Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ مهناز همتی اظهار داشت: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.
وی افزود: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون برای ۷۷۲ فقره پرونده صادراتی مجوز صادرات صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل استاندارد استان ایلام یادآور شد: امسال تعداد ۶۷۷ فقره آزمون تعیین ماهیت (تعیین تعرفه گمرکی) در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.
همتی با اشاره به میزان صادرات کالای استاندارد در سال گذشته نیز گفت: در این مدت تعداد ۶۷۶ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول آنها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آنها مجوز صادرات صادر شده است.
وی اضافه کرد: در این‌ مدت تعداد ۶۵۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل استاندارد ایلام مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور

علیرضا جیلان اظهار داشت: نمد کاربرد‌های زیادی در زندگی روزمره دارد که یکی از مهم‌ترین این کاربرد‌ها به‌عنوان زیرانداز است.

وی افزود: همچنین از نمد در صنایع دیگر مانند پزشکی، هوا و فضا، خودرو، پوشاک و مصنوعات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استفاده می‌شود.

جیلان تولیدات نمدی را به‌عنوان محصول صادرات‌محور اعلام و اضافه کرد: قرارگیری این محصول در زنجیره ارزش، زمینه‌های ارتقای شهرکرد، شهر ملی نمد به شهر جهانی نمد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به صادرات نمد چهارمحال و بختیاری به کشور‌های خارجی، یادآور شد: با احیای هنر نمدمالی می‌توان آن را به یک کالای صادرات‌محور تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید

ضرورت جهانی شدن شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در دستورکار دولتمردان

جیلان بیان داشت: برای احیای صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به آموزش تخصصی نیاز است.

وی گفت: استادان نمدمالی هم‌اکنون هنر خود را به‌صورت سینه‌به‌سینه به شاگردان آموزش می‌دهند، اما باید این هنر به‌صورت دانشگاهی آموزش داده شود.

جیلان تأکید کرد: همچنین می‌توان هنر نمدمالی را از طریق مراکز فنی‌وحرفه‌ای به علاقه‌مندان آموزش داد.

وی ادامه داد: یکی از ضرورت‌ها برای ارتقای شهرکرد به شهر جهانی نمد استفاده از نمادسازی‌ها بوده که در این زمینه با شهرداری توافق‌هایی برای نمادسازی در کوی نمدمالان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • برنامه ریزی برای صادرات ۳ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق
  • تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق