Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون اروپا با اشاره به افزایش بی سابقه قیمت حامل های انرژی هشدار داد که این تورم قیمت‌ها در نهایت بر قدرت خرید مردم تاثیر می گذارد.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، کمیسیون اروپا پیش‌بینی رشد سالانه خود را برای ۱۹ کشوری که از ارز یورو استفاده می‌کنند، افزایش داد و اعلام کرد که اقتصاد این منطقه از بدترین وضعیت خود طی همه‌گیری بهبود می یابد، چرا که مشاغلی که با مشتریان رو در رو هستند، به فعالیت خود بازمی‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش چشم‌انداز این کمیسیون که روز پنجشنبه منتشر شد، پیش‌بینی رشد سال جاری میلادی از ۴.۸ درصد به ۵.۰ درصد و پیش‌بینی رشد سال ۲۰۲۲ از ۴.۵ درصد به ۴.۳ درصد رسید.

بر اساس این گزارش، چشم انداز رشد به شدت به دو عامل بستگی دارد: مسیر تکامل همه گیری کرونا و سرعت تطابق عرضه با تقاضا که پس از بازگشایی اقتصاد افزایش یافته است.

شاخه اجرایی اتحادیه اروپا همچنین هشدار داد که قیمت های بالای انرژی در نهایت بر قدرت خرید مردم در این منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

در این بیانیه آمده است: قیمت‌های بالای انرژی در بخش عمده‌فروشی راه خود را به سمت قیمت‌های خرده‌فروشی برای خانوارها و تولیدکنندگان باز می‌کند، هرچند با درجات و سرعت‌های متفاوت در کشورهای مختلف، با اثرات منفی احتمالی بر مصرف و سرمایه‌گذاری تجاری.

در گزارش کمیسیون اروپا همچنین آمده است که پس از کاهش شدید قیمت حامل های انرژی در سال ۲۰۲۰، این قیمت ها طی ماه گذشته با "سرعت سرسام آوری" افزایش یافته است و اکنون بالاتر از سطح قبل از همه گیری کروناست.

قیمت ها در بازار گاز طبیعی که به عنوان سوخت کلیدی برای تولید برق به کار می‌رود، به پنج برابر رکورد خود در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

تورم قیمت‌ها به عوامل مختلفی از جمله کاهش ذخایر، رشد مصرف پس از همه‌گیری و افزایش شدید تقاضا در آسیا برای گاز طبیعی مایع، نسبت داده شده است.

بر اساس این گزارش، اگر محدودیت های عرضه ادامه داشته باشد و افزایش دستمزد بالاتر از بهره وری به قیمت های مصرف کننده منتقل شود، تورم ممکن است بالاتر از پیش بینی ها باشد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان تورم اتحادیه اروپا قاره سبز کمیسیون اروپا پیش بینی همه گیری قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود

به گزارش صدای ایران از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدید‌های دشمن همچون هویت آنها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاورد‌های دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکیدکرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳