Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، آیت قیصربیگی،مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در نشست هماهنگی پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بر اهمیت پیش بینی درست و پیشگیری به موقع در مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است که همیشه هزینه پیشگیری به مراتب کمتر و به صرفه‌تر از درمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با اشاره به مشترک بودن بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بین انسان و طیور افزود: در این راستا لازم است با کمک صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به آگاه سازی مردم و ذینفعان اقدام شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به مشاهده این بیماری در چند استان کشور هشدار داد و بیان کرد : اینجا پایش و رصد مستمر و به موقع دامپزشکی استان و عوامل درگیر در کار در شهرستان‌های استان برای پیشگیری از این بیماری یک اصل مهم و یک ضرورت انکار نشدنی است.

قیصربیگی با عنوان این مطلب که بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های ویروسی خطرناک بوده که توسط پرندگان مهاجر منتقل می‌شود، خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای پیشگیری از ورود این بیماری به استان شد و ادامه داد: بایست برای شناسایی احتمالی شیوع بیماری از جامعه هدف کمک گرفت و در این زمینه نهایت دقت و ملاحظه صورت گیرد و درصورت مشاهده ورود بیماری بلافاصله و بدون فوت وقت به مراکز ذیربط گزارش شود.

او در پایان خواستار هوشیاری متولیان و دست‌اندرکاران امر در این باره شد و تاکید کرد: در این شرایط کرونایی جامعه دیگر ظرفیت شیوع یک بیماری دیگر را ندارد و مسئولان امر بایست با انجام ملاحظات و اقدامات مقتضی بصورت قاطعانه و بی تعارف از ورد این بیماری به استان جلوگیری کنند.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران آنفولانزای پرندگان پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق بر دانش‌بنیان شدن حوزه سلامت کشور و در نتیجه انتفاع بیماران سرطانی از طریق تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت تمرکز دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدصادق خیاطیان در نشستی با اعضای شورای راهبری کنگره کنسر ژنومیکس با اعلام حمایت صندوق نوآوری از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری در حوزه سلامت از جمله کنگره کنسر ژنومیکس، اظهار کرد: شکل‌گیری کمیته تجاری‌سازی در این رویداد، در کنار توجه به توسعه علمی اتفاق قابل ملاحظه‌ای است که می‌تواند در شکل‌گیری زیست بوم پیشگیری و درمان سرطان و سلامت کشور اثربخش باشد و این صندوق آماده تقویت و حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان از طریق ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم و نیز اهدای جوایز به گروه‌هایی است که مورد تایید کمیته تجاری‌سازی در نمایشگاه یا جشنواره ایده تا استارت‌آپ قرار می‌گیرند.

وی «سلامت» را از موضوعات راهبردی صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و تاکید کرد: معاونت توسعه این نهاد را مسؤول همکاری‌های لازم با کمیته تجاری کنگره کنسر ژنومیکس معرفی کرد.

در این نشست همچنین دکتر مصطفی زمانیان، عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده در دنیا طیف مختلفی از خیرین حوزه سلامت و حتی کسانی که با نیت انتفاع اقتصادی قصد مشارکت در بخش سلامت را دارند، می‌توانند در مدل‌های تامین مالی پروژه‌های اجتماعی مشارکت کنند، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از برخی از این مدل‌ها می‌تواند انگیزه‌ای را برای مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاران حوزه سلامت به‌ویژه در زمینه پیشگیری و درمان سرطان فراهم کند.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دومین کنگره کنسر ژنومیکس با محورهای تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکرهای سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در سه بخش علمی، تجاری‌سازی و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل