Web Analytics Made Easy - Statcounter

«گلن دو وریس» (Glen de Vries)، یکی از مسافران پرواز فضایی اخیر بلو اوریجین تا مدار زمین که ویلیام شاتنر (William Shatner)، اسطوره فیلم علمی-تخیلی پیشتازان فضا را همراهی کرده بود، در یک سانحه هوایی جان خود را از دست داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، «گلن دو وریس» (Glen de Vries) بنیانگذار شرکت نرم افزاری «Medidata» و معاون رئیس علوم زیستی یک شرکت نرم افزاری فرانسوی، «ویلیام شاتنر» بازیگر کانادایی ۹۰ ساله، «کریس بوشویزن» (Chris Boshuizen) مهندس سابق ناسا و بنیانگذار شرکت ماهواره‌ای «Planet Labs» و «آدری پاورز» (Audrey Powers) معاون این ماموریت از شرکت بلواوریجین ماه گذشته همراه با فضاپیمای بلوارویجین به فضا رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که هواپیمای «سسنا ۱۷۲» تک موتوره و بال ثابت «گلن دو وریس» ۴۹ساله و یک مسافر دیگر روز پنجشنبه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) به منطقه‌ای جنگلی در نزدیکی دریاچه «کماه» (Kemah) در شهرستان ساسکس، نیوجرسی برخورد کرد، این دو نفر جان خود را از دست دادند. در این پرواز «توماس فیشر» (Thomas Fisher) ۵۴ساله از هاپاتکونگ نیز «دو وریس» را همراهی می‌کرد.

اداره هوانوردی فدرال ابتدا در ساعت سه ظهر به وقت محلی خبر از مفقودی این هواپیما داد. این هواپیما به سمت فرودگاه ساسکس در حرکت بود. پس از گذشت یک ساعت، پلیس محلی هواپیمای سقوط کرده را پیدا کرد. عواملی که منجر به بروز این سانحه شد هنوز نامشخص است.

بلواوریجین پس از این سانحه در بیانیه‌ای در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: ما از شنیدن خبر درگذشت ناگهانی «گلن دو وریس» بسیار متاثر شدیم. او شور زندگی و انرژی زیادی برای تیم بلواوریجین و همراهانش به ارمغان آورد. علاقه او به هوانوردی و کار‌های خیریه برای همیشه مورد احترام و تحسین خواهد بود.

«دو وریس» در بیانیه‌ای پیش از پرواز با بلواوریجین گفته بود: من تمام عمرم را صرف افزایش طول عمر مردم کردم، اما منابع و انرژی در زمین محدود است و افزایش دسترسی ما به فضا به بشر کمک می‌کند تا به رشد خود ادامه دهد.

«دو وریس» یکی از دو مسافری بود که بلیت پرواز با بلواوریجین را خرید و در روز ۱۳ اکتبر همراه با سه مسافر دیگر سفری ۱۰ دقیقه‌ای به فضا داشت که طی آن چهار دقیقه بی‌وزنی را تجربه کرد.

او پس از بازگشت به زمین به جف بزوس گفت: باور نکردنی بود. این فوق‌العاده‌ترین کاری بود که تاکنون انجام داده بودم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سانحه هوایی فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: «پرواز استانبول - تهران به‌دلیل بدحال شدن یکی از مسافران خود در شامگاه نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه شد.»

محمدعلی نائل قراملکی روز دوشنبه افزود: پرواز شماره ۶۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر استانبول - تهران به دلیل وجود بیمار بدحال با درخواست خلبان در فرودگاه ارومیه به زمین نشست.

 
 وی اضافه کرد: پس از فرود این پرواز در فرودگاه ارومیه، رسیدگی به وضعیت بیمار انجام شده و اقدامات اولیه توسط اورژانس مستقر صورت گرفته و بیمار به یکی از بیمارستان‌های ارومیه منتقل شد.

وی اظهار کرد: این پرواز نیز با همکاری نیرو‌های عملیاتی فرودگاه ارومیه در سریع‌ترین زمان ممکن فرودگاه ارومیه را بامداد دوشنبه به مقصد فرودگاه امام ترک کرد.

بیمار بدحال این پرواز پس از بهبودی با هماهنگی‌های صورت گرفته صبح امروز، دوشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی آتا عازم تهران شد.

دیگر خبرها

  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد