Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک درسطح معابر شهر تهران از امروز خبر داد.

جانشین پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: به استناد ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرکس در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از شش ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر همین اساس و در طرح برخورد با تخلفات پوشش پلاک، ضمن توقیف وسیله نقلیه، پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی می‌شود.

سرهنگ موسوی پور خاطرنشان کرد: پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در مبادی ورودی طرح کاهش آلودگی هوا و در هنگام شب در بحث تردد های شبانه ضمن شناسایی متخلفین (پوشش و مخدوشی پلاک) و رانندگانی که اقدام به دستکاری پلاک وسیله نقلیه کرده نسبت به اعمال قانون یا معرفی به مراجع قضایی اقدام کنند.

وی افزود: برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از مطالبات اجتماعی شهروندان است که پلیس راهور تهران بزرگ آن را پیگیری می کند.

سرهنگ موسوی پور تصریح کرد: تخلفات ناخوانا بودن پلاک ، تخلفات تغییر محل نصب پلاک ، تخلفات تردد با پلاک اعزام به تعمیرگاه بعد از مهلت زمانی تعیین شده ، تخلفات پوشش پلاک ، تخلفات مخدوشی(دستکاری ارقام)، ضمن اعمال قانون بر حسب تخلف رانندگان متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مخدوشی پلاک و یا تغییر در ارقام پلاک جرم محسوب شده و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی از شش ماه تا یکسال حبس برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هر راننده ای که به هر نحوی بحث پوشش پلاک را انجام می دهد ممکن است وارد محدوده طرح ترافیک یا کاهش آلودگی هوا شده یا از محدودیت های شبانه عبور کرده و با سرعت غیرمجاز حرکت و یا از چراغ قرمز رد شود.

سرهنگ موسوی پور گفت : این طرح از امروز در سطح معابر و بزرگراههای شهر تهران تشدید شده و رانندگان به این موضوع توجه داشته باشند که تخلفات آنان هم از طریق دوربین های نظارتی و کنترل ترافیک و همچنین تیم های مستقر در این طرح رصد و برخورد شده و ضمن اعمال قانون در صورت رویت تخلف دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه رانندگان متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جانشین پلیس راهور پایتخت پلیس راهور پلاک پلاک مخدوش دستکاری در پلاک تردد شبانه توقیف جریمه رانندگی اعمال قانون مرجع قضائی مخدوشی پلاک تخلفات پوشش وسیله نقلیه پلیس راهور پلاک وسیله موسوی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، گفت: در حال حاضر قانون مجازات قاچاق اسلحه را داریم، اما پاسخگوی مشکلاتی که مردم و کشور را تهدید می‌کند نیست بنابراین بررسی و تعیین تکلیف این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفت.   وی با یادآوری اینکه طرح مذکور دارای ۱۱ ماده است، افزود: مجریان به دلیل خلاء‌های موجود امکان برخورد با دارندگان اسلحه و مهمات را نداشتند، اما در قانون جدید قاچاق اسلحه در فضای مجازی جرم انگاری شده و نوآوری‌هایی در آن ایجاد و مجازات‌ها تشدید شده است.   نماینده صومعه سرا در مجلسگفت: در قانون جدید مجازت قاچاق سلاح‌های سرد، گرم، سنگین و نیمه سنگین، انفرادی و مهمات پیش بینی شده همچنین توزیع، فروش قطعات و تبدیل و حمل سلاح ممنوع و ضبط سلاح و مهمات در آن دیده شده است.   دلخوش یادآور شد: از سویی مکان‌ها و خودرو‌هایی که برای خرید و فروش سلاح استفاده شده به نفع دولت مصادره می‌شود و مبادرت شرکت‌ها به حمل، توزیع و قاچاق سلاح هم مدنظر قرار گرفته و در واقع مجلس در تمامی موارد در جا‌هایی که لازم بود مجازات‌ها تشدید و اصلاحاتی انجام شود ورود کرده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف