Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یکی از شرکتهای فناور موفق به ساخت کامپوزیت‌های پلیمری با کاربرد در تولید محفظه نگهدارنده تحت فشار شدند که به گفته آن‌ها مهمترین کاربرد این محفظه‌ها در تولید آب‌شیرین‌کن‌های صنعتی است.

به گزارش ایسنا، سیدحمیدرضا هاشمی، مدیرعامل شرکت تولیدکننده این محصول، گفت: کامپوزیت‌های زمینه پلیمری دسته‌ای از کامپوزیت‌ها هستند که از الیاف کوتاه یا بلند در زمینه پلیمری ساخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دسته از کامپوزیت‌ها برای انتقال بار از بین الیاف و ماتریس طراحی و ساخته شده‌اند.

وی با بیان این که یکی از کاربردهای مهم کامپوزیت در تولید محفظه نگهدارنده تحت فشار است، افزود: این محفظه‌ها که از آن ها تحت عنوان پرشر وسل نیز یاد می‌شود، در ساخت آب شیرین‌کن‌های صنعتی به کار می‌روند.

وی ادامه داد: مخازن تحت فشار ظروفی هستند که برای نگه داشتن مایعات، بخارها یا گازها در فشارهای بالا، معمولاً بالای ۱۰۰۰ psi طراحی شده‌اند. از آنجا که پرشر وسل‌ها تحت فشارهای زیاد کار می‌کنند، یک مخزن تحت فشار پارگی می‌تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به نشت گاز، آتش‌سوزی و حتی انفجار شود. به همین دلیل، ایمنی فشار در محفظه نگهدارنده تحت فشار ضروری است.

مدیرعامل این شرکت خاطرنشان کرد: در صنایع آب شیرین کن، پس از تصفیه اولیه که شامل جداسازی ضایعات و جامدات است، آب تحت فشار در محافظ کامپوزیتی پلیمری قرار گرفته و یون‌های نمک در این شرایط جدا می شوند.

وی افزود: در گونه ای دیگر از تصفیه‌خانه‌های آب نیز که آب تحت عنوان لب شور را تبدیل به آب قابل شرب می کنند، پرشر وسل کامپوزیتی نیز کاربرد دارد و محصولی کاملا طبیعی و فاقد سنگینی آب را تحویل می دهد. در این فرایند صرفا مرحله دوم تصفیه و شیرین کردن آب در مخازن تحت فشار کامپوزیتی پلیمری صورت می گیرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، طبق برآوردهای انجام شده در یک سال با تولید محفظه های تحت فشار توسط این شرکت، مانع خروج ۲۰ میلیون دلار ارز از کشور شده‌اند. نمونه داخلی محفظه های تحت فشار یک سوم نمونه خارجی قیمت دارد، با وجود این که از همان کیفیت خوب برخوردار است.

مدیرعامل این شرکت تصریح کرد: این شرکت موفق به ایجاد ۸۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم شده است و مشخصا با توجه به شرایط آبی کشورهای همجوار ایران می‌توان محفظه تحت فشار را به همسایگان جنوبی صادر کرد و تولیدات و فرصت‌های شغلی بیشتری داشت، زیرا دانش فنی تولید پرشر وسل در این کشورها وجود ندارد.

هاشمی با اشاره به توانایی علمی شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امروز ضرورت دارد تا ظرفیت علمی بسیار زیادی که در کشور وجود دارد، به کار گرفته شود و از این طریق چالش‌های داخلی حل و فصل شود و مشخصا این امر با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سرعت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کامپوزیت آب شیرین کن صنعتی کامپوزیت ها آب شیرین کن محفظه ها تحت فشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه رانت و سفته بازی، هرگونه خرید و فروش و تنظیم وکالت نامه‌های تفویض اختیار قبل از اتمام سالن تولید و اخذ پایان کار در شهرک‌های صنعتی ممنوع و غیرقانونی است.

هاشم علایی، هشتم اردیبهشت ضمن بیان این خبر اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحدهای تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قراردادها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند