Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:57:22 GMT

نمایش ۴ فیلم ابراهیم مختاری در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۴۵۹۶

نمایش ۴ فیلم ابراهیم مختاری در فرانسه

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، فیلم‌های زعفران، زینت،  یک روز به‌خصوص و برگ جان، چهار آثار کارگردان کشورمان هستند و فیلم زینت به کارگردانی ابراهیم مختاری در ماه نوامبر ۲۰۲۱ میلادی (آبان و آذر ۱۴۰۰) در پاریس به نمایش درمی‌آید.

این برنامه فرهنگی به صورت مشترک توسط مرکز سینمای مستند پاریس و جشنواره «ژان روش» برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم مختاری کارگردان سینمای مستند این روزها برای داوری دومین جشنواره سینمای ایران در شهر ویتره فرانسه با عنوان «تصاویری تازه از ایران» حضور دارد.

مختاری عضو هیئت مؤسس انجمن مستندسازان سینمای ایران است و در سال ۱۳۹۳ به عنوان رئیس هیئت مدیره خانه سینما انتخاب شد.

مستندهای چابک‌سوار،  سبزوار،  خاویار، نان بلوچی،  ملا خدیجه و بچه‌ها، اجاره‌نشینی، یک سفر صیادی، زعفران و مکرمه از دیگر آثار این کارگردانی سینمای ایران است.

برچسب‌ها فرانسه سینمای ایران اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه سینمای ایران اکران فیلم فرانسه سینمای ایران اکران فیلم سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک داوودی در دیدار با شهردار گناباد با بیان اینکه بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور در خراسان رضوی است اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های خاصی در تولید فیلم کوتاه برخوردار است.

وی از انجمن سینمای جوانان گناباد به عنوان یکی از دفاتر موفق استان خراسان رضوی یاد کرد و افزود: این انجمن در ارزیابی های انجام شده با برخورداری از بزرگترین کارگاههای فیلمسازی کشورمان و حتی خاورمیانه در جایگاه مناسبی در فیلمسازی جهان قرار دارد.

مدیر املاک و مستغلات انجمن سینمای جوانان ایران افزود: انجمن سینمای جوانان گناباد با برخورداری از ظرفیتهای هنرمندان مستعد و توانمند و نگاه مثبت مسوولان به این جایگاه رسیده است.

داوودی با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران تنها انجمن بین المللی کشور است که فیلمهایش به جشنواره های خارجی راه می یابد، خاطرنشان کرد: توانمندی های هنرمندان و فیلمسازان ایرانی در قالب انجمن سینمای جوانان در جشنواره های مهم بین المللی و جهانی به نمایش گذاشته می شود و این ظرفیت مهمی برای معرفی فیلمسازی کشور در دنیا به شمار می شود.

گفتنی است؛ انجمن سینمای جوان گناباد که از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، هم اکنون در رشته‌های آموزش عکاسی، کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تدوین، صدابرداری و صداگذاری، تصویربرداری، فیلم داستانی، مستند و تجربه گرا فعالیت می‌کند.

کد خبر 6092451

دیگر خبرها

  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • (ویدئو) آتش المپیک؛ نمایش پهپادها در آسمان فرانسه