Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:39:34 GMT

بازگشایی تدریجی دانشگاه‌های کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۱۷۳۸

بازگشایی تدریجی دانشگاه‌های کره جنوبی

با بهبود شرایط شیوع کووید-۱۹ در جهان،‌دانشگاه‌های کره جنوبی بازگشایی شدند و به صورت تدریجی پذیرای دانشجویان این کشور هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از یودبلیونیوز،‌ طی دو سال گذشته، تمامی دانشگاه‌های جهان بدون حضور دانشجویان،‌شرایط مساعدی را سپری نکردند و کرونا باعث شد نظام آموزش عالی جهان آسیب‌های زیادی ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه‌های کره جنوبی نیز طی دو سال اخیر با شرایط بد اقتصادی روبه‌رو بودند اما بازگشت تدریجی به دانشگاه‌های این کشور از تاریخ ۱ نوامبر سال جاری آغاز شده و جان تازه‌ای به دانشگاه‌های کره جنوبی بخشیده است. در این میان بسیاری از رویدادهای دانشجویی،‌فرهنگی، جشنواره‌ها و گردهمایی‌ های دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور به تدریج در حال آغاز به کار مجدد است.

دانشگاه ملی سئول که بزرگترین دانشگاه کره جنوبی است از سه‌شنبه تا جمعه هفته گذشته،‌برای اولین بار پس از دوران شیوع پاندمی کووید-۱۹،‌ یک جشنواره خود را به صورت حضوری برگزار کرد. گرچه که تعداد شرکت کنندگان فقط ۷۰ نفر بود.

گزارش‌های منتشر شده از کره جنوبی حاکی از آن است که در دوران شیوع کرونا، اکثریت دانشگاه‌های خصوصی و غیرانتفاعی این کشور پول از دست دادند. علت اصلی این امر این است که تعداد دانشجویان کاهش چشمگیری داشته است.

بر اساس گزارش مرکز توسعه آموزشی کره جنوبی،‌در سال ۲۰۱۸ میلادی،‌۱۰۵ یا ۷۴.۵ درصد از ۱۴۱ دانشگاه خصوصی در این کشور با کسری بودجه مواجه شده‌اند.

در این میان،‌تعداد دانشگاه‌های سودآور که در سال ۲۰۱۲ میلادی ۹۷ دانشگاه بود،‌ در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳۶ مورد کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه های جهان کره جنوبی کرونا در جهان دانشگاه های کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خراسان جنوبی در ۲ سال گذشته تا کنون به بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات جدید، مجهز شده اند، گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

او افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم طرح فعال است.

موسوی میرزایی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند اظهار کرد: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی و جراحی عمومی در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

بیشتر بخوانید

 بیش از هزار نفر از خدمات بانک امانات هلال احمر بهره‌مند شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

او گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان