Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، پس از افشای سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک فرانسه طی ۷۰ سال گذشته، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، از خبرنگارانی تمجید کرده است که در رسانه‌ای کردن پرونده آزار و اذیت جنسی در کلیسای کاتولیک فرانسه نقش داشتند و ظلم به قربانیان را بازگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این سخنان را در حالی بیان کرد که به طور خاص از ۲ خبرنگار قدردانی می‌کرد که یکی در خبرگزاری رویترز و دیگری در یک خبرگزاری از کشور مکزیک کار می‌کرد.

او در حالی که به صحبت درباره حرفه خبرنگاری می‌پرداخت از خبرنگاران به دلیل «بازگو کردن حقایق» تشکر کرد و گفت: «تنوع دیدگاه خبرنگاران باعث ارائه انبوه اطلاعات می‌شود. من از خبرنگاران به دلیل آن‌که اشتباهات کلیسا را بازگو می‌کنند سپاسگزارم.»

ماه گذشته «ژان مارک ساووه» رئیس کمیسیون مستقل بررسی سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک فرانسه، اعلام کرد که از سال ۱۹۵۰ (۱۳۲۹) تاکنون بیش از ۳ هزار کشیش با بیماری پدوفیلی در کلیسای کاتولیک فرانسه فعالیت کرده‌اند.

این مقام فرانسوی در آن زمان اعلام کرد: «تحقیقات اخیر ما بیانگر آن است که از سال ۱۹۵۰ بین ۲ هزار و ۹۰۰ تا ۳ هزار کشیش یا عضو کلیسا با مشکل پدوفیلی در کلیسای کاتولیک فرانسه فعالیت داشتند.»

او همچنین پس از ارائه نتایج تحقیقات خود تعداد قربانیان را حدود ۳۳۰ هزار کودک اعلام کرد و گفت: «تخمین زده می‌شود که ۲۱۶ هزار کودک از نیمه قرن بیستم تا سال ۲۰۲۰ مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند. این تعداد با احتساب قربانیان سوء استفاده کنندگانِ غیرروحانی مرتبط با کلیسا مانند مدارس کاتولیک به حدود ۳۳۰ هزار قربانی افزایش می‌یابد.»

موارد بسیاری از آزار جنسی کودکان در کلیسا‌های فرانسه در چند سال اخیر گزارش شده است، به طور مثال، سال ۱۳۹۸ کلیسای کاتولیک شهر «لیون» در فرانسه اعلام کرد پاپ فرانسیس استعفای یک اسقف فرانسوی را پذیرفت که نتوانست خود را از اتهامات آزار و اذیت جنسی کودکان مبری کند. این استعفا مربوط به «فیلیپ باربرین» اسقف اعظم فرانسوی بود که در یک پرونده جهانی رسوایی جنسی متهم شده و به همین دلیل در دادگاه‎‌های کشور‌های مختلفی از آرژانتین تا استرالیا حاضر شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پاپ فرانسیس کلیسای کاتولیک کاتولیک های جهان آزار جنسی کودکان فساد اخلاقی کلیسای کاتولیک فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعیان آزادی بیان بر طبل رسوایی خود کوبیدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مردم و به ویژه قشر دانشجو در ایلام هم همصدا با دانشجویان سراسر کشور به حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا پرداختند و برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا را محکوم کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • (ویدئو) فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • تمجید جالب مویس از کلوپ: یورگن سریع‌تر از لیورپول برو!
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • مدعیان آزادی بیان بر طبل رسوایی خود کوبیدند
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد