Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحسن حسینی عصر امروز در در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی سه حلقه چاه در راستای‌ تامین آب شرب برخی از شهرهای شرق گلستان در روستای «ایگدر» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اجرای حفر سه حلقه چاه به شماره‌های ۵ و ۶ و ۷ در راستای طرح آبرسانی به شهرهای گنبدکاووس، مراوه‌تپه، گالیکش و‌ مینودشت و حدود ۱۳۰ روستا واقع در نوار‌ مرزی در افق سال ۱۴۲۵ کلنگ‌زنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این‌ سه حلقه چاه با اعتبار ‌۹۰ میلیارد ریال و مجموع آبدهی ۷۰ لیتر بر ثانیه  با عمق هر یک ۳۵۰ متر مربع امروز کلنگ‌زنی شد و پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به شهرهای شرق و ۱۳۰ روستای نوار‌مرزی از طرح‌های بزرگ آبرسانی در گلستان بوده و در این طرح خط انتقال لوله آب، تصفیه‌خانه و توزیع آن انجام خواهد شد.

* تامین آب شرب به ۴ شهر شرق گلستان و ۱۳۰ روستای نوار مرزی در افق ۱۴۲۵ با جمعیتی بالغ بر ۵۵۵ هزار نفر/ مشکل اصلی ما در سد «نرماب» تملک اراضی و روستاهای اطراف و جابه‌جایی آنها است

وی ادامه دهد: در طرح آبرسانی تامین آب شرب به چهار شهر شرق گلستان و ۱۳۰ روستای نوار مرزی در افق ۱۴۲۵، جمعیتی بالغ بر ۵۵۵ هزار نفر از آن‌ بهره‌مند خواهند‌ شد.

حسینی درباره سد «نرماب» گفت: چند مولفه در سد «نرماب» مطرح بوده که در حال حاضر بدنه اصلی آن ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اگر شرایط جوی مساعد باشد و پیمانکاران تلاش بی‌وقفه داشته باشند بدنه این سد در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: مشکل اصلی ما در سد «نرماب» تملک اراضی و روستاهای اطراف و جابه‌جایی آنها بوده که تاکنون یک روستا‌ جابه‌جا شده و روستای دیگری نیز حدود ۳۵ درصد جابه‌جایی آن صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ابراز کرد: جابه‌جایی سه روستا و تملک اراضی کشاورزی اطراف نیاز به اعتبار بیشتری دارد که در صورت تامین اعتبار این کار انجام می‌شود.

* جابه‌جایی روستاها و تملک بخشی از اراضی اطراف سد «نرماب» مجموعا 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است/ با حفر ۳ حلقه چاه در گنبدکاووس بخشی از نیاز آبی شهرستان گنبدکاووس تامین می‌شود

وی افزود: برای سایر مولفه سد «نرماب» و جابه‌جایی روستاها و تملک بخشی از اراضی اطراف مجموعا 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده که با توجه به تامین آب شرب ۵۵۰ هزار نفر جمعیت، تامین ۱۰ میلیون متر‌مکعب برای صنعت و تامین هزاران هکتار اراضی کشاورزی اعتبار متعادلی بوده که امید داریم از منابع ملی تامین شود.

حسینی با اشاره به قطع درختان در کاسه سد در نیمه دوم سال خاطرنشان کرد: مجوز قطع درختان در کاسه سد به نیمه دوم سال داده شده تا در زمان خواب درختان انجام شود و بعد از قطع درختان و جابه‌جایی عمق خاک در راستای بهبود کیفیت آب، امید داریم آبگیری این سد در دهه فجر امسال انجام شود.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به کمبود آب در تابستان امسال اظهار کرد: مردم شهرستان گنبدکاووس در فصل گرما امسال با تنش شدید آبی مواجه بوده و حفر و بهره‌برداری این سه حلقه چاه بخشی از نیازهای آبی شهرستان را تامین خواهد کرد.
عبدالقدیر کریمی خاطرنشان کرد: در سفر جانباز معاون وزیر نیرو به شهرستان گنبدکاووس، وی قول تجهیز حلقه‌های چاه را به شهرستان دادند که انتظار داریم تجهیز این حلقه‌های چاه از طریق منابع ملی و مساعدتی که ایشان دادند، توسط دولت انجام شود.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان روستا آب چاه سیدمحسن حسینی سد نرماب خبرگزاری فارس گلستان شهرستان گنبدکاووس تامین آب شرب طرح آبرسانی سه حلقه چاه جابه جایی شرق گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رئیس هیات بازرسی و انتخابات گلستان در جلسه هیات بازرسان انتخابات در گنبدکاووس گفت: به ازای هر شش شعبه اخذ رای یک بازرس تعیین شده است.

هانی محمدی افزود: مردم می‌توانند موارد تخلفات انتخاباتی را به سامانه پیامکی به شماره ۳٠٠٠۷۵۱۱۱ ارسال کنند.

وی تاکید کرد؛ بر مبنای ماده ۷۳ انتخابات، عملکرد کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ساعات اداری و غیر اداری در دستور کار بازرسان است.

محمدی افزود: بر اساس ماده ۸۲ قانون انتخابات در صورت بروز تخلف، موارد به دادسرا، شورای نگهبان و تخلفات اداری معرفی می‌شود.

هادی احمدی دبیر ستاد انتخابات گلستان نیز گفت: سلامت انتخابات وظیفه ذاتی و بنیادی هیات‌های اجرایی است و نقش بازرسان حساس و سرنوشت ساز است.

در ادامه جلسه هم چنین مهدی دهرویه فرماندار ویژه گنبدکاووس تخریب نامزد‌ها در زمان انتخابات را مصداق بی دینی و بداخلاقی دانست و گفت: بازرسان با قبول مسئولیت، دین به گردن دارند و در صورت بروز هرگونه شائبه جانبداری با جدیت و قانونی برخورد می‌کنیم.

در گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس همزمان با سراسر کشور ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس