Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:52:33 GMT

آخرین آمار واکسیناسیون در قم

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۲۵۴۴

آخرین آمار واکسیناسیون در قم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید محمد تقی شاهچراغی،استاندار قم روز شنبه پس از پایان جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از هفته گذشته روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان نزولی شده است و هم اکنون نیز حدود ۱۸۵ تَن در مراکز درمانی قم بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به نگرانی‌های موجود در رابطه با شروع موج ششم کرونا در اروپا و آمریکا و برخی کشور‌های همسایه گفت: با توجه به این که وقتی موج بیماری شروع می‌شود، احتمال سرایت آن به کشور و نگرانی‌هایی وجود دارد که در سطح ملی پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته، ولی آن چه که مربوط به ما است، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، کاهش تجمعات و تهویه مناسب است.

استاندار قم در ادامه با تاکید بر موضوع واکسیناسیون همگانی بیان کرد: نقطه نظر‌ها و بعضا مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد، که باید به مردم آگاهی‌های لازم ارائه شود.

او افزود: آقای رئیس جمهوری نیز نظرش این بود که نظر‌های موافق و مخالف واکسیناسیون مطرح شود و همین طور که صداوسیما به این مسئله می‌پردازد در استان نیز می‌تواند به آن پرداخته شود، ولی پیشنهاد ما به کسانی که نظری دارند، این است که سعی کنند این فضا را به بدنه جامعه نکشانند، واقعا جان و سلامت مردم مهم است، در حوزه نظری و علمی با توجه به پاسخی که واکسن داده، می‌شود، بحث کرد و دلایل آورد.

شاهچراغی با بیان این که بیشترین بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های کشور کسانی هستند که واکسن دریافت نکرده اند، افزود:  مراکز واکسیناسیون در استان برپاست و از امروز نیز مراجعه به منازل شروع می‌شود، که در ابتدا شاید با حجم کمتری باشد، ولی توسعه پیدا می‌کند.

 استاندار قم با تاکید بر اهتمام بیش‌ازپیش بر تسریع در انجام واکسیناسیون کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۶۶ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

او افزود: امیدواریم بتوانیم با واکسیناسیون ۸۰ درصدی جامعه، امنیت و آسایش خاطری برای مردم فراهم شود، ولی در عین حال حتی کسانی که واکسن زده اند نیز باید شرایط بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد بیماری و نگرانی خانواده‌ها نباشیم.

استاندار تاکید کرد: افراد خدمات دهنده در بانک‌ها، سازمان‌ها و اداره‌ها ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌ها هستند و ما نیز در استانداری با جدیت دنبال این هستیم که مسیر را پیگیری کنیم و اگر کسی رعایت نمی‌کند بر اساس مقررات با آن برخورد شود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از واکسینه شدن حدود ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری طی سال گذشته خبر داد.

سید مختار رجایی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از واکسیناسیون حدود ۱۳ هزار قلاده سگ صاحب‌دار در این استان علیه بیماری هاری خبر داد، گفت: وظیفه سازمانی که اداره کل دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون سگ‌ها دارد، واکسینه کردن سگ های صاحب‌دار مثل سگ‌های گله دامداران و عشایر است که در این زمینه در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۵۳ سگ صاحب‌دار واکسینه شدند.

وی ادامه داد: اما سگ‌های ولگرد باید توسط شهرداری جمع آوری، ساماندهی و به جایگاه مشخصی انتقال داده شوند که ما برای واکسیناسیون به آنها دسترسی کامل و درستی داشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورتی که شهرداری به وظیفه خود عمل کند، با وجود این که قیمت تمام شده یک دوز واکسن بیش از ۵۰۰ هزار تومان است ما آمادگی کامل برای واکسینه کردن این سگ‌ها را داریم.

رجایی‌فر بیان کرد: دامپزشکی با کمک مراکز بخش خصوصی طرف قرارداد برای عقیم کردن و جلوگیری از زاد و ولد سگ‌های ولگرد آمادگی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند