Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن کیانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به سطح زیرکشت زعفران در استان، عنوان کرد:  ۴۵۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران داریم که بیشترین آن مربوط به شهرستان کوهدشت و خرم‌آباد است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال ۱۸۰۰ کیلوزعفران از مزارع استان برداشت شود، میانگین برداشت در هکتار دو تا دو نیم کیلو است، البته ما در مزارعی چهار کیلو برداشت هم داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: با توجه به درآمد زایی قابل توجه همچنین کشت آسانی که زعفران دارد مورد استقبال کشاورزان است، ازطرفی توسعه کشت گیاه دارویی زعفران  در دستور کار مدیریت باغبانی قرار دارد.

کیانی‌فر گفت: با توجه به اینکه زعفران کشت دیم محسوب می‌شود، به دنبال ردیف اعتباری برای پرداخت تسهیلات به متقاضایان هستیم، صندوق کارآفرینی تسهیلات را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت زعفران تولید شده در لرستان به دلیل شرایط آب و هوایی و ارتفاعی که دارد بالا است، افزود: در خصوص بسته بندی زعفران تعداد کارگاه در این خصوص متناسب است، اما مهمترین موضوع فرآوری زعفران از جمله پودر و اسانس آن است.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حالی که فرآوری زعفران می‌تواند ارزآوری بالایی داشته باشد اما متاسفانه در این زمینه نه تنها استان بلکه در کشور با مشکل مواجه هستیم.

به گفته کیانی فر با توجه به اینکه فرآوری زعفران نیازمند تشکیلات گسترده است که در توان زعفران کاران و دولت نیست بنابراین باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کرد.

انتهای پبام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زعفران لرستان کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مزارع آبیز شهرستان زیرکوه  بر اثر سیل دچار خسارت شد.

اکنون مزارع زعفران زیر  گل و لای مدفون شدند. 




دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • (ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان