Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:25:16 GMT

فیل ها مهمان ناخوانده روستای Chalermkiat Pattana

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۱۷۷۵

فیل ها مهمان ناخوانده روستای Chalermkiat Pattana

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از theguardian، انسان‌ها به زیستگاه حیوانات دست درازی کرده اند و اکنون روستاییان با یورش روزانه حیوان‌ها روبرو می‌شوند، مثلا فیل‌ها در جستجوی غذا به خانه‌های آنها وارد می‌شوند. حوالی نیمه‌شب بود که کیتی‌چای بودچان صدای دو تصادف شدید را از جلوی خانه‌اش شنید، یک فیل بیرون خانه بود و انبار موز خانواده را می‌خواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Boonchuay، یک فیل نر محلی از پارک ملی Kaeng Krachan است که عادت به حمله به دهکده دارد. کیتی‌چای قبلاً ۲۰۰ کیلوگرم موز خریده بود تا بفروشد و بدون شک عطر شیرین موزها این فیل را به آنجا کشیده بود. این فیل در جریان آخرین سرقتش، در ماه‌های ژوئن و ژوئیه امسال موفق شد سرش را وارد آشپزخانه کند و کیسه‌های پلاستیکی، روغن آشپزی، رشته فرنگی و آرد را بردارد.

کیتی‌چای می‌گوید:" نباید از دست آنها عصبانی باشم، زیرا ما فضای زندگی آنها را اشغال کرده ایم، آنها قبلاً در اینجا زندگی می‌کردند. فیل‌ها هر چند روز یک بار از اینجا عبور می‌کنند. در سرتاسر تایلند و آسیا، انسان‌ها به طور چشمگیری در مناطق جنگلی نفوذ و اغلب دسترسی فیل‌ها به منابع را مختل کرده اند. درگیری بین حیوانات و انسان‌ها می‌تواند از نظر مالی برای انسان‌ها ویرانگر، ناراحت کننده و در بدترین حالت برای هر دو گونه مرگبار باشد. بهیچت می‌گوید:" در تایلند مناطق جنگلی در حال کاهش هستند و ما پروژه‌های بسیار زیادی داریم که در داخل جنگل انجام می‌شود. سال گذشته در تایلند، هشت فیل و هشت انسان در یک درگیری کشته شدند."

یکی از فیل‌ها به کمد آشپزخانه رستوران Nongyao Kaewsulesai حمله کرده و با یک کیسه ۲۵ کیلوگرمی شکر بیرون آمده است. آنها شکر، بسته‌های نودل و پاپایا را دوست دارند. صاحب این رستوران هر شب برای احتیاط جعبه‌های چیپس را به اتاق پشتی منتقل می‌کند. یخچال او چندین بار توسط فیل‌ها تخریب شده است. سوپا تانگتونگ که موز سرخ شده می‌فروشد و در کنار جاده زندگی می‌کند، می‌گوید:" احساس می‌کنم یک نگهبان هستم. یکی از دو فیل معروف منطقه موفق شدند از دو دیوار عبور کنند و از اتاق نشیمن و اتاق خواب کودکان به آشپزخانه در پشت خانه وارد شوند. فیل همه چیز را خورد، نه تنها موز بلکه برنج پخته شده در پلوپز، برنج نپخته و شکر. مقامات به من کمک کردند تا دیوار جلوی خانه ام را بازسازی کنم، اما داخل آن آسیب دیده و برای غذای دزدیده شده غرامتی دریافت نکرده ام."

علت حمله فیل‌ها به روستای Chalermkiat Pattana

تئوری‌های مختلفی در مورد علت حمله فیل‌ها به روستای Chalermkiat Pattana که به عنوان یک پروژه سلطنتی در سال ۱۹۷۷ تاسیس شد، وجود دارد. از افتتاح یک کارخانه کنسرو سازی آناناس و رها کردن باقی مانده آناناس در جنگل تا تغییر ذائقه فیل‌ها. به گفته بهیچت، تحقیقات نشان می‌دهد که تجاوز به مناطق جنگلی و توسعه مزارع مجاور با مواد غذایی با ارزش غذایی بالا نیز می‌تواند از دیگر عوامل باشد.

بیشتر بخوانید

عاقبت حمله کروکدیل به بچه فیل در مقابل مادرش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله حیوانات رستوران بین راهی مناطق روستایی فیل ها انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست بامداد امروز به منطقه بیت امر در شمال الخلیل یورش بردند. منابع محلی نیز از حمله عناصر متجاوز به روستای المغیر واقع در شمال شرق رام الله خبر دادند.

این منابع تصریح کردند که درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران در ورودی منطقه بیت امر به وقوع پیوست و متجاوزان به صورت گسترده از گازهای اشک آور استفاده کردند.

گردان‌های قدس نیز اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی با عناصر صهیونیست در محور رفیدیا درگیر شده و آنها را به گلوله بستند.

نظامیان صهیونیست همچنین به منطقه بیرزیت در شمال رام الله یورش برده و تعدادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

خانه‌های شهروندان فلسطینی در خیابان التعاون واقع در نابلس نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست و تفتیش این خانه‌ها بودند.

در جریان حمله متجاوزان به منطقه بیتا در نابلس نیز درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران به وقوع پیوست.

کد خبر 6096782

دیگر خبرها

  • مهمان داریم/ تشییع یک شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده
  • حرکت جالب گاو‌ها هنگام بارش باران در روستای توآباد + فیلم
  • مرکزی| مهمانان ناخوانده‌ای به نام «پیامک‌های تبلیغاتی»
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴
  • باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان