Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:23:55 GMT

۲۸ تیم سیار واکسیناسیون در قم فعال است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۵۷۲۵

۲۸ تیم سیار واکسیناسیون در قم فعال است

به گزارش شنبه شب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: این افراد با کارت شناسایی مخصوص و دارای هویت به درمنازل مراجعه کرده و در صورت استقبال همشهریان، عملیات واکسیناسیون برای آنها انجام می‌شود.

وی افزود: تیم واکسیناسیون در حال حاضر در محدوده مرکز جامع سلامت زارعی بوده که فعالیت خود را از امروز آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم واکسن را در اختیار همشهریان قرار داده تا آمار واکسیناسیون را ارتقا و به سلامت جامعه کمک کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شده است: این تیم‌های سیار به درب منازل مراجعه و در صورتی که هر یک از همشهریان درخواست واکسن داشته باشد، عملیات واکسیناسیون برای آن انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با بیان اینکه واکسیناسیون در قم نسبت به مقیاس کشوری وضعیت مطلوبی ندارد گفت: درصدد هستیم طرح خانه به خانه را برای افزایش پوشش واکسیناسیون اجرایی کنیم زیرا مهمترین مساله در کنترل کرونا، انجام حداکثری واکسیناسیون است که باید به نحو احسن انجام شود. 

سیامک محبی افزود: گام سوم محله محور واکسیناسیون در قم با طرح خانه به خانه از امروز به مدت یک هفته برای افزایش پوشش یکی از محله های مرکزی شهر قم که درصد پایین تری از لحاظ تزریق واکسن نسبت به محله‌های دیگر شهر دارد اجرایی می‌شود.

 وی گفت: در این طرح ۲۴ مرکز  خدمات جامع سلامت در قالب ۲۴ تیم شرکت دارند، که هر تیم شامل واکسیناتور زن و مرد با همکاری نیروهای بسیج از ساعت ۱۳ الی ۱۶ به‌ مدت یک هفته انجام وظیفه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این آمار در کشور ۸۱ درصد می باشد، خاطر نشان کرد: بعد از اتمام این طرح کارشناسان مرکز بهداشت طی بررسی‌های میدانی و آماری به این نتیجه خواهند رسید که چقدر این طرح می‌تواند در بالا بردن آمار واکسیناسیون در استان مفید واقع شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی قم با بیان اینکه گروه‌های مختلف واجد شرایط که تاکنون به هر دلیلی موفق به تزریق واکسن نشده‌اند، واکسیناسیون را به روزهای بعد موکول نکنند گفت: متاسفانه در کشورهای همسایه مانند ترکیه و روسیه شاهد جهش ویروس کرونا از نوع دلتا پلاس هستیم که این موضوع می‌تواند کشور و استان ما را دستخوش تغییرهایی در آینده نزدیک کند، هر چند در حال حاضر شرایط بیماری مناسب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد استانی کرونا، فعالیت مرکز شبانه‌روزی واکسیناسیون در میدان روح الله از ساعت هشت تا ساعت ۲۴ است، از این رو از همشهریان تقاضا دادیم در این محدوده زمانی به این مرکز مراجعه شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر تزریق واکسن در تمامی مراکز واکسیناسیون، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و مراکز سیار انجام می‌شود.

از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم بالغ بر یک میلیون و ۲۳۴ هزار دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی قم طرح واکسیناسیون کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قم طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فرآیند واکسیناسیون تکمیلی مرحله اول فلج اطفال ویژه اتباع خارجی در کردستان به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، جهانبخش یوسفی اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی افزود: هر چند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، اما افزایش تردد به داخل کشور از کشورهای همسایه نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: عملیات ایمن سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیر گرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم اردیبهشت تا روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت سال جاری همزمان با سراسر کشور شروع و به اتمام رسید و مرحله دوم نیز از سی‌ام اردیبهشت تا یکم خرداد سال جاری اجرا خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با هدف ریشه‌کن کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا شد و بیش از ۷۵ درصد موارد واکسیناسیون شدند.

کد خبر 749770

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان