Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:  

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان شهریور امسال، معادل ۲۸۷۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به اسفند سال گذشته با رشد ۲۰.۳ درصدی مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، همچنین، تسهیلات قرض‌الحسنه ۸.۳ درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری قرض‌الحسنه را تشکیل داده و حجم عمده عملکرد تسهیلاتی بانک‌ها مربوط به مرابحه با ۳۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد و فروش اقساطی ۱۹.۴ درصد است. 

به لحاظ عددی در پایان شهریور سال جاری ۲۳۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور قرض‌الحسنه بوده که این میزان نسبت به اسفند ماه سال گذشته، ۱۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بانک‌های تجاری چقدر تسهیلات دادند؟

از سوی دیگر، بانک‌های تجاری در کل ۴۳۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که با رشد ۱۹.۲ درصدی مواجه شده و سهم وام‌های قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات ۶۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که اعطای این وام از سوی بانک‌های تجاری در پایان سال گذشته ۲۲.۱ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است، ۱۳.۹ درصد از وام‌های بانک‌های تجاری را قرض‌الحسنه تشکیل می‌دهد. 

در بانک‌های تجاری کشور نیز، سهم عمده تسهیلات پرداختی مانند بانک‌ها و موسسات اعتباری مربوط به فروش اقساطی به میزان ۲۸.۳ درصد است که رقم آن ۱۲۳ هزار  و ۸۰۰ میلیارد تومان در پایان شهریور ۱۴۰۰ بوده است. 

به صورت کلی، سهم عمده تسهیلات پرداختی بانک‌های تجاری در پایان شهریور ۱۴۰۰ به فروش اقساطی، مرابحه و قرض الحسنه اختصاص یافته است.

بانک‌های تخصصی چقدر تسهیلات قرض‌الحسنه دادند؟  

همچنین، بررسی عملکرد بانک‌های تخصصی در پرداخت تسهیلات تا پایان شهریور سال جاری نشان دهنده این است که تسهیلات اعطایی با ۷.۵ درصد افزایش از رقم ۳۸۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به عدد ۴۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده که سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات اعطایی بانک‌های تخصصی معادل ۲۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۶.۵ درصدی در مقایسه با اسفند سال گذشته مواجه شده است. 

گفتنی است که ۵.۱ درصد از وام‌های بانک‌های تخصصی را قرض‌الحسنه تشکیل می‌دهد.  

بزرگترین بخش تسهیلات پرداخت شده در بانک‌های تخصصی کشور مربوط به فروش اقساطی می‌شود؛ به نحوی که در پایان شهریور سال جاری ۴۰.۴ درصد کل تسهیلات اعطایی این بانک‌ها به رقم ۱۶۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش فروش اقساطی بوده و این رقم در اسفند ماه سال گذشته به میزان ۱۶۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

بانک‌های تخصصی نیز در بخش مشارکت مدنی تسهیلات قابل توجهی پرداخت کرده‌اند؛ به نحوی که ۱۷ درصد کل منابع تسهیلاتی این بانک‌ها در پایان شهریور امسال به میزان ۷۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در این بخش پرداخت شده است.

عملکرد وام‌دهی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری 

طبق این گزارش، بررسی تسهیلات اعطایی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری در پایان شهریور امسال نشان می‌دهد که تسهیلات این بانک با ۲۳.۶ درصد رشد به رقم ۲۰۲۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات ۷.۸ درصد ( ۱۵۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) بوده که اعطای این نوع تسهیلات در این نوع بانک‌ها در شهریور امسال ۱۸.۱ درصد رشد داشته است.

همچنین، ۳۶.۸ درصد کل اعتبارات ارائه شده به متقاضیان در بخش مرابحه این بانک به رقم ۷۴۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وام بانک مرکزی بانک ها و موسسات اعتباری تسهیلات اعطایی بانک ها تسهیلات قرض الحسنه تسهیلات اعطایی پایان شهریور تسهیلات پرداخت بانک های تجاری بانک های تخصصی میلیارد تومان فروش اقساطی سال گذشته ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

جمشید امیدی ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

وی افزود: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال
از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید. یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، دارای افزایش هشت درصدی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی