Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه گسترش فضای فرهنگی و هنری به نسبت مساوی در کشور از اولویت‌های این دوره وزارتخانه است، از «راه‌اندازی دفتر ویژه مناطق محروم» خبر داد.

محمد مهدی اسماعیلی  با اشاره به برنامه‌ها و تاکید دولت سیزدهم بر موضوع «نهادینه شدن عدالت فرهنگی» در سراسر کشور، اظهار داشت: در همین راستا در ابتدای ورودم به وزارتخانه در نشستی با معاون جدید توسعه مدیریت و منابع تاکید کردم موضوع راه اندازی دفتر ویژه مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص نظرها، پیشنهادات و راهکارهای مناسب را برای برنامه ریزی، جمع بندی و ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که فرهنگ و هنر متعلق به تمام مردم ایران است و نباید به عده‌ای خاص محدود شود، خاطر نشان کرد: ما آمده‌ایم تا عدالت فرهنگی را در سراسر کشور برقرار کرده و عدالت فرهنگی را در جامعه گسترش دهیم.

استان‌های کم‌برخوردار از عدالت فرهنگی نیازمند اهتمام بیشتر هستند

به گزارش ایرنا ، اسماعیلی ادامه داد: معتقدم امروز این چیزی که از فرهنگ و هنر ایرانی در حال بازنمایی است نباید محدود به تهران باشد بلکه به نقاط مختلف کشور تعلق دارد از این رو تصویر فرهنگی و هنری که در مناطق خاص پایتخت می‌بینیم، تصویری از تمام کشور نیست.

وی با یادآوری اینکه در حوزه هنرهای نمایشی در استان‌ها کم و بیش عدالت رعایت شده ولی حوزه های دیگر فرهنگ و هنر کمتر مورد اهتمام بوده است، گفت: امروز استان‌ها و مناطق کم برخوردار نیازمند رسیدگی و توجه بیشتری هستند تا «عدالت فرهنگی» به نحو شایسته ومطلوب در آنها دیده و لحاظ شود.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه به فرهنگ و هنر غنی  ایرانی-اسلامی و از طرفی وجود ظرفیت ها واستعدادهای فراوان در استان های کشور اشاره کرد و افزود: استان‌هایی همچون خراسان بزرگ، سیستان و بلوچستان، هرمزگان که مهد تمدنی ایران اسلامی به شمار می آیند باید بیشتر مورد توجه عدالت فرهنگی قرار گیرند.

احصای نیازهای ساختاری و زیرساختی استانی و شهرستانی

عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: تلاش ما این است که در چهارساله این دولت مردمی و این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای فرهنگی و هنری را در تمام نقاط کشور به یک نسبت مساوی پوشش دهیم.

با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه در استان‌ها ارتباط و تعامل خوبی داریم  و مسائل و مشکلات  را دنبال می کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا جایی که بتواند به بخش اصلی حوزه حمایتی و نظارت در خصوص موضوع « عدالت فرهنگی» اهتمام خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال اظهار داشت:‌ دو معاونت توسعه مدیریت و منابع و همچنین پارلمانی، حقوقی و امور استان‌ها را موظف کردم بخش اصلی نیازهای ساختاری و نیازهای زیر ساختی استانی و شهرستانی را  احصا کرده و کمبودها را در قالب یک بسته آماده کنند، تا انشاالله با نگاه ویژه ای که آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری دارند بتوانیم در بودجه ۱۴۰۱ حداقل زیر ساخت های لازم را برای همه مناطق کشور تامین کنیم تا بخشی از عدالت فرهنگی مد نظر و جزو برنامه های اصلی و اولویتی ما در چهارساله آینده تحقق یابد.  

 وزیر فرهنگ ‌درگذشت ابو الشهید حاج بیوک آسایش جاوید راتسلیت گفت

 

به گزارش  روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، متن پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی بدین شرح است:
خبر درگذشت ذاکر پیشکسوت و دلسوخته اهلبیت علیهم السلام، ابو الشهید مرحوم حاج بیوک آسایش جاوید موجب تاثر فراوان شد.
نام و نوای آن مرحوم، نغمه‌ای آشنا برای عاشقان حسینی و رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل در دوران پرافتخار دفاع مقدس، بویژه رزمندگان لشگر عاشورا بود. او که همپای مردم غیور آذربایجان در جبهه‌ها حضور یافت، با نوای سوزناکش شوری در دل‌های عاشقان ملک و دین افکند و در این مسیر فرزند دلبند خویش را تقدیم انقلاب کرد.

اینجانب درگذشت آن سرباز مخلص ولایت و پیرغلام آستان حسینی را به محضر رهبر معظم انقلاب، مردم ولایت‌مدار تبریز، هم‌رزمان، علاقه‌مندان و خانواده معزز آن مرحوم تسلیت می‌گویم.
از درگاه خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات، رحمت واسعه و هم‌نشینی با فرزند شهیدش و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت دارم.»

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی و هنری عدالت فرهنگی وزیر فرهنگ فرهنگ و هنر استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود