Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آغاز ثبت‌ نام طرح پاییزه کتاب در خراسان رضوی گفت: از کتابفروشی‌های شهرستان‌ها می‌خواهیم که با مشارکت فعال در این طرح، یارانه تخفیف کتاب را به مردم شهرستان متبوع خود اهدادکنند.

افشین تحفه‌گر در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ در خراسان رضوی اظهار کرد: ثبت‌ نام طرح پاییزه کتاب از روز پنجشنبه، ۲۰ آبان، آغاز شده و با توجه به اطلاعاتی که تا کنون در دسترس است، شرایط طرح مانند دوره‌های گذشته است و همانند تخفیفات فصل‌های پیش به مخاطبان کتاب اعطا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر با ثبت‌ نام کتاب‌فروشی‌ها اطلاعات آن‌ بررسی می‌شود تا بتوانند در طرح مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در ابتدای سال 13۹۷ حدود ۵۶ کتابفروشی در سطح خراسان رضوی فعال بود که با این طرح همکاری و مشارکت داشتند اما بر اساس آخرین آمار موجود امروز ۱۱۴ کتابفروشی در سطح استان عضو این طرح است‌؛یعنی با استقبال خیلی خوبی که مردم از این طرح انجام دادند، کتابفروشی‌ها را مجاب کردند در این طرح مشارکت داشته باشند. وضعیت خراسان رضوی در هفت دوره گذشته در این حوزه سیر صعودی داشته و خرید مردم در فروش‌های فصلی از حدود ۵۰۰ میلیون تومان به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در آخرین دوره افزایش پیدا کرد. کتابفروشی برگزیده بر اساس بیشترین فروش کشور در این طرح از خراسان رضوی انتخاب شد. همچنین در دوره گذشته بیشترین نسخه‌ کتاب‌های مختلف پس از تهران در مشهد فروخته شده بود.

معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تصور می‌کنم در این دوره درصد حضور کتابفروشی‌ها در این طرح بیشتر شود. همچنین امیدواریم شهرستان‌ها استقبال و مشارکت بیشتری در این طرح داشته باشند. کتابفروشی‌های هر شهرستانی که در این طرح شرکت کنند، می‌تواند یارانه خرید کتاب را به شهرستان خود اهدا کند اما اگر آن کتابفروشی‌ها شرکت نکند، مردم شهرستان از مزیتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آن‌ها قرار داده، بی‌بهره خواهند شد؛ لذا لازم است مدیران شهرستان‌ها و کتابفروشی‌ها در اجرای این طرح در شهرستان‌ها همراهی لازم را داشته باشند تا یارانه به عدالت در تمام استان توزیع شود.

تحفه‌گر در خصوص میزان تخفیف یارانه‌های فروش کتاب در این طرح عنوان کرد: درصد تخفیف‌ها در دوره‌های قبلی ۲۵ درصد و تا سقف ۲ میلیارد ریال بوده که احتمال در این دوره از طرح نیز همان مقدار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری طرح پاییزه کتاب کتاب كتابفروشي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مشهد خراسان رضوي طرح پاییزه کتاب کتابفروشی ها خراسان رضوی داشته باشند شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

حجت الاسلام مهدی شجاع سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های "مدینه بعد" و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های "مدینه قبل" ثبت نام شده اند.

او افزود: از مجموع زائران حج تمتع امسال خراسان رضوی پنج هزار و ۳۹۰ زائر در قالب ۳۷ کاروان مربوط به شهرستان مشهد و سه هزار و ۹۷۵ زائر در قالب ۳۰ کاروان مربوط به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هستند که به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان شمالی مانند سال‌های گذشته به همراه زائران استان خراسان رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد