Web Analytics Made Easy - Statcounter

اروپا بار دیگر به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و در حال حاضر ۱۰ کشور در این قاره در فهرست نگرانی شدید قرار دارند.

خبرگزاری میزان – اروپا در آستانه آغاز سال جدید میلادی و تعطیلات کریسمس بار دیگر به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.

به گزارش «رویترز و یورو نیوز»، بسیاری از کشور‌های اروپایی در روز‌های اخیر و با جهش مجدد شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌ها را بازگردانده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر اروپا نیمی از میانگین ۷ روزه ابتلا به ویروس کرونا را در جهان و همچنین حدود نیمی از آخرین مرگ و میر‌های کرونایی را در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

این بالاترین میزان ابتلا از ماه آوریل سال گذشته به شمار می‌رود که طی آن شیوع ویروس کرونا در ایتالیا در اوج خود قرار داشت.

شیوع ویروس کرونا در اروپا در حالی اوج گرفته که روند واکسیناسیون در این قاره به خوبی صورت گرفته است.

بر اساس داده‌های اتحادیه اروپا، حدود ۶۵ درصد از جمعیت منطقه اقتصادی اروپا که شامل اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ است ۲ دوز دریافت کرده‎اند، اما این سرعت در ماه‌های اخیر کاهش یافته است.

آژانس بیماری‌های اتحادیه اروپا هشدار داده که از مجموع ۲۷ کشور این اتحادیه ۱۰ کشور در فهرست «نگرانی شدید» کرونایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: رکورد ابتلا به کرونا در آلمان باز هم شکسته شد آسیب کرونا به ده‎ها میلیون دانش آموز در سراسر جهان

مرکز کنترل بیماری‌های اروپا هشدار داده که وضعیت کلی اپیدمیولوژیک شامل افزایش ابتلا و موارد مرگ و میر کرونایی است.

پیش‌ بینی می‌شود که نرخ موارد ابتلا، میزان مرگ و میر و پذیرش در بیمارستان و آی‌سی‌یو طی دو هفته آینده افزایش یابد.

این نهاد اروپایی در آخرین ارزیابی هفتگی خطر خود، ۱۰ کشور اتحادیه اروپا را در بالاترین رده نگرانی خود قرار داده است؛ بلژیک، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، استونی، یونان، مجارستان، هلند، لهستان و اسلوونی.

کشور‌های اروپایی مانند رومانی، بلغارستان و اوکراین که در آن‌ها میزان واکسیناسیون بسیار کمتر از میانگین اتحادیه اروپاست، از جمله کشور‌هایی هستند که بیشترین آسیب را دیده‎اند اما حتی کشور‌هایی مانند آلمان می‌گویند موارد جدید به سطوح بی سابقه‌ای رسیده است.

در همین حال مقام‎های فرانسه به تازگی از ورود این کشور به موج پنجم شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه اخیرا اعلام کرد که افراد ۶۵ ساله و بالاتر برای ورود به مکان‌های عمومی در فرانسه باید گذرنامه سلامت ارئه دهند.

وزیر بهداشت فرانسه نیز هشدار داده که این کشور در آغاز موج پنجم شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

این در حالی است که مقام‎های فرانسه از کشف گونه‌ای جدید از ویروس کرونا در این کشور خبر می‌دهند.

این سویه جدید در مدرسه‌ای در منطقه «بانالک» در شمال غربی فرانسه شناسایی شده است.

در این مدرسه ۲۴ نفر شامل ۱۸ کودک به این گونه جدید مبتلا شده‎اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا واکسن کرونا شیوع ویروس کرونا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است