Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمجتبی علوی مقدم روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره دارایی و امور مالیاتی سبزوار  افزود: باید از طریق فعالیت نظام مند زمینه شناسایی افرادی که بیشترین گردش اقتصادی  را دارند و مالیات پرداخت نمی کنند مشخص شود.

وی با بیان اینکه عمده مطالبات از نزدیکترین و ضعیف ترین افراد وصول می شود ادامه داد: برای نمونه کاسبی که تابلو و حرفه مشخص دارد یا کارمندان دولت که در دسترس هستند بطور مشخص و مستمر مالیات دریافت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سبزوار گفت: برخی افراد با یک تماس تلفنی میلیاردها ریال پول جابه‌جا می کنند اما بر اثر ضعف برخی ساختارهای اداری و تشکیلات نظام مالیاتی، از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

وی افزود: باید از بسترهای مختلف زمینه ای  فراهم شود که در کنار گسترش فرهنگ پرداخت مالیات، راههای فرار مالیاتی نیز مسدود شود.

علوی مقدم ادامه داد: انتظار می رود در نظام جمهوری اسلامی با اصلاح قوانین و هوشمندسازی، عدالت مالیاتی و شرایط مناسب در وصول مالیات ایجاد شود.

وی گفت: یکی از نارضایتی های  اقشار ضعیف، دریافت مالیات از آنها بابت مشاغلی است که در آن کسب و کار فعالیت نداشته‌اند اما بطور علی الحساب و بدون عملکرد مالیات از آنان دریافت می شود که باید نسبت به این موضوع دقت بیشتری شود.

هم اکنون ۱۸ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور سبزوار مالیات فرار مالیاتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور سبزوار مالیات سازمان امور مالیاتی کشور سبزوار مالیات فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی