Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در استان اردبیل تاکنون بالغ بر ۲۷ هزار نفر بیمار دیابتی در جمعیت بالای ۳۰ سال شناسایی شده است.

محمد جعفرزاده ۲۲ آبان با اعلام این خبر افزود: انتظار می رود که هم استانی ها، برای بررسی از نظر ابتلا به دیابت اقدام کرده و از عوارض جبران‌ناپذیر این بیماری جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: دیابت یک بیماری جدی و طولانی ‌مدت است و در صورتیکه این بیماری به طور صحیح کنترل نشود، منجر به بروز عوارض و ناتوانی و مرگ می شود. 
این مسئول ادامه داد: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است، به طوری که بیش از ۴۶۳ میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت هستند و سالانه ۴.۵ میلیون نفر نیز به دلیل دیابت جان خود را از دست می دهند و در برخی کشورهای جهان، تا ۵۰ درصد افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ شدند، مبتلا به دیابت بودند.
جعفرزاده با اشاره به آمار بیماران دیابتی در کشور افزود: طبق آخرین مطالعه انجام شده در کشور  بیش از ۵.۵ میلیون نفر از افراد بالای ۲۵ سال مبتلا به دیابت هستند و حداقل ۷۵ درصد آنان از بیماری خود آگاهی دارند. 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد:  امسال هفته ملی دیابت از ۲۲ آبان لغایت ۲۸ آبان ماه برگزار و شعار روز جهانی دیابت "مراقبت دیابت، امروز بیشتر از همیشه" نامگذاری شده است. 
وی تاکید کرد: مدیریت دیابت نیازمند مراقبت، کنترل و درمان روزانه، سبک زندگی سالم و آموزش مداوم است و با توجه به پاندمی کووید۱۹ کنترل بیماری دیابت در مبتلایان به دیابت بیش از پیش اهمیت دارد و افراد در صورت ابتلا به بیماری کووید۱۹ بیشتر در معرض خطر عوارض شدید بیماری قرار می‌گیرند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دیابت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بيماري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، فریبا ولی‌پور در خصوص تامین مسکن طرح جوانی جمعیت، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت در بحث طرح جوانی جمعیت، اهدای مسکن به خانواده‌های دارای سه قلو و چندقلوست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: در آخرین جلسه قرارگاه جمعیت و با تاکید استاندار وقت واگذاری زمین با اولویت‌ خانواده‌های دارای سه قلو بود و در این خصوص راه و شهرسازی لرستان این مهم را نیز در اولویت قرار داد.

ولی‌پور بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی در برخی از شهرهای استان با کمبود زمین مواجه هستیم و در این راستا راه‌ وشهرسازی لرستان قول داد که در بهار امسال این مشکل تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت محقق شود.

وی اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها اجرایی دارای زمین‌هایی هستند که نیازمند تغییر کاربری بوده و چنانچه این مهم محقق شود بخشی از مشکلات تامین مسکن برای جوانی جمعیت برطرف خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، تصریح کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی لرستان، ایجاد شهرک و یا شهرک جدید ضروری است و امیدواریم با همکاری استاندار لرستان و راه و شهرسازی استان مشکل تامین زمین برای این خانواده‌ها مرتفع شود.

وی در خصوص طرح نفس و حمایت از مادران باردار، گفت: در لرستان ۱۳۲ نفر از مادران باردار از انجام سقط انصراف دادند و تعداد تولدهای تحت عنوان "نفس" در استان هفت مورد گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!