Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:30:33 GMT

۳۵۷ ناشر کتاب در اصفهان فعال هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۰۶۱۹

۳۵۷ ناشر کتاب در اصفهان فعال هستند

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانعلی معتمدی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب در مجتمع مطبوعاتی اصفهان تعداد کتاب‌فروشی‌ها در شهر اصفهان را ۱۴۰ باب  عنوان کرد و گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز ۱۷۵ واحد کتاب‌فروشی وجود دارد.

وی  افزود: در یک سال اخیر  نزدیک به ۲ هزار عنوان کتاب در استان اصفهان چاپ‌شده  که نسبت به سال قبل از آن  ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: در یک سال گذشته ۲ هزار و ۸۵۷ عنوان کتاب مجوز  چاپ گرفتند که ۲ هزار و ۲۶۵ عنوان آن چاپ‌شده است که  از این تعداد یک هزار و ۸۵۲ عنوان چاپ اول و ۴۱۳ عنوان چاپ دوم هستند. 

حجت‌الاسلام معتمدی با اشاره به ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار و شهادت در استان اصفهان افزود: وصیت‌نامه‌ها، زندگی‌نامه شهدا و ایثارگران ظرفیت و موضوع کتاب است و  توجه به فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت بالایی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اختتامیه پنجمین جشنواره دوره جام باشگاه‌های کتاب، تجلیل از ناشران، رونمایی از کتاب در فضای باز و تاریخی شهر، شاهنامه‌خوانی، بزرگداشت چهره برتر کودک و نوجوان در امر کتاب، معرفی نویسندگان  خارج از کشور که با داخل ایران همکاری دارند، معرفی آثار برتر در حوزه نشر، برگزاری جلسات نقد، برگزاری نمایشگاه کتاب، تجلیل از نویسندگان و ناشران در حوزه دفاع مقدس  از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به مناسبت هفته کتاب در استان اصفهان است.

وی تصریح کرد در مجموع در این هفته  ۵۲ برنامه در سطح شهر اصفهان و ۳۰۰ برنامه در شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

همچنین در این نشست امیر هلاکویی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان بابیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد مردم به کتاب‌خانه‌ها دسترسی داشتند گفت:  در چهارسال گذشته ۵۰ باب کتاب‌خانه عمومی در استان افتتاح شده است .

وی افزود: از ۲۰ آبان تا اول آذر بیش از ۸۰۰ برنامه مختلف و متنوع به مناسبت هفته کتاب در استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی برنامه‌های سایه‌های  شهر، باغ کاغذی، پاتوق شیشه‌ای، جشنواره نذر کتاب و تقدیر و تجلیل از متصدیان، کتاب داران، مؤلفان و  ناشران را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته عنوان کرد.

بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۴ آبان‌ تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان کتاب استان اصفهان هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در حوزه حمل‌ونقل از مدل مشارکت استقبال و هفته آینده دو قرارداد همکاری در قالب همین مدل امضا می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزاد قریشی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: داده‌ها در حوزه حمل‌ونقل آن هم در حوزه مدیریت شهری از مهم‌ترین بخش‌ها است.

وی افزود: از این داده‌ها به نحو احسن نمی‌توانیم استفاده کنیم و این نقص وجود دارد، اما راهکار حل چالش این است که داده به‌صورت عام در اختیار تمام استفاده کنندگان قرار گیرد.

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه همیشه سعی کردیم داده‌ها را به صورت باز در اختیار بخش‌های مختلف قرار دهیم و از سوی دیگر با مجموعه‌هایی که داده در حوزه حمل‌ونقل دارند، همکاری کنیم، گفت: دو سال پیش تفاهم‌نامه ای را با مسیریاب نشان امضا کردیم، بر اساس این همکاری هر گونه اطلاعاتی که نیاز دارند در اختیار آنها قرار دادیم و مقرر شد آن‌ها هم در راستای روان سازی ترافیک با مدیریت شهر همکاری کنند.

قریشی با اشاره به چهار سیاست کلی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک تصریح کرد: در همه حوزه‌ها داده‌هایی داریم که می‌توان برای رسیدن به این اهداف از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به چالش‌ها و نیازهای این بخش افزود: برای نمونه برای مکان‌یابی دوربین ثبت تخلفات سرعت در سطح شهر و بهینه‌سازی موقعیت در راستای کاهش هزینه‌ها داده‌هایی موجود است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای تحقق این نیاز به ما کمک کنند.

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: تبلیغات در محیط‌ها و المان‌های ترافیکی سطح شهر از دیگر موضوعاتی است که می‌توانید در راستای افزایش بهره وری و درآمد به کمک مدیریت شهر بیایید.

قریشی گفت: در حوزه حمل‌ونقل از مدل مشارکت استقبال می‌کنیم، هفته آینده دو قرارداد همکاری در قالب همین مدل امضا می‌کنیم، اگر شرکت‌های دانش‌بنیان پیشنهادی داشته باشند که از نظر شهری و اقتصادی برای مدیریت شهر و حوزه حمل‌ونقل مؤثر و کمک رسان باشد از آن استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اصفهان نخستین حوزه حمل‌ونقل شهری در کشور بود که حمایت از استارتاپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را آغاز کرد، البته این حمایت برکات بسیاری به همراه داشت که مدل مشارکت بخشی از همین روند است.

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا با معاونت علمی ریاست جمهوری نیز توافق کردیم که آن‌ها هم از طرح‌های دانش‌بنیان حمایت کنند، البته سعی کردیم برای مجموعه‌های نوپا دانش‌بنیان که رزومه ندارند اما دارای گروه‌های خلاق هستند، راه حلی پیدا کنیم تا برای همکاری زودتر به نتیجه برسیم.

کد خبر 747851

دیگر خبرها

  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • جای جای اصفهان، رنگ‌وبوی هفته فرهنگی را گرفته است
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد