Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@09:01:41 GMT

کشف ۴ کیلوگرم هروئین در خدابنده

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۲۶۲۷

کشف ۴ کیلوگرم هروئین در خدابنده

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ غنیمتی  فرمانده انتظامی خدابنده گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق مواد مخدر، موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان خدابنده قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یک سوداگر مرگ  شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی خدابنده ادامه داد: مأموران پس از هماهنگی قضایی متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از داخل خودرو ۴ کیلوگرم هروئین را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف کردند.

سرهنگ غنیمتی گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

او با اشاره به تأثیرات مخرب مواد مخدر بر سلامت فردی و خانوادگی از شهروندان خواست تا ضمن مراقبت از فرزندان خود در صورت شناسایی عاملان تهیه و توزیع موادمخدر موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام دارند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانده انتظامی قاچاق مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسگری که مواد مخدر را ۶ برابر سریع‌تر شناسایی می‌کند

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه پترزبورگ به رهبری الکساندر استار موفق به ساخت حسگری برای شناسایی فنتانیل شده که ۶ برابر حساس‌تر از حسگرهای الکتروشیمیایی است که در ۵ سال گذشته معرفی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، فنتانیل ماده مخدر مصنوعی بوده که یکی از ترکیبات موجود در موارد اُوِر دوز منجر به مرگ در آمریکا است. این ماده اغلب با داروهای دیگر مخلوط می‌شود، اما به دلیل پتانسیلی که دارد، اغلب در چنان مقادیر کمی استفاده می‌شود که تشخیص آن دشوار است.

حسگری که تیم تحقیقاتی استار ساخته، حاوی نانولوله‌های کربنی و نانوذرات طلا است و با کمک این نانومواد فنتانیل از دیگر مواد مخدر جداسازی می‌شود. با این حال، کلید حساسیت بالای این حسگر، ترکیب آنتی‌بادی‌های فنتانیل است.

این حسگر یک نسخه اصلاح شده از یک حسگر کرونا است که توسط گروه تحقیقاتی استار در سال ۲۰۲۰ ساخته شد. حسگر کرونا نیز خود از روی حسگر THC ساخته شده است که در سال ۲۰۱۹ برای شناسایی ماری‌جوانا طراحی و تولید شد.

در هسته هر یک از این حسگرها تراشه‌ای حاوی نانولوله کربنی وجود دارد. نانوذرات طلا به نانولوله‌ها متصل هستند، هر نانولوله حدود ۴۳ نانومتر طول دارد.

در عمل، مولکول‌های فنتانیل به نانوذرات متصل می‌شوند و موجب جریان الکتریکی در نانولوله‌ها می‌شوند. مواد مختلف جریان‌های مختلفی را ایجاد می‌کنند. با استفاده از یادگیری ماشینی، این حسگر توانست یک مولکول فنتانیل را شناسایی کند. همچنین در هنگام تمایز فنتانیل از سایر مواد مخدر، نرخ موفقیت در شناسایی ۹۱ درصد بود.

برای رسیدن به سطح حساسیت بسیار بالا، این گروه تحقیقاتی آنتی‌بادی‌های فنتانیل را به نانوذرات وصل کردند. مولکول‌های فنتانیل به طور محکم به هر آنتی‌بادی که با آنها روبرو شود، متصل می‌شوند و جریان الکتریکی عبوری از نانولوله‌ها را تغییر می‌دهند. چنین تغییری نشانگر حضور فنتانیل است. این حسگر می‌تواند در غلظت‌های فمتومولار اقدام به شناسایی کند.

به نقل از ستاد نانو، علاوه بر حساسیت بالا، یکی دیگر از مزایای این حسگر قابلیت حمل آن است. برای تشخیص چنین مقادیر کمی از فنتانیل به یک طیف‌سنج جرمی نیاز است، در حالی که این فناوری جدید می‌تواند قابل حمل باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام استان‌ها بیشترین شهدای مبارزه با مواد مخدر را دارند؟
  • حسگری که مواد مخدر را ۶ برابر سریع‌تر شناسایی می‌کند
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه