Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:29:01 GMT

کاهش مخزن سد سپیدرود و خطر بی‌آبی در رشت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۰۴۱۵

کاهش مخزن سد سپیدرود و خطر بی‌آبی در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی فتح‌اللهی پیش از ظهر امروز  در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به اهمیت موضوع و تشکیل جلسات متعدد  شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در سال گذشته اظهار کرد:  امسال اولویت اول کاری فرمانداری بحث ساماندهی آب کشاورزی است، در تلاش هستیم تا  خروجی این جلسات   منجر به کم شدن دغدغه کشاورزان در تأمین آب در سالی باشد که با کمبود قابل‌ملاحظه‌ آب مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شواهد موجود در مخزن سد سپیدرود نشان از کاهش فراوان حجم آب موجود است، گفت: ۱۶۰ میلیون مکعب حجم فعلی مخزن سد سپیدرود نسبت به مشابه سال گذشته که این ظرفیت ۳۵۰ میلیون مکعب و سال قبل‌تر از آن ۵۰۰ میلیون مکعب بوده کاهش قابل‌توجهی دارد.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر اینکه مسئله ساماندهی آب اولویت کاری فرمانداری در سال جاری خواهد بود، افزود: با تمام توان اولویت خود را در کنار بحث اشتغال، بر سر موضوع ساماندهی آب شهرستان و کاهش دغدغه کشاورزان گذاشته تا دغدغه خاطر کشاورزان کاهش پیدا کند.

فتح‌اللهی با اشاره به افزایش اعتبارات آب منطقه‌ای در کمیته برنامه‌ریزی امسال، بیان کرد: اعتبارات آب منطقه‌ای برای ساماندهی آب شهرستان از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سال گذشته به ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حدود دو و نیم برابر افزایش پیداکرده است.
انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار شهرستان رشت بی آبی در گیلان سد سفیدرود آب منطقه ای علی فتح اللهی ساماندهی آب آب شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران در آیین بزرگداشت روز کارگر، با حضور جمعی از مدیران شهرستان و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت فعال در شهرستان در منطقه بیات دهلران، اظهار کرد: مقام کارگر در آموزه‌های دین اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است لذا باید مسئولان برای حل مشکلات این قشر عظیم پای کار باشند.

وی به عدم جذب نیروی بومی در شرکت‌های فعال در منطقه اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که مسئولان شهرستان، به ویژه مدیران شرکت‌های فعال در منطقه، در زمینه به کار گیری نیرو‌های بومی بر اساس قانون توجه و جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی با اشاره به اینکه کارگران نیروی محرک توسعه هستند، بیان کرد: توجه به معیشت کارگران، پرداخت به موقع حقوق و مزایای و شنیدن مشکلات آنها از جمله موارد مهمی است که باید مسئولان و مدیران اجرایی مورد توجه قرار بدهند.

در پایان این مراسم با حضور امام جمعه و مسئولان از ۱۴ نفر از کارگران ایستگاه تقویت فشار منطقه بیات تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد