Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو هفته مذاکرات COP26 سازمان ملل در گلاسکو گذشت و رییس این اجلاس از کشورها خواسته که هر چه سریعتر به نتیجه لازم برای محدود سازی گرمایش جهانی به کمتر از 1.5 درجه سانتی‌گراد برسند.

به گزارش «انرژی امروز» انتظار می رود روز شنبه هم مذاکرات ادامه یابد اما موضوعات بسیار سخت و پیچیده ای باقی مانده است که باید درباره آنها تصمیم گیری کرد از جمله کنار گذاشتن سوختن‌های فسیلی، چگونگی اداره بازار کربن و کمک به کشورهای فقیر برای مقابله با تغییرات اقلیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس رویترز نوشته است که پیش نویس نهایی مذاکرات که روز جمعه منتشر شده بود کشورها را ملزم می کند که در سال آینده اقدامات گسترده تری برای مقابله با تغییرات اقلیم در دستور کار خود قرار دهند تا بلکه بتوانند شکاف بین اهداف فعلی و آنچه که بر اساس نظر دانشمندان برای مقابله با اثرات فاجعه بار گرمایش جهانی لازم است که کشورها انجام دهند، پر کنند.

رئیس بریتانیایی اجلاس COP26 گفته: در دو هفته گذشته موفقیت های خیلی خوبی به دست آوردیم و حالا باید آخرین کاری را انجام دهیم که روحیه «ما می توانیم» را به ما تزریق کند.

آلوک شارما روز جمعه هم گفته بود که این اجلاس تا اواخر وقت روز شنبه ادامه خواهد داشت تا بتوانیم به نتیجه نهایی برسیم. صبح روز شنبه پیشنویس این توافق منتشر خواهد شد تا آخرین دور مذاکرات آغاز شود.

هدف از این مذاکرات انجام اقداماتی است در جهت اجرایی شدن توافق سال 2015 پاریس تا بلکه بتوان افزایش دمای کره زمین به کمتر از 1.5 درجه سانتی‌گراد برابر با 2.7 درجه فارینهایت نسبت به زمان پیشاصنعتی شدن محدود کرد.

محققان می گویند با تعهدات فعلی دولت ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دمای کره زمین بیش از 1.5 درجه افزایش خواهد یافت و همین امر به افزایش فاجعه بار سطح آب اقیانوس ها، رخ داد خشکسالی‌ها، سیلاب ها و آتش سوزی جنگل ها منجر خواهد شد.

برچسب هاآتش سوزی جنگل افزایش سطح آب دریا انرژی امروز توافق اقلیمی تولید گازهای گلخانه ای خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) خشکسالی کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP26)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل افزایش سطح آب دریا انرژی امروز توافق اقلیمی تولید گازهای گلخانه ای خشکسالی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند سایر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای 400 ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO2 به تنها 800 ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO2 3000 ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO2 هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO2 دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO2 در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO2 در جو تا پایان قرن به بیش از 700 ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO2 در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آنها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

کد خبر 6093463

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود