Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ازدحام و شلوغی مسیرهای مقابل مغازه‌های فروش پوشاک و فست‌فودها تا حدی گیج کننده بود.

بخار ذرت مکزیکی و انواع نوشیدنی‌های گرم در یک شب پاییزی، قدم‌به‌قدم مسیرهای چهار راه پارامونت، سینما سعدی، ملاصدرا و مسیرهای پرتردد دیگر شهر شیراز را پر کرده بود. گویی عده‌ای جشن پایان کرونا گرفته بودند!!

مگر کرونا پایان یافته که این چنین بی محابا و بدون هیچ محدودیتی برای کارهای متفرقه و بعضاً غیرضروری در خیابانها تردد و توقف وجود دارد؟

مگر کرونا پایان یافته که مراسم جشن یا عزاداری، بدون رعایت فاصله اجتماعی و در فضاهای مسقف برگزار می‌شود؟

موج ششم کرونا، همراه با تفاوت و تمایزهایی نسبت به مراحل قبلی سپری می‌شود که عمده ترین تفاوت آن مربوط به واکسیناسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عده زیادی در این مقطع زمانی واکسن زده‌اند و به زعم خود در مقابل کرونا ایمن شده‌اند بنابراین محدودیتی برای تردد و رفت و آمد در محافل عمومی و معابر و خیابان ها قائل نمی شوند!

عده دیگر نیز که از ابتدای شیوع کرونا، مقید به رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی نبودند.

اما گروهی دیگر واکسن گریزان هستند که بنا به شرایط تبلیغات سوء یا دلایل شخصی غیرموجهی که برای خود در نظر می‌گیرند، از واکسن زدن امتناع می‌کنند.

هر یک از این نگرش‌ها در یک تراز اجتماعی، به عنوان آسیب‌های بهداشت عمومی محسوب می‌شود که سلامت سایر افراد را نیز تهدید خواهد کرد.

عده‌ای واکسن را به طور کامل ابزاری برای ایمنی می‌پندارند در حالی که طبق نظر متخصصان، واکسن‌های موجود ایمنی کامل ایجاد نکرده و این ایمن‌سازی به طور نسبی پس از واکسیناسیون ایجاد می‌شود.

 توصیه‌های مجموعه علوم پزشکی استان فارس نیز بر همین اساس استوار است که پس از واکسیناسیون نیز مراقبت‌های بهداشتی ادامه داشته باشد.

متاسفانه شاهد موج ششم کرونا هستیم   و آژیر قرمز در استان فارس به صدا درآمده است و این موضوع می‌طلبد که دستگاه‌های مرتبط با آموزش های به هنگام و کارآمد، از بروز فاجعه های بعدی جلوگیری کنند.

چرا که پس از حدود 2 سال، دیگر فرصت آزمون و خطا برای مسئولین و مردم وجود ندارد.

در همین زمینه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز از افزایش شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی در استان فارس خبر داد.

 مهرزاد لطفی افزود: شهرستان های استهبان، سرچهان، نورآباد، جهرم و خفر در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند که این امر، باعث نگرانی مجموعه سلامت شده است.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فارس به طور قابل توجهی کاهش یافته است، ادامه داد: جدی گرفتن راهکارهای خودمراقبتی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بحران کرونا، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد، بنابراین لازم است با احساس مسوولیت نسبت به حفظ جان خود و خانواده، در رعایت پروتکل های بهداشتی جدیت کافی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فارس را عامل اصلی افزایش تعداد شهرستان های قرمز استان عنوان کرد و افزود: روند بی توجهی کنونی نسبت به اهمیت رعایت بهداشت، ما را با خطر جدی تر افزایش شهرهای قرمز کرونایی و تهدید سلامت افراد جامعه مواجه می سازد.

لطفی با بیان تلاش های مجموعه سلامت فارس برای گسترش پوشش واکسیناسیون کروناویروس در سطح استان برای افزایش ایمنی مردم تاکید کرد: در شرایطی که شاهد افزایش شهرستان های با وضعیت قرمز کرونایی در استان به دلیل کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم، افراد غیرواکسینه بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی موج ششم کرونا قرمز کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت