Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

باید از همه ظرفیت‌های ‏موجود کشور در چارچوب اسناد بالادستی استفاده شود‬

- امر آموزش و پرورش و تعلیم و ‏تربیت عمومی این یک امر حاکمیتی است‬ و‬ وظیفه حاکمیت این است که این نقش را ‏ایفا کند و این نیاز اساسی مردم که در قانون اساسی مورد تأکید واقع شده است را ‏مرتفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این فرق دارد با اینکه خودت همه را تصدی‌گری کنی.

- باید در‬ این شرایط‬ بشود‬ یک مشارکت ‏حداکثری داشت. یعنی یک الگویی باشد‬ که از همه ظرفیت‌های ‏موجود کشور در چارچوب اسناد بالادستی استفاده شود‬ تا این وظیفه را به خوبی بتوان انجام داد.

تمرکززدایی و مشارکت دوای درد بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش است

- جامعه مخاطبی که وزارت آموزش و پرورش با آن رو به روست یک ‏نفر و دو نفر نیست. یک خانواده گسترده حدوداً ۱۵ میلیون دانش‌آموز و معلم است. ‏این چیزی نیست که وزارت یا ستاد وزارت بتواند به تنهایی یا به‬ شکل‬ انحصاری متولی ‏همه مباحثش‬ باشد و متصدی اش باشد‬ و‬ در‬ انتها‬ هم‬ با‬ این مساله‬ بتواند‬ بهترین خروجی را بگیرد.

 

- راهبرد اصلی برای بهره‌وری و ارتقاء نظام بهره‌وری این است که باید الگوی مشارکت حداکثری ‏داشته باشیم.‬ بخشی از این ظرفیت مشارکتی در درون‬ نظام آموزش پرورش وجود‬ دارد‬ و‬ ‏برخی نیز بیرون آموزش پرورش رسمی هست و این الگویی که به آن نیاز داریم باید پاسخ گوی اینها ‏باشد.‏

 

- تمرکز زدایی و مشارکت ‏حداکثری واقعاً دوای درد بسیاری از مشکلات انباشته آموزش و پرورش است و این باید به عنوان یک راهبرد اساسی پیگیری بشود. و اگر به نتیجه برسد ما در ‏حصول و وصول نتایج تصاعدی جلو می‌افتیم.‏

تمرکز در کتاب درسی کمترین بازده را دارد

- همین الان در تولید محتوا ما تمرکز در کتاب درسی را داریم که کمترین بازده را دارد چون عنصر انتخاب در آن نیست.

- ما باید محتوا را در قالب‌های دیگری هم ارائه کنیم تا برای دانش‌آموز حق انتخاب بگذاریم و سیاست چند تالیفی در همین راستاست. و این تازه آموزش مستقیم است.

باید به سمت اجرای سند تحول پیش برویم/ باید کانون تحول را در مدرسه قرار دهیم

- باید به سمت اجرای سند تحول پیش برویم و ۱۱ راهکار قانونی سند باید نوشته شود. این جای سوال دارد که پس از گذشت ۱۰ سال از سند تحول ما در مجلس شورای اسلامی نیم خط هم در این باره قانون و مصوبه نداریم. همین می‌شود که سند ۲۰۳۰ می‌شود ۳۶۰ صفحه و سند تحول ۴۰ صفحه است. پس باید پیوست‌های سند درست شود.

- برای اجرای تحول باید یک بازتعریفی در سیستم رخ بدهد. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی که به فرمایش مقام معظم رهبری قلب آموزش و پرورش است بر اساس قانون سال ۱۳۵۴ دارد اداره می‌شود و معلوم است که در این شرایط هنوز کتاب درسی اولویت است. یا قانون ورزش در مدارس برای سال ۱۳۰۶ است. اینها همه باید از سال ۹۰ یک بازتعریف درستی می‌شود.

- ما باید کانون تحول را در مدرسه قرار دهیم. اگر تا به حال کسانی آمده‌اند که می‌خواستند تحول ایجاد کنند اما نشده است برای این است که نقطه کانونی تحول در مدرسه قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشارکت تمرکززدایی مسعود فیاضی آموزش و پرورش سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و گفت : پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

 وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس دولتی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پ یرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شانیت معلمی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای