Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه صادرات لوزام خانگی موفق شویم باید در حوزه تحقیق و توسعه و به روز کردن ماشین‌آلات سرمایه‌گذاری کنیم تا شاهد رونق صادرات این کالاها باشیم در غیر این صورت با ماشین‌آلات قدیمی قادر نخواهیم بود نیازهای روز در حوزه لوازم‌خانگی را در بازار داخل و خارج برآورده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی بخشنده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دیپلماسی اقتصادی ۲ وجه داخلی و بین‌المللی دارد، اقتصاد کشور ما ظرفیت بالایی دارد اما بازار داخلی کشش تولیدات داخلی را ندارد و مازاد تولیدات ما باید صادر شود.

وی ادامه داد: ازآنجایی‌که در جنگ نابرابر اقتصادی هستیم و تمام ابزارهای اقتصادی را به روی ما بسته‌اند طبیعتاً بهترین بازار برای حضور فعالین اقتصادی بازار ۵۰۰ میلیونی کشورهای همسایه است لذا در وزارت امور خارجه و وزارت صمت باید هماهنگی کاملی صورت گیرد تا دیپلماسی صحیح اقتصادی را به‌خوبی اجرایی و محصولات داخلی که ظرفیت صادرات دارند را صادر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: اتاق بازرگانی تمام تلاش خود را در چهارچوب مسئولیت‌های قانونی انجام داده و مصوبات مختلفی را به شورای گفت‌وگو ارجاع داده و تا جایی که توانسته تلاش داشته موانع را از پیش روی بردارد و بسیاری از الزامات قانونی را که رعایت نمی‌شد به دولت گوشزد کرده است؛ ازجمله این الزامات می‌توان به بازگشت ارز حاصل از صادرات، پرداخت ۹ درصد مالیات ارزش‌افزوده صادرکنندگانی که به تعهدات ارزی خود عمل کردند اشاره داشت.

وی در خصوص صادرات لوازم‌خانگی تشریح کرد: اگر می‌خواهیم در این حوزه موفق شویم باید در زمینه تحقیق و توسعه و به روز کردن ماشین‌آلات سرمایه‌گذاری کنیم تا شاهد رونق صادرات این کالاها باشیم در غیر این صورت با ماشین‌آلات قدیمی قادر نخواهیم بود نیازهای روز در حوزه لوازم‌خانگی را در بازار داخل و خارج برآورده کنیم، امروز بحث صرفه‌جویی در حوزه انرژی یک مؤلفه مهم در حوزه محصولات لوازم‌ خانگی است.

بخشنده خاطرنشان کرد: تا زمانی که حمایت دستوری از عدم واردات محصولات به کشور وجود داشته باشد نمی‌توانیم شاهد ارتقای کیفیت لوازم خانگی در کشور باشیم به‌طور مثال در صنعت خودرو برای حمایت از خودروساز حمایت غیرمنطقی کردیم و اکنون مصرف‌کننده داخلی قادر نیست به خودروی باکیفیت دسترسی پیدا کند و الزاماً باید از خودروهای بی‌کیفیت و پرمصرف که آلودگی بالا دارند استفاده کرده و قانع باشد.

وی اشاره کرد: اغلب بخشنامه‌ها ضد صادرات هستند، FATF ما را در لیست سیاه قرار داده است، تعاملات ما با کشورها سازنده نیست و دیپلماسی سیاسی کشور در حوزه امور خارجه از صادرات حمایت نمی‌کند و مسئولان هیچ برنامه‌ای ندارند؛ همچنین در تبدیل نرخ ارز اولویت با واردکننده است؛ طبیعتاً با این مشکلات نمی‌توان انتظار داشت که صادرات کشور حال خوبی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی در پایان سخنانش یادآور شد: آنچه مهم است، قوانین کشور باید در جهت تسهیل صادرات باشد، قوانین کشور در حوزه اقتصادی هر ۲ سال یک‌بار باید بازنگری و به‌روزسانی شوند تا در دهکده اقتصاد جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم و سهم بیشتری از تولید جهانی را به خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين صادرات اتاق بازرگاني دیپلماسی اقتصادی اتاق بازرگانی لوازم خانگی ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی