Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در طول هشت سال گذشته در بازار مسکن با رشد 980 درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم که حدود 500 درصد آن فقط مربوط به 2.5 سال گذشته است.

مجتبی یوسفی  با اشاره به افزایش قیمت مسکن و اثرگذاری افزایش قیمت چند منطقه در شمال پایتخت بر تمام کلان‌شهر و کشوراظهار داشت: در طول هشت سال گذشته در بازار مسکن با رشد 980 درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم که حدود 500 درصد آن فقط مربوط به 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 سال گذشته است.

وی با بیان اینکه موضوع بسیار مهم اثر‌گذایر قیمت مسکن در چند منطقه بر روی کل بازار مسکن است، ادامه داد: در بحث خانه‌های لوکس ما با یک زنجیره‌ای مواجه هستیم، وقتی راس این هرم در نقاط برخوردار و شمال شهر واقع است، در شرایطی که قیمت در این مناطق تا ٢٠٠ میلیون تومان در هر مار بالا می‌رود، قاعدتا قیمت ملکی در جنوب تهران هم از هر متر ۵میلیون تومان بود به ٢۵ تا ٣٠ میلیون تومان می‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد : تنها راهکار این است که بازار مسکن از سوداگری خارج شود و باید سیاست‌های مالیاتی در حوزه مسکن را به اجرا برسانیم.

یوسفی با اشاره به خانه‌های خالی و ضرورت آن برای ورود این واحدها به چرخه مصرف اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که بخشی از آمار خانه‌های خالی به شهرهای جدید برمی‌گردد. در حال حاضر در اکثر شهرهای جدید با انبوهی از خانه‌های خالی مواجه هستیم چراکه در برخی از شهرهای جدید صرفا خانه‌سازی شده و زیرساخت های شهری ندارند.

وی تاکید کرد: در برخی از شهرهای جدید فقط خانه سازی شده و این شهرها به خوابگاه تبدیل شده‌اند. برای مثال در اهواز پس از طی مسافت 70 کیلومتر مردم به شهر رامین یا شیرین شهر می‌رسند در حالی که این گروه عمدتا از قشر ضعیف جامعه و از دهک‌های کم درآمد هستند و این هزینه حمل و نقل سهم زیادی از درآمد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد. این افراد با حداقل درآمد نمی‌توانند هزینه های سنگین تردد از شهرهای جدید به شهرهای اطراف را بپردازند.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سهم شهرهای جدید از خانه های خالی گفت:چیزی حدود ٣٠٠ هزار تا ۴٠٠هزار خانه خالی در شهرهای جدید وجود دارد.


 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خانه های خالی شهرهای جدید بازار مسکن سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان افزود: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

آریافر افزود: سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون ۲۷۱ هزار تن سیمان در دو کارخانه سیمان قاین و باقران تولید شد.


وی گفت: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.


مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.


آریافر افزود: سال گذشته ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.


همچنین در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شد.


در این جشنواره از شرکت سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان تقدیر شد.تولید سیمان در خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو