Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران و در شهر زیبای شمشکدربندسر هنوز دومین پیست اسکی بزرگ کشور یعنی پیست اسکی شمشک علی رغم سالها تعطیلی، خاموشی و بی توجهی همچنان استوار ایستاده است.

شمشک – دربندسر به عنوان قطب ورزش های زمستانی در استان تهران شناخته می شود. حضور ۱۴ نفر از ورزشکاران و قهرمانان این شهر در ادوار مختلف المپیک و سایر مسابقات بین المللی و جهانی حکایت از آن دارد که شمشک خاستگاه و مهد ورزش های زمستانی است اما آنچه به عنوان دغدغه و علامت سوالی بزرگ برای دوستداران این ورزش زمستانی به شمار می رود این است که چرا باید پیست تاریخی و شاهرگ حیاتی اسکی در این منطقه همچنان در تعطیلی مطلق به سر ببرد و علیرغم تلاش اهالی و علاقه مندان خبری از راه اندازی و یا حتی تلاش برای این کار دیده نشود؟

آغاز نامه نگاری های جدی برای حیات دوباره شمشک

با انتخاب حسین ساوه شمشکی المپین و ملی پوش اسکی به عنوان رئیس شورای شهر شمشک و دربندسر پیگیری ها برای بازگشایی این پیست بیش از پیش و با جدیت بیشتری از سر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمشکی که یکی از اصلی ترین شعارهای انتخاباتی اش راه اندازی مجدد شمشک بود چندین نامه از مجرای شورای شهر شمشک دربندسر با مدیریت مجموعه های اسکی شمشک و دیزین در شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی داشته است.

این مکاتبات در مهر و آبان با محوریت معرفی گزینه یا گزینه های بهره بردار جدید پیست اسکی شمشک انجام شده است؛ جایی که با پیشنهاد جالب شورای شهر شمشک و دربندسر مواجه شده است.

«شهرداری شمشک – دربندسر» به عنوان گزینه و نهاد عمومی متقاضی واگذاری پیست اسکی شمشک از سوی شورای شهر این منطقه معرفی شده است، نهادی که با توجه به دولتی بودن می تواند از حیثی نگرانی ها از آینده واگذاری پیست به بخش خصوصی را برطرف کرده و از سوی دیگر توان و مقبولیت همکاری با مالکان اهالی شمشک دربندسر که حدود نیمی از پیست شمشک متعلق به آنهاست را داشته باشد.

شهرداری شمشک دربندسر با ترک تشریفات آمادگی قبول بهره برداری از پیست اسکی شمشک در فصل جاری را دارد. این اعلام آمادگی چه برای بهره برداری فصلی و چه برای واگذاری قطعی عنوان شده است.

نکته حائز اهمیت در این موضوع این است که با توجه به اینکه در ادوار گذشته اغلب مشکل بین مالکان و شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی باعث شده بود که بهره بردار نتواند کاری از پیش ببرد، موافقت فعلی مالکان با بهره برداری گرینه معرفی شده یعنی شهرداری شمشک دربندسر این نوید را می دهد که سریال تکراری مشکلات به پایان برسد.

هنوز نامه نگاری های مدیریت مجموعه اسکی شمشک دیزین و شورای اسلامی شهر شمشک و دربندسر به نتیجه نهایی ختم نشده است ولی این واگذاری به بهره بردار جدید می تواند نقطه عطفی در تاریخ پیست اسکی شمشک باشد چرا که مدیریت باری به هر جهت دولتی قبلی و دست به دست شدن دائمی در شمشک فرصت های توسعه را از این پیست گرفته است.

این در حالی است که مقایسه نتیجه مدیریت طولانی مدت دو بخش مجزا در دو پیست دیزین و دربندسر نشان می دهد که وقتی کار پیست های اسکی کشور به علاقه مندان و آشنایان از لحاظ فنی و استاندارد و البته از دل اهالی این منطقه سپرده می شود تا چه اندازه در شرایط آن تغییر به وجود می آید.

مدیریت شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی در پیست اسکی دیزین و مشکلات متعدد استاندارد سازی قطعات این پیست در یک طرف و مدیریت موفق پیست اسکی دربندسر در طی سالیان اخیر که به دست اهالی خود این منطقه اداره می شود از سوی دیگر نشان می دهد کدام راه برای مدیریت شمشک و بهره برداری جدید به نتیجه می رسد؟

مسیر قانونی واگذاری شمشک به بهره بردار جدید چیست؟

واگذاری شمشک هم می تواند به فرد حقیقی و هم می تواند به بخش دولتی به عنوان مثال شهرداری شمشک دربندسر باشد.

طبق قانون برای سپردن یک سازمان به بخش خصوصی حداقل موافقت وزرای اقتصاد و دارایی، دادگستری و در اینجا وزیر ورزش لازم است.

نامه نگاری های اولیه شورای شهر شمشک دربندسر و مکاتبات با وزیر ورزش و جوانان انجام شده است و در صورت موافقت مدیریت مجموعه های اسکی شمشک دربندسر ادامه مسیر هم می تواند با سرعتی قابل قبول طی شود، سرعتی که می تواند دوباره خون را به رگ های شمشک؛ قلب تپنده اسکی پایتخت برگرداند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک حسین ساوه شمشکی پیست شمشک المپیک پیست شمشک حسین ساوه شمشکی شورای شهر شمشک پیست اسکی شمشک شهرداری شمشک شمشک دربندسر بهره برداری بهره بردار نامه نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی

با دستور استاندار خراسان رضوی تیمارگاه حیات وحش استان و معین شرق کشور راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز و در جریان بازدید خود از اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهد گشت.

 استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست