مطلوب کوتاه بماند و، چون موجودی فایل فروش نزد بنگاه‌ها محدود است، برای یافتن واحد مناسب دیگر در منطقه مورد نظر خود با مشکل روبه رو شود.به همین خاطر تاکتیک «خرید و فروش همزمان در یک روز» فعلا بهترین گزینه برای متقاضیان تبدیل به احسن به شمار می‌آید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسکن تبدیل به احسن تبدیل به احسن خرید و فروش قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر