Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کانون مدارس اسلامی درباره نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و در حمایت از مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیانیه ای صادر کرد. این بیانیه در بخش یادآوری و طرح این مسئله آمده است که واقعیت های نظام تعلیم و تربیت در کشور ما و کاستی ها و چالش های آن مجموعه‌ای است که وقتی به آن پرداخته می شود گاهی تلخ کامی های حاصل از آن بیشتر از شیرینی دستاوردهای معوق آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین این سوال در ذهن اهالی دلسوز تعلیم و تربیت شکل می گیرد که چطور می توان پاسخگو و ناجی آن بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اهمیت بی بدیل تعلیم و تربیت به شکل مطلق و تکلیفی است که با رویکردهای انقلابی و اسلامی به عهده داریم و بررسی وضعیت های ناخواسته و خواسته و شرایط دستاوردهای موجود و نگاه به آینده موضوع آموزش وپرورش برای صاحبان خرد را بسیار مهم تر از گذشته بیان کرده است.

آنچه در این مقام لازم به توجه است، داشتن نگاهی آگاهانه و عملی خیرخواهانه با همدلی ای متعهدانه است. کانون مدارس اسلامی در ادامه این بیانیه با اشاره به میزان نقش آفرینی در تربیت رسمی عمومی شامل حاکمیت، خانواده، رسانه، نهادها و سازمان های غیردولتی مواردی را مطرح و بیان کرد. باید بدانیم مسئله اصلی چگونگی محقق کردن برنامه های ابلاغی است. برنامه هایی که حاصل تحلیل وضع موجود و ارائه راهبردها و راهکارهای تدوین شده باشد. بنابراین باید گام بعدی که ارائه برنامه عمل و برنامه ریزی عملیاتی است را برداشت نه اینکه دوباره نسبت به شکل گیری گام اول یعنی تدوین برنامه ها و اسناد ادامه دهیم. باید بدانیم مدرسه براساس سند تحول بنیادین اصلی ترین نهاد آموزش و پرورش است و محلی است که مأموریت مهم تربیت نسل در آن اتفاق می افتد و مناطق و ادارات کل و ستاد، هویت مستقلی ندارند و نقش آنها سیاست گذاری و پشتیبان و نظارت است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به آفت ها و هشدارها در حوزه تعلیم و تربیت رسمی از جمله بدنه سنگین و تعدد مسائل آموزش و پرورش، تله ساختار، اعمال نظرات شخصی و سلیقه‌ای، تمرکز گرایی، عدم شایسته سالاری، راهبری و نظارت صحیح و در مناسبات برون دستگاهی با برشمردن اولویت هایی از جمله ارتقاء جایگاه نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی در تمامی ابعاد، مدرسه محوری، تربیت چند ساحتی، تقویت نهاد شورای عالی آموزش و پرورش و شوراهای اندیشه ورز، کیفیت بخشی به مدارس دولتی در ادامه بیان کرد کانون مدارس اسلامی در جهت توجه به موارد مذکور در بیانیه و لزوم تحولات مناسب و همه جانبه در آموزش و پرورش، آقای مسعود فیاضی را فردی شایسته ارزیابی نموده و از انتصاب ایشان حمایت می نماید و آمادگی دارد ظرفیت های مطلوب خود را در راستای حرکت های مبنایی و تحول گرایانه در حوزه تعلیم و تربیت به کار گیرد.

متن این بیانیه را می توانید اینجا بخوانید.

کد خبر 5350621 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی آموزش و پرورش کانون مدارس اسلامی مسعود فیاضی مدارس اسلامی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش مسعود فیاضی علیرضا زاکانی شهردار تهران کیفیت هوای تهران سازمان محیط زیست هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مهدی چمران حکم انتصاب پیش بینی وضعیت هوا طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ذرات معلق وزارت کشور آموزش و پرورش تعلیم و تربیت تربیت رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نمونه لرستان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه‌شنبه با حضور مشاور وزیر آموزش‌وپرورش، معلمان نمونه استان لرستان تجلیل شدند.

یونس بهاروند سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان در این مراسم، اظهار داشت: استاد شهید مرتضی مطهری نمونه یک معلم کامل بود و پیام ایشان به‌تمامی معلمان تاریخ، ایستادگی و تلاش تا پای جان بود که همه معلمان ما مخصوصاً معلمان نمونه‌ای که امروز در اینجا حضور دارند، به‌درستی پیام ایثار و ازخودگذشتگی این شهید والامقام را درک کردند و آن را در سنگر مدرسه به نمایش گذاشتند.

وی افزود: کار معلمی مقدس است و با هیچ شغلی قابل‌قیاس نیست و تعلیم‌وتربیت موضوعی است که ارتقا و رشد انسان را به دنبال دارد.

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان، بیان داشت: معلمان ما از دورترین و صعب‌العبورترین نقاط استان گرفته تا جای‌جای این شهر و استان، مشغول به مجاهدت و تلاش‌اند تا آینده این کشور را بسازند و امروز از جمعی از ایشان به نمایندگی از همهٔ معلمان پرتلاش و فداکار استان تقدیر به عمل خواهد آمد؛ زیرا به اعتقاد بنده یکایک معلمان ما شایسته تقدیر و تکریم هستند.

بهاروند، تصریح کرد: دستگاه تعلیم‌وتربیت را به جایگاه ارزشمندی برسانیم که شایسته و درخور لرستان است انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مؤثر و همکاری معلمان و فرهنگیان، جایگاه دستگاه تعلیم‌وتربیت در استان ارتقا داده شود.

وی گفت: معلمان به‌اندازه اولیای دانش‌آموزان دلسوز آنها هستند و از هیچ تلاشی در راستای تعلیم‌وتربیت کوتاهی نمی‌کنند و نخواهند کرد.

کد خبر 6099689

دیگر خبرها

  • معلمان نمونه لرستان تجلیل شدند
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است