Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:37:48 GMT

آشنایی با دکوراسیون داخلی عرشا هوم

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۰۴۵۲

آشنایی با دکوراسیون داخلی عرشا هوم

به هنر و دانش تزئینات داخلی، دکوراسیون داخلی می گویند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام عرشا هوم، نمای داخلی یک خانه یا ساختمان بیانگر طراحی داخلی آن است که توسط طراح داخلی ساخته می‌شود.

دکوراسیون داخلی

 هر بار که شما طراحی داخلی منزل خود را تغییر داده اید و یا خانه خود را تزیین کرده اید در طراحی دکوراسیون منزل خود شرکت کرده اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با گسترش زندگی های مدرن، نیاز به دکوراسین های مدرن و جدید بیش از پیش احساس می‌شود.

تفاوت طراح دکوراسیون و طراح داخلی

هر کسی با اندکی دانش و خلاقیت می تواند طراحی دکوراسیون منزل خود را انجام دهد. علاقه به بازی با رنگ ها، چیدمان وسایل و مبلمان و … کاری است لذت بخش که یک دکوراتور حرفه‌ای می تواند آن را  به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

ویژگی مهم برای طراحی دکوراسیون منزل و یا طراحی داخلی محل کار

۱- دانش کافی: هرکسی که بخواهد طراحی دکوراسیون منزل خود را انجام دهد، باید از دانش کافی در این زمینه برخوردار باشد. اطلاعات دانش معماری، معماری داخلی و دکوراسیون در سطوح مقدماتی، آگاهی از چگونگی استفاده و نحوه بهره بردن از متریال‌ هایی چون رنگ، مبلمان، عناصر دکوری و تزئینی و … که کاربرد اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند، بسیار مهم است.

۲– زیبایی‌شناسی: واژه‌ی زیبایی‌شناسی ریشه‌ی یونانی داشته و به معنای درک زیبایی است. معنای زیبایی‌ شناسی معماری داخلی یا دکوراسیون این است که چگونگی زیبایی محیط پیرامون و جایگاه شخص در محیط داخلی را به معنای واقعی درک کنیم.

۳- خلاقیت: خلاقیت اساس جدا نشدنی هر هنر و هنرمندی است. از آنجایی‌ که طراحی دکوراسیون و طراحی داخلی ترکیبی از هنر و فن می‌باشد، بنابراین خلاقیت و نوآوری در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

عناصر مهم در دکوراسیون داخلی 

رنگ‌ها از اصلی‌ترین المان‌های تعیین کننده در دکوراسیون داخلی هستند. انتخاب و به کارگیری آن‌ها بسته به وسعت فضای مورد نظر و مقدار نور دریافتی فضا متغیر است. همچنین انتخاب رنگ‌ها با توجه به هدف و کاربری فضا صورت می‌گیرد. رنگ‌ها به سه دسته فعال، غیرفعال و خنثی تقسیم می‌شوند. رنگ‌های فعال باعث پررنگ شدن جلوه اشیا و خطوط به کار رفته در فضای اجرایی شده و به فضا جان می‌بخشند. از جمله این دسته از رنگ‌ها می‌توان به نارنجی، زرد، قرمز و صورتی اشاره کرد. رنگ‌های غیرفعال در تقابل با این دسته قرار دارند، این رنگ‌ها شامل رنگ‌های آبی و سبز و طیف‌های مرتبط با این رنگ‌ها هستند و در فضا حس آرامش را القا می‌کنند. رنگ‌های خنثی شامل سیاه، خاکستری و سفید هستند. انواع دیگر رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی رنگ‌های جفت شونده یا متضاد هستند که معمولا در کنار هم استفاده می‌شوند مانند رنگ‌های سیاه و سفید، قهوه‌ای و سبز، زرد و بنفش.

مهمترین قسمت در مبحث دکوراسیون داخلی ،چیدمان و قرار دادن صحیح همه این اجزا از نظر انتخاب ابعاد، رنگ‌ها و ترکیب صحیح آن‌ها و انتخاب دیگر اجزای دکوراتیو مثل گلدان‌ها کوسن‌ها و … است. این قسمت نمایش نتیجه نهایی همه انتخاب‌هایی است که برای این هدف انجام شده است. تمام این مباحث البته با انتخاب نوع سبک‌های موجود برای دکوراسیون داخلی اعم از سبک‌های کلاسیک، مدرن، سبک‌های ایران باستان، یونان باستان، شرق دور، ساحلی و … کامل می‌شود.

طراحی داخلی طراحی اتاق خواب

اتاق خواب محل آسایش و آرامش افراد محسوب می‌شود، بنابراین یکی از مهمترین قسمت‌های هر خانه، اتاق خواب آن است. امروزه طراحی داخلی اتاق و همچنین دکوراسیون اتاق خواب بسیار اهمیت دارد. طراحی اتاق خواب سبک های مختلفی دارند که با توجه به سلیقه کارفرمایان طراحی می‌گردد.

موارد مورد توجه در طراحی دکوراسیون اتاق خواب عبارتند از: سرویس خواب، پرده اتاق خواب، رنگ دیوار اتاق خواب، کمد دیواری اتاق خواب، نورپردازی اتاق خواب، مدل درب و پنجره اتاق خواب، کمد دیواری اتاق خواب، طرح کف و سقف اتاق خواب که همه این عوامل به سن افراد و جنسیت و نوع سلیقه آنها بستگی دارد.

طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه یکی از ضروری ترین کارها است که هنگام طراحی داخلی و یا بازسازی خانه ها باید مورد توجه قرار بگیرد. در واقع آشپزخانه مرکز توجه یک خانه است. برای طراحی آشپزخانه ابتدا باید نقاط اصلی و حساس رو در نظر بگیریم و سپس سایر موارد را  طراحی و بازسازی کنیم.

در هر آشپزخانه ۳ نقطه اصلی و اساسی وجود دارد که به مجموع این سه نقطه باهم، مثلث طلایی می‌گوییم که شامل موقعیت گاز، سینک و یخچال می‌شود. هر چه اضلاع مثلث در حد متعادل و طبق استانداردها کوچک تر باشند. کاربری آشپزخانه بهتر و راحت‌تر می‌شود.

دکوراسیون داخلی با عرشا هوم

شرکت خانه معماری عرشا با برند اختصاصی عرشا هوم، برگرفته از مهندسین مجرب عمران و معماری آماده خدمت‌رسانی در زمینه طراحی داخلی و خارجی ساختمان و کلیه امور مربوط به ساخت و ساز آپارتمان و ویلا، بازسازی و نوسازی ساختمان می‌باشد. یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی که  می‌توانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفه ای است. برای انجام این کار، کسانی را انتخاب کنید که تجربه عالی در این زمینه دارند و می‌دانند با توجه به خواسته‌های شما چگونه خانه‌تان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید.

تیم طراحی شرکت عرشا هوم، از طراحی تا اجرای پروژه همراه شما می باشد تا بتوانید  بهترین  تصمیم جهت تغییر دکوراسیون و انتخاب مبلمان، متناسب با سلیقه خودتان داشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دکوراسیون داخلی طراحی اتاق خواب طراحی دکوراسیون منزل طراحی دکوراسیون دکوراسیون داخلی طراحی داخلی اتاق خواب منزل خود رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با تانک چلنجر ۲

به گزارش همشهری آنلاین، چلنجر ۲ رسما در سال ۱۹۹۸ توسط وزارت دفاع بریتانیا معرفی و در خدمت نیروی زمینی بریتانیا پذیرفته شد. هلدینگ صنایع نظامی ویکرز طراح و تولید کننده این تانک است.

آخرین آمار این شرکت حاکی از آن است که از ۱۹۹۸ تاکنون ۴۰۸ زره پوش برای نیروی زمینی بریتانیا تولید شده است. عمان و اوکراین نیز به ترتیب دارای ۳۸ و ۲۵ دستگاه هستند. در ابتدای معرفی چلنجر ۲ با توجه به ظاهر این زره پوش گمانه زنی ها مبتنی بر ارتقای چلنجر ۱ بود. با این همه بعدها مشخص شد که چلنجر ۲ کامل ترین تانک میدان نبرد اصلی بریتانیا است و چیزی در حدود ۳ تا ۵ درصد قطعات آن می تواند توسط چلنجر ۱ جایگزین شود. آزمودن چلنجر ۲ در جنگ‌های بوسنی، کوزوو، عراق و افغانستان صورت گرفت و نتیجه عمدتا مثبت ارزیابی شده است.

وزن چلنجر ۲، ۶۲٫۵ تن بوده و ۴ خدمه دارد. نیروی محرکه آن از یک موتور وی۱۲ دیزلی پرکینز با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، تأمین می‌شود و حداکثر سرعت آن در جاده به ۵۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ارتفاع تانک ۲٫۵ متر، عرض آن در صورت نصب زره اضافی ۴٫۲ متر و طول آن با لوله جلو ۱۱٫۵۵ و بدون لوله ۸٫۳۲ متر است. چلنجر-۲ تنها تانک مدرنی است که از توپ خان‌دار استفاده می‌کند و این به دلیل تأکید بریتانیایی‌ها بر روی برد مفید بالا، کاتربرد ضد نفر و ضد سنگر تانک است. سلاح اصلی این تانک یک قبضه توپ ۱۲۰ میلی‌متری خان‌دار با کالیبر ۱۲۰/۵۵ است و ۵۲ گلوله برای آن در داخل تانک حمل می‌شود. قیمت هر دستگاه چلنجر ۲ در سال ۱۹۹۹ حدود ۴ میلیون پوند بوده‌است.

یک سند نظامی بریتانیا در سال ۲۰۰۱ نشان داد که ارتش بریتانیا جایگزینی برای چلنجر ۲ به دلیل عدم وجود تهدیدات متعارف قابل پیش‌بینی در آینده نخواهد داشت. با این حال، بنظر می رسد با توجه به رونمایی تی ۱۴ آرماتا توسط روسیه که عنوان مدرن ترین تانک میدان جنگ جهان را به خود اختصاص داده، بریتانیا شدیدا در فکر جایگزینی برای چلنجر ۲ باشد. گفته می شود چلنجر ۳ در سال ۲۰۲۷ وارد خدمت خواهد شد.


شناسنامه تانک چلنجر ۲ محصول: بریتانیا تاریخچه خدمت: ۱۹۹۸-اکنون استفاده‌شده توسط: نیروی زمینی بریتانیا، ارتش سلطنتی عمان جنگ‌ها: جنگ عراق جنگ کوزوو جنگ افغانستان جنگ بوسنی قیمت واحد: ۴۲۱۷۰۰۰ پوند تاریخ تولید: ۱۹۹۳–۲۰۰۲ تعداد ساخته‌شده: حدود ۴۴۶ وزن: ۶۲٫۵ تن (۶۱٫۵ تن بزرگ؛ ۶۸٫۹ تن کوچک) طول: ۸٫۳ متر (۲۷ فوت ۳ اینچ) , ۱۳٫۵۰ متر (۴۴ فوت ۳ اینچ) با اسلحه رو به جلو عرض :۳٫۵ متر (۱۱ فوت ۶ اینچ) , ۴٫۲ متر (۱۳ فوت ۹ اینچ) با زره‌های کاربردی ارتفاع :۲٫۴۹ متر (۸ فوت ۲ اینچ) خدمه ۴ (فرمانده، توپچی، بارگذار/اپراتور، راننده) زره: چوبام سامانه تعلیق: هیدروپنوماتیک ظرفیت سوخت ۱٬۵۹۲ لیتر (۳۵۰ گالون بریتانیایی؛ ۴۲۱ گالون آمریکایی) برد عملیاتی:۵۵۰ کیلومتر (۳۴۰ مایل) بیشینهٔ سرعت: ۵۹ کیلومتر بر ساعت (۳۷ مایل بر ساعت)

Apr ۲۶, ۲۰۲۴ - جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر 847239 برچسب‌ها همشهری آنلاین مجله نظامی جهان

دیگر خبرها

  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ