Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:43:16 GMT

«دست صبر و شکیبایی»؛ هدیه دختر ۱۲ ساله عراقی به حشدالشعبی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۳۹۴۹

«دست صبر و شکیبایی»؛ هدیه دختر ۱۲ ساله عراقی به حشدالشعبی

‍‍‍‍‍‍

دریافت 11 MB

نامش «رقیه» است؛ «بنت العراق»؛ دختر پرفسور «سلطان الساعدی»؛ ساکن نجف اشرف، پزشک فوق تخصص جراحی اطفال. رقیه، نقاش، گرافیست و مجسمه ساز عراقی است.

پدرش پرفسور سلطان الساعدی فوق تخصص جراحی اطفال، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه کوفه و یکی از پزشکان نام آور و مطرح جهان عرب است.

پرفسور سلطان الساعدی و دخترش رقیه

نام اثری که رقیه خلق کرده است «دست صبر و شکیبایی» است؛ اشاره به دست شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که نماد مهرورزی به دوستان و مظلومان و قاطعیت در برخورد با دشمنان تروریست بود؛ دستی که بسیاری آن را مصداق «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر از سوی فرماندهی بسیج مردمی عراق مورد تقدیر قرار گرفت و به گفته یکی از نزدیکان پرفسور الساعدی نشان دهنده آن است که «نوجوانان عراقی حالا دیگر پرچم مقاومت را به دست گرفته اند و اجازه نخواهند داد این چراغ، خاموش شود؛ چراغی را که پروردگار به دست فرماندهان پیروزی، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بر افروخت.»

دست صبر و شکیبایی، اثر رقیه سلطان الساعدی

دکتر سلطان الساعدی پدر رقیه به ایرنا می گوید: همواره دعا برای حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی بر زبان ما جاری است.

الساعدی می افزاید: هرگز اشک هایم برای شهادت فرماندهان پیروز مقاومت خشک نشد و بعد از شهادت این دو مرد بزرگ ، برای آنها، همراهانشان، شهیدان قبل و بعدی هایی که به آنان ملحق نشده اند؛ به نیابت از آنها، هر روز زیارت عاشورا خوانده ام و می خوانم.

پرفسور سلطان الساعدی در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی

پرفسور الساعدی، افتخار رسیدن به درجه استادی پزشکی در دانشکده پزشکی کوفه را به فرماندهان پیروزی یعنی حاج قاسم سلیمانی و المهندس با این عبارت ها اهدا کرد: پدرم و مادرم از شما عذرخواهی می کنم اما این بار، افتخار رسیدن به درجه پروفسوری را مدیون خون شهدای عالی قدر هستم و این موفقیت را به دو سردار، حاج قاسم و المهندس اهدا می کنم.

اهدای درجه علمی پرفسور الساعدی به فرماندهان شهید

سلطان الساعدی یک کتاب خود درباره «مبانی جراحی اطفال» را نیز تقدیم شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس کرده است.

او همچنین بعد از شهادت ابومهدی المهندس به تعداد سال های عمر آن شهید، ثواب ۶۶ عمل جراحی رایگان را به روح شهید المهندس اهدا کرد.

این چهره برجسته علمی جهان عرب می گوید: این فضا تاثیری مثبت در خانواده اش برای عشق به این دو شهید داشته است.

رقیه و سارا دو دختر پرفسور سلطان الساعدی که به گفته پدرشان جزو تیزهوشان سرآمد دارای استعدادهای درخشان هستند، همواره در کنار پدر، برای ادای دین به شهدای مقاومت رقابت دارند.

رقیه هنرمند توانمند مسلط به نقاشی سیاه قلم است.

رقیه سلطان الساعدی و ابوفدک رئیس ستاد حشدالشعبی

پدرش می گوید: ایده ساخت تمثالی از دست بریده شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از آن به ذهن رقیه رسید که من تصویر دست بریده همراه با انگشتر شهید حاج قاسم سلیمانی را در پس زمینه گوشی موبایل خودم نصب کرده بودم. این تصویر همیشه مقابل چشمان رقیه بود تا اینکه ایده ساختن دست شهید بزرگوار به ذهن دخترم خطور کرد و دست به کار شد. ابتدا تابلوی آن را ترسیم کرد و بعد مجسمه «دست صبر و شکیبایی» را ساخت و به رئیس ستاد حشدالشعبی حاج «ابوفدک» (عبدالعزیز المحمداوی) تقدیم کرد.

برچسب‌ها جهان و سردار سلیمانی ابومهدی المهندس بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهان و سردار سلیمانی ابومهدی المهندس بغداد جهان و سردار سلیمانی ابومهدی المهندس بغداد شهید حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی دست صبر و شکیبایی ابومهدی المهندس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

 استاندار اصفهان در سفر منطقه‌ای به شرق اصفهان و بازدید از طرح رینگ چهارم ترافیکی این کلانشهر گفت: یکی از طرح‌های اساسی که توسط مدیریت شهری اصفهان در حال اجراست و تکمیل آن نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا دارد، رینگ چهارم ترافیکی است.

سیدرضا مرتضوی با اشاره به بازدید از مناطق جنوبی شهرستان اصفهان افزود: امسال در سفر منطقه‌ای شورای اداری استان به شرق شهرستان مسائل چالش‌آفرین منطقه بررسی و از طرح‌های مهم شرق شهرستان اصفهان نیز بازدید شد تا در شورای اداری استان به مصوبات کاربردی و قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.


او گفت: در مناطق شرق اصفهان مباحث کشاورزی و دامداری از مواردی است که بایستی برای رفع چالش‌های مردم در این حوزه‌ها تدابیری اندیشیده شود و در این راستا از مرکز تحقیقات کشاورزی در منطقه کبوترآباد نیز بازدید بعمل آمد.


استاندار اصفهان گفت: پس از دیدار مردمی و حضور در جمع مؤثرین فرهنگی و اجتماعی شهرستان اصفهان، در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان مصوبات این سفر مورد بررسی و تأیید قرار خواهد گرفت.


احداث حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان موسوم به «حلقه طلایی» از سال‌های گذشته آغاز شده است.


بخش‌هایی از تقاطع‌های غیرهمسطح این رینگ از جمله مجموعه پل‌های میدان استقلال، اشکاوند، مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تقاطع غیرهمسطح آفتاب در سال‌های گذشته احداث شده است.


حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان به طول ۷۸.۲ کیلومتر است که در کیلومتر صفر آن مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و در مسیر آن روستای خاتون‌آباد، به سمت اتوبان فرودگاه قرار دارد.


مسیر این رینگ از مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود و به سمت دولت‌آباد، محدوده خُورزوق و میدان استقلال پیش می‌رود و به انتهای خیابان آتشگاه نزدیک پل زندان، شهر ابریشم، جنوب سپاهانشهر و سپس به سمت اشکاوند و در نهایت به نقطه آغاز خود یعنی مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌رسد.


عملیات اجرایی در کیلومتر صفر تا هشت رینگ چهارم در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته بود و با اقدامات انجام شده، کیلومتر چهار تا هفت آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در حال حاضر کیلومتر صفر تا چهار آن در حال اجراست.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • انهدام هلی کوپتر عراقی توسط شهید شیرودی
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • هدیه نکونام به هوادار خاص/ دختر آبی پوش در آغوش سرمربی استقلال
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال