Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از شعب و پایگاه های امداد و نجات شهرستان های املش، رودسر، فومن، صومعه سرا و رودبار طی عملیات  مختلف نسبت به امدادرسانی از جمله آب گرفتگی ۱۰ منزل در رودسر، ۲۶ منزل در املش، یک منزل در فومن و ۲۰ منزل در صومعه سرا با استفاده از خودرو کمک کار به وسیله موتور آب نسبت به تخلیه آب گرفتگی منازل اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۶ نفر از ساکنان ۲ منزل مسکونی در میانده چابکسر به مناطق امن و ۲۷ نفر از ساکنان ۲۰ منزل مسکونی باقلاکش صومعه سرا توسط عوامل امدادی در مسجد اسکان داده شدند، افزود: در این مدت ۳۷ تخت پتو، ۱۰۰قرص نان، هشت کیلوگرم خرما و یک هزار و ۲۰۰ بطری آب معدنی بین افراد دچار مشکل  از بارش باران و وقوع سیل در منطقه باقلاکش صومعه سرا توزیع شد.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به امداد رسانی به یک زوج جوان در راه مانده در ارتفاعات شهرستان رودبار اظهار داشت: در پی وقوع بارش برف و کولاک در ارتفاعات رودبار، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به یک زوج گرفتار در برف امداد رسانی کرده و آن ها را به منطقه امن انتقال دادند.

غلامی بیان داشت: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، تجهیزات نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی همچنان در حال خدمات رسانی به مردم مناطق دچار بارش شدید است.

 تلفن ۱۱۲ "ندای امداد" به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

با توجه به یخ زدگی جاده ها و معابر در ارتفاعات استان گیلان، هموطنان حتی الامکان از سفرهای غیرضروری به این مناطق خودداری کنند و برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه نمایند.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور بارش باران گیلان سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور بارش باران گیلان سازمان مدیریت بحران کشور بارش باران گیلان سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر در پی وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی در کشور اظهار کرد: از چهارم اردیبهشت تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آب‌گرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، افزود: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند، همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این مأموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ۲۵ تخته چادر، ۴۲۱ تخته پتو، ۲۴۶ تخته موکت، ۵۹۱ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ۳۵۶ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748317

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی