Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@02:22:15 GMT

پاسخ مطالبات مردم با توزیع عادلانه منابع آب

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۱۰۴۴

پاسخ مطالبات مردم با توزیع عادلانه منابع آب

وزیر نیرو با اشاره به محدودیت منابع آب کشور گفت: اگر این منابع را به عدالت توزیع کنیم، به خوبی پاسخگوی خواسته‌های مردم خواهیم بود.

علی‌اکبر محرابیان روز شنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نخستین برنامه کاری خود در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد افزود: شرط عدالت در توزیع آب، اولین اصل برای اجرای طرح‌هاست و این یک امر بدیهی است و در این زمینه قوانین روشن و شفاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قوانین موجود روشن و شفاف است، تصریح کرد: اگر قانون را ملاک عمل قرار دهیم اختلافی در حوزه آب شکل نمی‌گیرد و معتقدیم برای بهره بردن مردم از این موهبت الهی، به کارگیری تدبیر، حفظ وحدت و بحث‌های کارشناسی در محیط‌های خود است و بردن این بحث‌ها در بین مردم سود و فایده‌ای نخواهد داشت.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد:ما جلسات مختلفی با نمایندگان داشته‌ایم و اختلافی بین خودمان و نمایندگان نمی‌بینیم و بر روی اصول هیچ گونه اختلافی وجود ندارد و در  این سفر با مردم گفت وگو  می‌کنیم.

محرابیان گفت: البته نارضایتی‌ها بین گروه‌های مختلف مشاهده می‌شود که بخشی از این نارضایتی‌ها مربوط به سوء تعبیرها و بخشی مربوط به عدم شفافیت و تصمیم‌گیری نکردن در زمان  خودش و بخشی نیز میزان تقاضا بشدت بالا رفته است و اکنون نزولات کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نزولات جوی کاهش پیدا کرده و بارگذاری روی منابع آب بارگذاری نامتعادلی است، اظهار داشت: نبود تعادل در بارگذاری‌ها سبب مشکلات زیست‌محیطی و سفره‌های زیرزمینی و اجابت نشدن خواسته‌های مردمی که مقصر در برنامه‌ریزی‌ها نیستند، شده است.

محرابیان ادامه داد: باید قدری در این امور ملاحظات بیشتری داشته باشیم و جایی که امکان برداشت آب نیست بارگذاری نکنیم این در حالی است که صنایع را بی‌جهت گسترش می‌دهیم و توقع در مردم ایجاد می‌کنیم.

وزیر نیرو گفت: باید یک تدبیر ملی و همفکری دسته‌جمعی وجود داشته باشد و با رعایت اصول علمی و کارشناسی و فنی را راهکار رفع مشکلات و نارضایتی‌های موجود است و باید تدابیری به کار گرفته شود که اشکالات و تصمیم‌گیری‌های غلط گذشته را اصلاح کنیم و فضا برای این مهم وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز مجموعه مسوولان و نمایندگان مجلس همگی به این نتیجه رسیده‌ایم که فضا به گونه‌ای  است که در یک گفت‌وگوی صمیمی و کارشناسی می‌توان به توافق برسیم.

محرابیان گفت: باید دست به دست همدیگر داد و با رعایت اصول علمی و فنی و کارشناسی، تدابیری کنیم که اشکالات گذشته و تصمیمات غلط گذشته را برگردانیم چرا که همه از تصمیمات غلط متضرر می‌شوند.

به گفته وی، می‌توانیم در یک گفت وگوی صمیمی و کارشناسی بر روی خیلی نکات با هم به توافق برسیم، چرا که مردم دنبال حل مشکلات هستند و غیر از این انتظاری ندارند و به دنبال اختلاف نیستند و اینکه حرفی زده شود که بوی اختلاف داشته باشد، بُردی ندارد و مردم خواستار حل مشکلات هستند و ما خود را موظف می‌دانیم حرف همه را بشنویم و بر  مبنای قانون، عدالت، شفافیت و اصول فنی که شرط اجرای پروژه‌هاست اجرا کنیم.

بازدید وزیر نیرو از سد خرسان۳ در چهارمحال و بختیاری

 وزیر نیرو  همچنین روز شنبه در سفر یک روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری از سد خرسان۳ واقع در شهرستان لردگان این استان دیدن و روند اجرایی این طرح را از نزدیک بررسی کرد.

علی‌اکبر محرابیان روز شنبه که از طریق بالگرد به شهرستان لردگان عزیمت کرده بود، در دومین برنامه کاری خود در این بازدید از نزدیک نحوه اجرای این طرح را مورد بررسی قرار داد و  میزان اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این طرح را ارزیابی کرد.

فرماندار لردگان در حاشیه دیدار وزیر نیرو در خصوص اجرای طرح خرسان ۳ گفت: این طرح تاکنون از ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است و از زمان شیوع کرونا تاکنون غیرفعال بوده است.

رضا بابامیر افزود: به تازگی اجرای این طرح از سر گرفته شده است و کارفرما در منطقه تجهیز کارگاه کرده است.

وی، نبود اعتبارات کافی را از عوامل اجرای کنُد این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: برای تکمیل این طرح ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرماندار لردگان خاطرنشان کرد: این طرح با مشکلاتی نظیر تملک نیز مواجه بوده است که این مشکلات نیز برطرف شده است.

سد خرسان ۳ یکی از ۲۵ سد در پرونده سرشاخه‌های کارون در زاگرس است که در ۴۴ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لردگان از توابع استان چهارمحال و بختیاری و بالادست سد کارون ۴ احداث می‌شود.

سد خرسان ۳ با ۲۴ کیلومترمربع وسعت، ۱۵۵ مترارتفاع، یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون مترمکعب حجم و ۳۹ کیلومتر طول یکی از بزرگترین سدهای بتنی خواهد بود که عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۶ آغاز شده است و مسئولان شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اهدافی نظیر تولید انرژی برق- آبی، تنظیم جریان، افزایش عمر مفید سدهای پایین دست و کاهش هزینه‌های سیستم‌های سیلاب در سد خرسان‌۲ و ۳ را از مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان می‌کنند

 وزیر نیرو روز شنبه به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب استان چهارمحال و بختیاری و بازدید از برخی طرح‌های آبرسانی از جمله طرح بن به بروجن، سد کوهرنگ ۳، سد باباحیدر و سد خرسان ۳ به این استان سفر کرده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به دلیل تداوم خشکسالی در چهارمحا ل  و بختیاری در حال حاضر ۱۸ هزار و ۴۹۳ نفر در ۶۸ روستای استان با تانکر، آبرسانی سیار می‌شود و این روستاها در تمامی نقاط استان به ویژه در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و اردل پراکنده شده است.

برخی از این روستا به سبب خشکیدگی مخازن آب و برخی از روستاها به سبب نبود خطوط آبرسانی با تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

خشکسالی‌هایی از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

چهارمحال  و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت است  که ۱۰۰ درصد مساحت این استان در سالجاری درگیر خشکسالی شده است.

/ایرنا
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری وزیر نیرو سد خرسان منابع آب روز شنبه خرسان ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: رقابت‌های انتخابی جام جهانی با با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین برگزار و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب نشان طلا شد.
زهرا کیانی پیش از این به نشان طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

دیگر خبرها

  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری