Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کرد:  دو طرف از این فرصت برای گرامی داشتن پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین آمریکا و قطر در سال ۲۰۲۲ استقبال کردند و  به موضوعات منطقه‌ای و جهانی و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های بهداشت، کمک‌های بشردوستانه، توسعه بین‌المللی، کار و حقوق بشر، همکاری امنیتی، تغییرات آب و هوا، تجارت و سرمایه‌گذاری، فرهنگ و آموزش پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این بیانیه مشترک، دو کشور بر تعهد خود تحت اعلامیه مشترک همکاری امنیتی سال ۲۰۱۶  برای ارتقای صلح و ثبات، مبارزه با تروریسم و گسترش همکاری های دفاعی پایدار تاکید کردند.
آمریکا از میزبانی قطر از نیروهای آمریکایی، همکاری در عملیات های افغانستان و تلاش ها برای ارتقای تاسیسات و زیرساخت های پایگاه هوایی العدید برای مقابله با چالش های کنونی و آینده قدردانی کرد.
بر اساس این بیانیه مشترک، هیات های دو کشور همچنین در مورد روابط قوی فروش تسلیحات نظامی خارجی که توانایی، ظرفیت و قابلیت همکاری نیروهای مسلح قطر را گسترش می دهد، گفتگو کردند.
دو طرف چندین قرارداد از جمله محافظت از منافع آمریکا درافغانستان از سوی قطر و تفاهمنامه میزبانی از افراد در معرض خطر به دلیل وضعیت در افغانستان امضا کردند.
بر اساس این بیانیه، مقامات آمریکا و قطر در مورد چالش ها در افغانستان و همکاری میان دو کشور در مورد انتقال بیش از ۶۰ هزار  شهروند آمریکایی، افراد مقیم، دارندگان روادید مهاجرتی ویژه و افغان های در معرض خطر از طریق قطر به آمریکا گفتگو کردند.
در بیانیه مشترک آمریکا و قطر با بیان اینکه دو طرف درباره تحولات سیاسی منطقه از جمله سوریه، یمن و شاخ آفریقا به تبادل نظر پرداختند، آمده است:  آمریکا و قطر به شدت نگران کرانه باختری و غزه هستند و به همکاری با یکدیگر برای بهبود شرایط انسانی و اقتصادی ادامه خواهند داد.
بر اساس این بیانیه، واشنگتن و دوحه در مورد اهمیت دستیابی به راه حل دو کشور برای حل مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین گفتگو کردند.
در بخشی دیگری از بیانیه مشترک قطر و آمریکا در خصوص مبارزه با تروریسم آمده است که دو کشور بر مشارکت امنیتی دوجانبه خود از جمله در زمینه همکاری های اجرای قانون، هوانوردی و امنیت مرزی، مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز، مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از امضای دو توافق با همتای قطری خود خبر داد و اعلام کرد در اولین توافق، قطر حافظ منافع آمریکا در افغانستان خواهد بود.
بلینکن روز جمعه به وقت محلی در نشست خبری مشترک  با "محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" وزیر خارجه قطر در واشنگتن افزود که  امروز ما دو توافق جدید امضا می کنیم. اولین توافق، قطر را به عنوان حافظ منافع آمریکا در افغانستان خواهد کرد.
وی اضافه کرد که قطر در سفارت خود در افغانستان یک بخش آمریکا ایجاد خواهد کرد تا خدمات کنسولی ارائه دهد و همچنین بر وضعیت تاسیسات دیپلماتیک آمریکا  در افغانستان نظارت کند.
این اقدام در زمانی صورت می‌گیرد که طالبان افغانستان را در ماه اوت تحت کنترل خود درآورد. در حالی که نیروهای تحت رهبری ایالات متحده پس از بیست سال درگیری عقب‌نشینی کردند، آمریکا و کشورهای غربی به دنبال راه‌های مناسب برای تعامل با طالبان هستند.

برچسب‌ها قطر افغانستان آنتونی بلینکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر افغانستان آنتونی بلینکن قطر افغانستان آنتونی بلینکن بر اساس این بیانیه بیانیه مشترک آمریکا و قطر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • وحیدی: ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس تعریف شده است
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو