Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: روند ابتلا و سرایت بیماری کرونا در سطح استان سمنان به واسطه اقدامات صورت‌ گرفته، کاهشی و رو به نزول است.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۲۲ آبان اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات ثبت شده، طی هفته گذشته ۸۹ نفر بیمار مثبت مبتلای قطعی به کرونا در سطح استان سمنان شناسایی شدند که از این تعداد ۷۸ نفر سرپایی و ۲۴ نفر بستری در بیمارستان ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طی هفته گذشته علی رغم شناسایی ۸۹ نفر مبتلای قطعی به کرونا در استان و بستری ۲۴ بیمار بر روی تخت های مراکز درمانی، ۳۳ نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شدند که ‌نشان از رسیدگی های‌ مطلوب درمانی در سطح مراکز درمانی استان دارد.
هاشمی ادامه داد: در مجموع بیمارستان ‌های استان سمنان، ۳۳ نفر از بیماران ‌مبتلای قطعی به کرونا، در بخش مراقبت های ویژه، آی سی یو، بستری هستند.
وی با بیان اینکه ‌با اقدامات صورت ‌گرفته، آمار بیماران ابتلای قطعی و مثبت کرونا در سطح استان در هفته ‌گذشته نسبت به هفته قبل از آن، نصف شده است، افزود: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به دلیل ضرورت امر مقابله با کرونا و توجه به این ‌مهم، تاکید شد تا آگاه سازی و اطلاع رسانی در خصوص مقابله با کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و ترغیب به منظور تزریق واکسن در دستور کار قرار گیرد.
استاندار سمنان، به ثبت سیر نزولی ابتلا و سرایت بیماری کرونا در استان سمنان بر اساس سامانه‌ ماسک ‌اشاره و تصریح کرد: پس از تبدیل وضعیت کرونایی شهرستان های شاهرود و دامغان به قرمز، بلافاصله ستاد شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا در این شهرستان ها تشکیل شد و اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه با جدیت در دستور کار قرار گرفت که در نهایت امروز شاهدیم وضعیت رنگ بندی شهرستان شاهرود به وضعیت نارنجی کرونایی بازگشته و میزان بستری ها بر اثر ابتلا به کرونا در شهرستان دامغان نیز به نصف کاهش پیدا کرده است.
وی همچنین به وسعت ۹۷ هزار کیلومتری استان و سکونت جمعیت استان در تنها ۷ هزار کیلومتر مربع از این‌ مساحت اشاره داشت و گفت: بر اساس میزان ‌پراکندگی جمعیت استان به خصوص در روستاها، از ظرفیت دهیاری در بحث اجرای مصوبات ستاد استانی و شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا بهره‌گیری شده است تا اطلاع رسانی ها و آگاه سازی برای روستاییان نیز صورت پذیرد که ‌انشالله با این اقدامات، در هفته آینده شاهد وضعیت با ثبات تر و بهتری در حوزه مقابله با کرونا در استان سمنان خواهیم بود.
هاشمی در خصوص پوشش واکسیناسیون کرونا در استان سمنان اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون کرونا در استان در نوبت اول به بیش از ۸۰ درصد و در نوبت دوم نیز به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.
استاندار سمنان در پایان از بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان ‌خبر داد و بیان کرد: با اقدامات پیشگیرانه، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، انشالله وضعیت نزولی ابتلا و سرایت بیماری کرونا در استان سمنان تثبیت خواهد شد و به جهت فرصت فرآهم ‌شده برای بیان ‌گزارش در خصوص وضعیت کرونا در استان، از آیت الله رئیسی، ریاست محترم‌ جمهوری و دکتر مخبر، معاون اول ریاست جمهوری تقدیر و تشکر دارم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران استان سمنان استاندار سمنان کرونا در استان سمنان مقابله با کرونا استاندار سمنان سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام 2 لژیونر
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید