Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:11:47 GMT

مردم قشم زیر چرخ توسعه له نشوند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۵۴۸۱

مردم قشم زیر چرخ توسعه له نشوند

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محمد عصر شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فعال کردن سرمایه گذاران را از ماموریت های مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم اعلام کرد و اظهار کرد: این منطقه رشد نخواهد کرد مگر اینکه سرمایه گذاران قشم رشد کنند، ولی باید درهمه حال مراقب باشیم که به نام توسعه و رشد اقتصادی، مردم این جزیره زیر چرخ توسعه له نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت حفظ فرهنگ بومیان این جزیره تاکید کرد و افزود: ما باید کاری کنیم که گردشگران از این فرهنگ تاثیر بپذیرند نه اینکه فرهنگ آنها به فرهنگ بومیان غلبه کند.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی با تشکر از خدمات علی درویش پور مدیرعامل سابق سازمان منطقه ازاد قشم، این تغییر و تحول را در راستای تغییر سمت و سوی حرکت مناطق آزاد و به نفع مردم جزیره ارزیابی کرد و گفت: از ظرفیت و توانمندی وی درجای مناسب استفاده خواهد شد.

محمد با برشمردن تخصص، تجارب و سوابق اجرایی افشار فتح الهی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، دیپلماسی اقتصادی را نقطه اوج توانمندی وی خواند و روحیه انقلابی و جهادی او را مکمل توانمندی های وی دانست.

جزیره قشم به حیاط خلوت و محلی برای پر کردن جیب‌ها تبدیل شده بود

وی با انتقاد از تبدیل شدن مناطق آزاد کشور به حیاط خلوت برخی دولتمردان تصریح کرد: من متاسف هستم که گوهر ارزشمندی مانند جزیره قشم به حیاط خلوت و پرکردن جیب برخی ها تبدیل شده باشد و من از امروز اعلام می کنم که مناطق آزاد در کشور به حیاط خلوت مردم تبدیل خواهد شد.

اخذ عوارض تردد از قشموندان در اسکله‌های لافت و پهل ممنوع شود

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی از وجود مشکلاتی مانند آب و برق و سوخت در جزیره قشم اظهار شرمندگی کرد و گفت: گرچه شرایط تحریم محدودیت هایی را برای ما تحمیل کرده است ولی ما تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا این مشکلات و به خصوص مشکل معیشت مردم این جزیره حل شود و در نخستین گام مدیرعامل جدید منطقه برنامه ریزی کنند تا آخر این ماه جاری، اخذ عوارض تردد قشموندان در اسکله های لافت و پهل ممنوع شود.

کد خبر 5350864

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید محمد سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه گرگان واکسن کرونا اردبیل بارش باران شیوع کرونا سیستان و بلوچستان عکس استانها مراسم تودیع و معارفه حیاط خلوت مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد

سازمان منطقه آزاد اروند در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد