Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: عقب ماندگی بهداشتی قزوین زیاد است و اگر وزارت بهداشت مطالبات 300 میلیارد تومانی استان را پرداخت نکند به کمیسیون اصل 90 شکایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روز شنبه در مراسمی با حضور باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرزانه مدیرکل حراست وزارتخانه، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، روح الله عباسپور، لطف الله سیاهکلی، رجب رحمانی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، محمد قاسمی دادستان، قبادی معاون اقتصادی استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی، پزشکان و پرستاران و مدیرادارات در دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ضمن تجلیل از خدمات دو ساله پیمان نامدار رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی، عبدالله دیدبان به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی قزوین معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح الله عباسپور در این مراسم اظهارداشت: بعد از دوران دفاع مقدس شاید فرهنگ ایثار و شهادت در حال فراموشی بود و بیگانگی  احساس می شد اما وقتی موضوع ویروس کرونا پیش آمد انسان های بی ادعا و مخلصی وارد صحنه شدند و فرهنگ ایثار و شهادت را به نحو مطلوب بار دیگر به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: پرستاران، پزشکان و نیروهای خدماتی سلامت خود را در دوران کرونا به خطر انداختند تا تحریم ها نتواند سلامت مردم را به خطر  بیندازد و در حوزه سلامت همه کارکنان اوج ایثار را به نمایش گذاشتند و نشان دادند در بخش سلامت بسیار کارآمد هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین یادآورشد: بعد انقلاب چالش های زیادی داشتیم اما در حوزه سلامت از پیشرفت های زیادی برخوردار شدیم و امروز  ۹۷ درصد داروها در داخل تولید می شود.

عباسپور گفت: در رژیم گذشته نیازمند پزشکان فیلیپینی و بنگلادش بودیم اما امروز ضمن تامین نیازهای درمانی خود قادریم با طرح توریسم سلامت  به مردم دیگر کشورها هم خدمات پزشکی ارائه کنیم.

وی افزود: امروز کشور جایگاه مناسبی در بهداشت و درمان و پزشکی دارد اما گره گشایی از مشکلات به وحدت و تعامل سه قوه نیاز جدی دارد.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: امروز بدون دولت نمی توان کاری کرد و دولت هم به مجلس نیاز دارد و اگر  همسویی نباشد گره گشایی انجام نمی شود و اگر دولت بخواهد بدون توجه به مجلس حرکت کند به مشکل می خورد و مجلس مجبور می شود از ظرفیت قانونی خود از جمله تحقیق و تفحص، استیضاح و سایر موارد استفاده کند.

عباسپور افزود: از دولت انتظار داریم در امور مهم با نمایندگان مشورت کند و به تذکر و مطالبات آنها که خواسته مردم است اهمیت بیشتری دهد.

وی اظهارداشت: استانهای هم جوار قزوین دو برابر ما اعتبار سلامت می گیرند و ما نصف استانهای دیگر اعتبار داریم و نتوانستیم عقب ماندگی درمانی را جبران کنیم.

عباسپور اظهارداشت: کم بودن سرانه تخت نباید ملاک دریافت اعتبارات بهداشتی باشد و در این زمینه نیازمند بازنگری هستیم و در حال حاضر وزارت بهداشت 300 میلیارد تومان به استان قزوین بدهکار است که درخواست می کنیم این مطالبه به وزیر منعکس شود تا بتوانیم نیازهای خود را حل کنیم.

وی گفت: برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی کاری نشده و اگر در دوران کرونا سپاه و بسیج در قزوین کمک نمی کردند دچار بحران جدی می شدیم.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بایستی از صندوق توسعه ملی سهمیه استان قزوین را بدهند تا بتوانیم کمبود تخت را جبران کنیم.

وی بیان کرد: اگر وزارت بهداشت به مطالبات مردم استان قزوین پاسخ نداده و 300 میلیارد تومان بدهی را پرداخت نکند مجمع نمایندگان با شکایت از طریق کمیسیون اصل ۹۰ موضوع را پیگیری خواهد کرد لذا یادآوری می کنیم که ما را وارد چالش نکنید و اعتبارات استان را تامین کنید.

عباسپور از خدمات ارزشمند دکتر نامدار که در دو سال اخیر و دوران کرونا خدمات ارزشمندی به مردم استان ارایه کردند و تعامل بسیار خوبی با سپاه و بسیج داشتند نیز تقدیر و تشکر کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت استان قزوین 300 میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت ۱۲ درصدی آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در سال ۱۴۰۳ گفت: نتایج اولیه پنجاه و یکمین آزمون دستیاری، نیمه دوم خرداد اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد درباره برگزاری پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی گفت: در این آزمون ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم هستند که در ۲۵ رشته تخصصی رقابت کردند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد ماه اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد تا بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امسال تغییراتی در برنامه دستیاری ایجاد کردیم تا موجب افزایش انگیزه در دستیاران شود که از مهمترین آن می‌توان به افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت‌های کاری اشاره کرد و اقدامات دیگری که در حال برنامه ریزی است.

باقری فرد افزود: امسال با مصوبه وزارت بهداشت، در بعضی از رشته‌های مورد نیاز کشور مانند جراحی قلب، جراحی قفسه صدری، جراحی کودکان افراد هم در مقطع تخصص و هم فوق تخصص می‌توانند وارد رشته شوند. سال گذشته تعداد زیادی از صندلی‌های خالی با همین شیوه تکمیل شد و امسال نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با بیش از ۱۲ هزار داوطلب برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت