Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@06:26:55 GMT

بدترین عوارض بلندمدت کووید ۱۹

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۹۴۶۱

بدترین عوارض بلندمدت کووید ۱۹

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، زهرا سجادی اظهار کرد: پزشکان هشدار داده‌اند که کووید-۱۹ می‌تواند به قلب، ریه‌ها و کلیه‌ها آسیب زده و باعث شود این اندام‌های مهم، حتی مدت‌ها بعد از بهبودی، ضعیف شوند.

وی با اشاره به این‌که احساس خستگی، عارضه‌ای است که بیماران مبتلا به کویید ۱۹ بیشتر از هر عارضه‌ دیگری به آن اشاره داشته‌اند، عنوان کرد: محققان از ۱۰۰ بیمار نجات یافته از کووید-۱۹ پرسش‌هایی کردند، در میان این ۱۰۰ نفر هم کسانی بودند که در ICU بستری شده بودند و هم کسانی حضور داشتند که جزو موارد خفیف این بیماری محسوب می‌شدند، دانشمندان دریافتند ۷۲ درصد از افرادی که در ICU بستری بوده‌اند و ۶۰ درصد از کسانی که علائم خفیفی داشتند، بعد از بهبودی دچار احساس خستگی و کسالت بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی ادامه داد: خستگی می‌تواند علامتی از موارد فعال کووید-۱۹ باشد، اما بهبود یافته‌گان ویروس کرونا اغلب دچار سندرم خستگی مزمن می‌شوند.

این متخصص آسیب‌شناسی زنده ادامه داد: تنگی نفس جدید یا تنگی نفس تشدید شده»، یک علامت قابل توجه در بهبود یافتگان حتی هفته‌ها بعد از بهبودی بوده است که در مورد ۶۵ درصد از بیماران بستری شده در ICU و ۴۳ درصد از موارد خفیف‌تر وجود داشته است.

وی بیان کرد: تنگی نفس نیز مانند احساس خستگی، یکی‌از علامت‌های ویروس کرونای فعال است، در بیشتر موارد جدی این بیماری، بیماران برای کمک به تنفس نیاز به ونتیلاتور دارند، یکی از متخصصین بیماری‌های ریوی می‌گوید شاید سه ماه تا یک سال و یا حتی بیشتر طول بکشد تا عملکرد ریه فرد به سطح پیش از ابتلا به کووید-۱۹ برگردد.

سجادی با اشاره به این‌که اکثر کسانی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند علائم روحی و روانی را تجربه می‌کردند، تصریح کرد: شایع‌ترین این بیماری‌ها اختلال استرس پس از حادثه است.

این متخصص آسیب‌شناسی زنده ادامه داد: شواهد موجود نشان می‌دهند دوره‌ ریکاوری از کووید-۱۹ برای عده‌ای از افراد ممکن است ماه‌ها طول بکشد و مهم و لازم است که بهبود یافته‌گان از ویروس کرونا، رها نشده و به طور مکرر و طبق برنامه، چکاپ شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی ویروس کرونا کووید 19 عوارض کرونا طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

 سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به اصناف و کسبه و بازاریان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ برابر میز‌های خدمت ما افزایش یافته است گفت:  مسئله اصلی ما  استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ برای انجام تکالیف و رویکرد در امور وصول مالیات از اصناف بوده که تمام سعی خود را انجام داده ایم که عدالت مالیاتی در بین اصناف برقرار شود و به سادگی و سهولت و سرعت تکالیف مربوط به اخذ مالیات صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به این رویکرد موفق شدیم احکام خوبی نسبت به گسترش ظرفیت تبصره ۱۰۰ اخذ کنیم به طوری که  سقف فروش در تبصره ماده ۱۰۰ را تا سقف ۱۸ میلیارد تومان رساندیم، بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته  افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان بیان کرد:  در راستای توسعه مشوق‌ها  تقسیط‌های بلند مدت  برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند  در نظر گرفته شده که این از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه با اصناف بوده و مقرر شده بخش نامه‌های تبصره ماده ۱۰۰ با نظر و مشارکت اصناف ارائه شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه رویکرد‌های جدید مالیات ستانی به سمت سیستمی شدن مالیات در حرکت هستیم و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی رفته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟