Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در حاشیه نشست سران کشورهای ترک زبان با «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان ملاقات کرد.

در جریان این دیدار دورنمای توسعه روابط تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و بشردوستانه بین دو کشور بررسی و در مورد مسائل مربوط به مبارزه با بیماری همه گیری کرونا و تغییر اقلیم، تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین همچنین در مورد موضوعات مهم دستور کار منطقه‌ای، از جمله وضعیت افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

تاکایف در سخنانی از وضعیت کنونی روابط دوجانبه قزاقستان و مجارستان ابراز رضایت و بر تقویت تماس‌های دوجانبه در سطوح مختلف اشاره کرد.

وی با بیان این که مجارستان در قزاقستان به خوبی شناخته شده و مورد احترام است، اعلام کرد اولین سفارت قزاقستان در اروپای مرکزی در بوداپست افتتاح شده است.

وی با تاکید بر ظرفیت بسیار همکاری دو کشور گفت: بنابراین فکر می‌کنم وظیفه مشترک ما این است که برای همکاری‌های بیشتر نهادها و دولت‌های خود را به ویژه در زمینه اقتصادی تشویق کنیم و همچنین تعامل از طریق سازمان‌های بین المللی مانند سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا در نظر بگیریم.

نخست وزیر مجارستان به نوبه خود در بخشی از این دیدار به روابط نزدیک تاریخی بین مردمان دو کشور اشاره و از رئیس جمهور قزاقستان برای انجام سفر به مجارستان در سال آینده میلادی دعوت کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان مجارستان رئیس جمهور نخست وزیر روابط دوجانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع وارد قزاقستان شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.

به گزارش ایسنا، سخنرانی و دیدار با وزرای دفاع عضو شانگهای از برنامه‌های امیر آشتیانی در این سفر دوروزه است.

 سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت‌های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتمادسازی بیشتر به منظور توسعه و گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت‌های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.
 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان