Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحسن حسینی عصر روز شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی حفر سه حلقه چاه آب آشامیدنی در روستای "ایگدر علیا" شهرستان گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا گفت: بحث آبگیری سد نرماب از اواسط امسال آماده بود اما به خاطر صادر نشدن مجوز قطع درختان جنگلی توسط سازمان جنگل‌ها به سبب آنچه که آنرا بیدار و زنده بودن درختان در نیمه نخست سال اعلام کردند، این مجوز به نیمه دوم سال و زمان خواب درختان موکول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه بخشی از مراحل اخذ مجوز قطع درختان واقع در کاسه سد نرماب چهل چای انجام شد، ابراز امیدواری کرد تا پس از صدور نهایی مجوز و قطع درختان جنگلی واقع در کاسه سد توسط سازمان جنگل‌ها، پیمانکار سد نسبت به ریشه کنی درختان و جابجا کردن بخشی از خاک‌ها تا دهه فجر امسال اقدام نمایند تاپس از آن آبگیری سد نرماب چهل چای آغاز شود.

حسینی اضافه کرد: مادامی که درختان جنگلی واقع در کاسه سد نرماب چهل چای قطع و ریشه آنها از خاک بیرون آورده نشود و شرایط خاک بستر سد برای آبگیری آماده نگردد، اجازه آبگیری نخواهیم داشت. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در خصوص آخرین وضعیت سد نرماب چهل چای بیان داشت: این سد چند مولفه دارد که یکی از مولفه‌های مهم آن، بدنه اصلی سد است که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت مساعد بودن شرایط جوی در نیمه دوم سال و تلاش پیمانکار، کل بدنه سد تا خرداد سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: مشکلی که الان با آن مواجه هستیم بحث استملاک اراضی و جابجایی روستاهای داخل کاسه سد است که تاکنون یک روستا جابجا شده، یک روستای دیگر درحال جابجا شدن است و ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

حسینی افزود: جابجایی سه روستای دیگر واقع در کاسه سد به همراه برخی اراضی آن که باید خریداری شود، باقی مانده که برای انجام این اقدامات و پرداخت بدهی پیمانکار در مجموع حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی بابیان اینکه برای خرید سایر اراضی و مولفه‌های موردنیاز تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت به ۹ تا ۱۰ هزار میلیارد اعتبار دیگر نیاز است، اضافه کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد اگرچه برای استان گلستان رقم بزرگی است اما تامین آن از منابع ملی با توجه به مزایای این سد برای این استان شمالی، عدد قابل قبولی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، مهار بخش زیادی از سیلاب‌های فصلی، تامین آب شرب پایدار ۵۵۰ هزار نفر، تامین ۱۰ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز بخش صنعت و تامین آب حدود ۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی را تنها بخشی از مزایای تکمیل سد نرماب چهل چای برشمرد.

به گزارش ایرنا، عملیات ساخت سد نرماب چهل‌چای از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال ( ۸۵ درصد فایناس داخلی و سهم قرارگاه خاتم‌ و ۱۵ درصد سهم دولت) بر روی سه رودخانه نرماب، چهل‌چای و خرمالو مینودشت آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۵ افتتاح شود اما به سبب عدم تخصیص کامل اعتبارات مورد هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

این سد که از نوع خاکی همگن به ارتفاع ۶۰ متر، عرض تاج سد ۱۰ متر و طول تاج ۸۰۷ متر یکی از طرح عمرانی و زیربنایی گلستان است و ظرفیت ذخیره ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب و قابلیت تنظیم تا ۱۹۲ میلیون مترمکعب را دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس مینودشت شرکت آب منطقه ای گلستان سد نرماب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس مینودشت شرکت آب منطقه ای گنبدکاووس مینودشت شرکت آب منطقه ای گلستان سد نرماب سد نرماب چهل چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

دلداده افزود: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل می‌کند و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

سال زراعی جاری، ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان گلستان زیر کشت گندم رفته است.
گلستان از نظر میزان تولید گندم، رتبه دوم کشور را دارد و به باور کارشناسان؛ به سبب وجود گلوتن، گندم‌های این استان با کیفیت‌ترین در ایران است.

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!