Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:34:13 GMT

معرفی اثرات برتر جشنواره تئاتر ارسباران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۲۶۹۳

معرفی اثرات برتر جشنواره تئاتر ارسباران

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خلیفه‌لو  دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران گفت: مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران نزدیک به ۲۰۰ اثر بود که پس از داوری ۲۵ اثر از ۱۵ استان کشور به بخش‌های خیابانی، صحنه‌ای و آیین سنتی راه یافتند.

خلیفه‌لو با اعلام نتایج داوری بخش خیابانی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران افزود: برگزیده بخش بروشور حسین رستمی از مرند، برگزیده بخش موسیقی مرشد محمدعلی خواجه‌ای اهری، برگزیده بخش طراحی فضا امیر امینی از زنجان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برگزیده بازیگر زن رتبه نخست ریحانه اکبری و اسما علیپور از آذربایجان شرقی، رتبه دوم مرضیه ذاکری از البرز، رتبه سوم معصومه عموری از خوزستان و شایسته تقدیر آرزو علی‌پور از گیلان بودند.

خلیفه‌لو ادامه داد: در این جشنواره، در بخش برگزیده بازیگر مرد جایزه ویژه برای یوسف سلیمانی از آذربایجان شرقی، رتبه اول برای محمد مهدی عطایی از اصفهان، رتبه دوم برای مجتبی لاله‌زاری از یزد و رتبه سوم برای محمد قدیمی و سید حسینی اختصاص یافت.


وی اعلام کرد: در بخش برگزیده کارگردانی، طرح و ایده، نمایش برتر خیابانی نمایش اِو به کارگردانی نسیم عموزاده از اهر انتخاب شد که این اثر به جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در مورد نتایج داوری بخش صحنه‌ای این جشنواره گفت: در بخش پوستر و بروشور، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ندا محمدیان برای نمایش وقتی هفت سالم بود کشته شدم تقدیم شد.


وی افزود: در بخش طراح نور نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخارو جایزه نقدی به پوریا پروینی برای نمایش خاورمیانه منم؛ تقدیم شد. در بخش موسیقی نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخارو جایزه نقدی به شیما پورسهم‌الدین برای نمایش بی‌خوابی تقدیم شد.

خلیفه‌لو ادامه داد: برگزیده بخش طراحی لباس، تندیس جشنواره، دیپلم افتخارو جایزه نقدی به محمدرضا حیدری برای نمایش خاورمیانه منم؛ تقدیم شد. در بخش بازیگر زن نیز انتخاب ویژه داوران تینا گندم‌کار برای نمایش وقتی هفت سالم بود کشته شدم؛ بود که تندیس جشنواره، دیپلم افتخارو جایزه نقدی به آوا نظری برای نمایش خاورمیانه منم، اختصاص یافت.

وی بیان کرد: در بخش برگزیده بازیگر مرد، بهنام بشارتی و شایان سلطانی مشترکاً شایسته تقدیر شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخارو جایزه نقدی به رامین حوریان تقدیم  شد. در بخش متن هم مسعود احمدی از سوی داوران این بخش شایسته تقدیر شناخته شد و ندا محمدیان تندیس جشنواره، دیپلم افتخارو جایزه نقدی را دریافت کرد.

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اعلام کرد: در بخش کارگردانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ندا محمدیان برای نمایش «وقتی هفت سالم بود کشته شدم» تعلق یافت..

وی بابیان این‌که برای هر هنرمند تئاتر که در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران مقام کسب کرده؛ طبق دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ میلیون تومان وام می‌گیرند، یادآور شد: بر اساس دستور وزیر ارشاد، صندوق اعتباری هنر برای هنرمندانی که مقام برتر را در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران کنند به ازای هر نفر وام ۱۰ میلیون تومانی با بهره بانکی ۲ درصد پرداخت می‌شود.

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با تاکید بر بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران گفت: امسال گروه‌های نمایشی از کشور‌های کره جنوبی، استونی، ترکیه و اسلواکی برای شرکت در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران پیشنهاد داده بودند.

پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از ۱۷ تا ۲۰ آبان‌ماه در شهرستان اهر برگزار شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره تئاتر تئاتر کوتاه ارسباران جایزه نقدی جشنواره تئاتر تندیس جشنواره برگزیده بخش برای نمایش تقدیم شد خلیفه لو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشنامه «دارشکنه» از جمله آثار حاضر در هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی است که به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن لایق شهر شیراز روی صحنه خواهد رفت.

شاه‌مردی درباره موضوع نمایش «دارشکنه» توضیح داد: این نمایش در واقع بازخوانی و قرائتی از برخی اتفاقات است که در دهه ۶۰ توسط منافقان رقم خورد. گروهی از زنان منافق در صدد بمب‌گذاری در مجلس روضه امام رضا (ع) هستند که برای خودشان تحولات روحی و معنوی رقم می‌خورد.

وی معتقد است «دارشکنه» سعی بر این دارد که به مخاطب متذکر شود تجلی صفات خوب و حسنه در آدمی نیاز به تکرار و تمرین و مراقبت دارد که الگوی کامل همه این صفات اهل‌بیت (ع) هستند.

نویسنده و کارگردان «دارشکنه» با بیان اینکه همیشه نمایش و نمایشنامه‌نویسی به عنوان موضوع فنی و تکنیکی برایش مطرح بوده است، یادآور شد: زمانی که دغدغه یا موضوعی برایم اولویت پیدا کرده یا ذهنم را به خود مشغول کند، تمام تلاشم بر پیاده‌سازی آن معطوف می‌شود و تمام اصول و قواعد تکنیکی را برای اجرای آن به کار می‌بندم. عموم این دغدغه‌ها مربوط به حوزه مقاومت و نمایش‌های دینی و آیینی است.

شاه‌مردی با اشاره به سابقه حضورش در دوره‌های قبلی جشنواره رضوی، تاکید کرد: وجود یک جشنواره فنی و تکنیکی مثل تئاتر رضوی باعث شده که موضوعات دینی و سیره رضوی از حوزه مسایل کلیشه‌ای چون زیارت و صرف شفا گرفتن خارج و به موضوعات و ایده‌های مختلف بیش از پیش پرداخته شود. در واقع جشنواره رضوی فرصتی را برای هنرمندان عرصه تئاتر فراهم کرده است تا برای خلق آثار هنری شاخص و منحصر به‌فرد در این حوزه به رقابت بپردازند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: برای تولید آثار فاخر در حوزه رضوی علاوه بر پرهیز از کلیشه باید سیره و زندگی سراسر درس این امام همام را مورد توجه و مداقه قرار داد.

وی در پایان اظهار کرد: اینکه امسال هر گروه در شهر خود چند شب به اجرای عموم بپردازد اتفاق بسیار مبارک و خوبی است که امیدوارم این روند در حمایت از گروه‌ها مستمر باشد و سبب شود که بیش از پیش از زبان تئاتر به عنوان ابزاری هدفمند برای ترویج سیره رضوی و مباحث فرهنگ دینی بهره گرفته شود.

کد خبر 6093289 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور