Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: غیر از اتوبان تهران شمال و محور قدیم کرج چالوس و چند محور روستایی از جمله طالقان، هشتگرد به دلیل کولاک شدید که بسته است، تمام محور‌های شریانی کشور و اصلی باز هستند.

خبرگزاری میزان - داریوش امانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: باتوجه به اینکه سرما امسال کمی زودتر شروع شد اطلاع‌رسانی‌ها در مورد این موضوع به مجموعه ما کمک کرد و راهداری از سازمان هواشناسی کشور کلیه اطلاعات را دریافت کرد به همین دلیل در تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ستاد مرکزی قرارگاه زمستانی در سازمان راهداری به طور عملیاتی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: خرید‌های مورد نیاز زمستان از جمله نمک و شن نزدیک به ۸۰۰ هزار تن به همه راهدارخانه‌ها ابلاغ شد به همین خاطر ما در این خصوص کوچکترین مشکلی نداشتیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: باتوجه به پیش‌بینی‌های مربوط به حجم بارش‌ها که در چند روز اخیر اتفاق افتاد همکاران ما به طور ۲۴ ساعته در مناطق حضور داشتند تا محوری بسته نشود و اگر محوری برای ساعاتی بسته شد بتوانند در کمترین زمان مشکل را مرتفع کنند.

وی افزود: جاده هراز شب گذشته برای ساعاتی بسته شد و دلیل آن ریزش‌ سنگ از کوه بود تا پاکسازی انجام شود نزدیک به دو ساعت زمان برد و پس از آن بازگشایی صورت گرفت.

امانی گفت: غیر از اتوبان تهران شمال و محور قدیم کرج چالوس و چند محور روستایی از جمله طالقان، هشتگرد به دلیل کولاک شدید که بسته است، تمام محور‌های شریانی کشور و اصلی باز هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در خصوص فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات و رفع این مشکل، گفت: امسال اعتبار ویژه‌ای برای بازسازی تجهیزات و ماشین‌آلات در نظر گرفته‌ایم و امسال با همه مشکلات ۱۵۰ ناوگان نو را اضافه کردیم و قراردادی را با یک شرکت داخلی انعقاد کردیم که ۵۰ تریلر سنگین نیز به استان‌ها انتقال یابد تا مشکلات کمتر شود همچنین امسال دنبال آن هستیم که یک مجوز از مجلس برای نوسازی ناوگان داشته باشیم که با کمیسیون عمران در حال پیگیری موضوع هستیم و در صورت گرفتن این مجوز در سال آینده تمام ناوگان نوسازی خواهیم شد.

وی در توضیح آمار ماشین‌آلات فرسوده سازمان راهداری گفت: بیش از ۶۰ درصد ماشین‌آلات ما بالای سن فرسودگی هستند و تمام تلاش ما این است که بازسازی انجام شود و تعدادی ماشین‌آلات جدید را  اضافه و ماشین‌آلات فرسوده را از رده خارج کنیم.

امانی در خصوص طرح زمستانی هوشمند راه‌سازی در سال جاری گفت: با توجه به اینکه در آذرماه سایت دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات به دوربین‌های سطح جاده‌ها اضافه می‌شوند تقریباً می‌توان گفت تمام محور‌های شریانی و راه‌های اصلی کشور به دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف مجهز می‌شود و این موضوع کمک می‌کند که بتوانیم مشکلات پیش آمده را با اعزام اکیپ‌ها رفع کنیم.

 رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای افزود: بحث مجهز کردن ناوگان به جی‌پی‌اس نیز از موضوعاتی است که در حال حاضر از ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه، ۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه از ناوگان مجهز به جی‌پی‌اس آنلاین هستند و می‌دانیم که ناوگان دقیقا در کجا قرار دارند و در کدام محور چه عملیاتی را اجرایی کرده‌اند که این موضوع بسیار کمک می‌کند در شرایط سخت سریعاً بتوانیم ناوگان را اعزام کنیم.

امانی از مردم درخواست کرد قبل از سفر حتما سفر با برنامه را در دستور کار خود قرار دهند و از سفر‌های غیرضروری در ایام پربارش که شبکه‌های مختلف صدا و سیما اعلام می‌کنند خودداری کنند همچنین از سامانه جامع گویای ۱۴۱ سازمان راهداری برای دریافت اطلاعات کمک بگیرند؛ ضمن اینکه به سایت ۱۴۱ و اپیکیشن ۱۴۱ دسترسی پیدا کنند و اطلاعات را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: آزادراه تهران - شمال و محور قدیم کرج - چالوس همچنان مسدود

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتنصادی راهداری حمل و نقل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: راهداری حمل و نقل رئیس سازمان راهداری و حمل ماشین آلات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حامد نصیرایی از حذف نقطه حادثه خیز کیلومتر ۳۵ محور روستایی بشرویه- کرند از ابتدای سال خبرداد و گفت: با احداث ۳ دستگاه ابنیه فنی و زیرسازی و آسفالت ۳۰۰ متر واریانت پیچ تند و نقطه حادثه خیز این محور اصلاح شد.

وی گفت: برای این طرح بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه با اشاره به اینکه نگهداری و ارتقا ایمنی راه‌ها یکی از وظایف اصلی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است گفت:  تقلیل میزان خرابی رویه راه‌ها وحذف نقاط حادثه خیز، کاهش تصادفات و خطرات جاده‌ای را بدنبال دارد. 

دیگر خبرها

  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌ آلات ایران ممکن نیست
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌آلات مکانیزه راه‌آهن ایران ممکن نیست
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران