Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - مریم سرخوش: جمعیت هدف واکسیناسیون ایران (بالای ۱۲ سال) عدد تقریبی ۶۸ میلیون نفر اعلام می‌شود و مسئولان وزارت بهداشت هم تکمیل واکسیناسیون این گروه را تا دهه فجر امسال وعده داده‌اند. اما با وجود باقی ماندن جمعیت ۱۲ میلیون نفری از جامعه هدف کشور، آمارهای تزریق دوز اول به شدت کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمارها از دوشنبه هفته گذشته به زیر ۱۰۰ هزار تزریق در روز رسیده و کمترین تزریق واکسن در نوبت اول هم پنجشنبه و جمعه هفته گذشته  با ۱۰ هزار و ۸۲۸ دوز تزریق ثبت شد. همچنین مجموع تزریق واکسن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۶۵ هزار و ۴۰۵ دوز اعلام شده است.

این موضوع را محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، هم تایید می‌کند و به همشهری می‌گوید: «کاهش مراجعات برای تزریق دوز اول کاملا طبیعی است چرا که ما اکنون بالای ۹۰ درصد پوشش واکسیناسیون را داریم. البته از این کاهش تزریق برای دوز دوم راضی نیستیم و تدابیری برای افزایش این رقم اندیشیده خواهد شد.» گویا با اشاره به طرح‌های تشویقی برای ترغیب مردم به واکسیناسیون هم اشاره می‌کند و می‌افزاید: «قرار است واکسیناسیون سیار در برخی مناطق که پوشش واکسن در حد دلخواه نیست انجام شود. انتظار ما این است که مردم برای افزایش سطح ایمنی در جامعه به کمک ما بیایند و شاهد تکمیل هر چه سریع‌تر پوشش واکسیناسیون جمعیت هدف در کشور باشیم.»

۴ استان با پوشش کمتر از ۵۰ درصد واکسیناسیون

بر اساس اعلام سامانه ماسک در حال حاضر ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. نزدیک به ۶۰ درصد جامعه هدف در کشور کامل واکسینه شده‌اند اما چهار استان کشور (خوزستان، کردستان، قم و سیستان و بلوچستان)  هنوز به پوشش ۵۰ درصدی نرسیده‌اند. همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون در بسیاری از شهرستان‌ها حاکی از پوشش کمتر از ۵۰ درصد است.

تهرانی‌ها رکورددار تزریق دوز اول و سوم واکسن

تهرانی‌ها با تزریق ۹۶ درصدی نوبت اول و ۴۸/۰ درصدی نوبت سوم در رتبه اول تزریق واکسن‌های کرونا قرار دارند. رتبه اول تزریق نوبت دوم هم به شیراز و سراب اختصاص دارد و این عدد برای شهر تهران ۶۹ درصد ثبت شده است. اما کمترین تزریق واکسن‌ها هم در نوبت اول به نام دو شهر جنوبی کشورمان یعنی بم و زاهدان ثبت شده و در نوبت دوم هم زاهدان و آبادان درصد شهرهای با کمترین تزریق قرار دارند.

گرگانی‌ها از دوز سوم واکسن استقبال نکرده‌اند

همچنین تا ظهر دیروز ۴۲۱ هزار و ۳۹۹ نفر، دوز سوم واکسن کرونا تزریق شده  که باز هم تهرانی‌ها با تزریق ۴۸/۰ درصدی بیشترین استقبال تزریق دوز سوم را به خود اختصاص دادند. بهبهان با ۴۷/۰ درصد، کرمان با ۴۶/۰ درصد، فسا با ۳۷/۰ درصد و اهواز هم با ۳۴/۰ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در گرگان آمار تزریق دوز سوم تا اواخر هفته گذشته صفر درصد گزارش شده است و پس از آن، تربت حیدریه با ۰۶/۰ درصد، مشهد و تربت حیدریه با ۰۹/۰ درصد، زاهدان، خرم‌آباد و زابل هم با ۱۲/۰ درصد کمترین آمار ترزیق دوز سوم را دارا هستند.

کد خبر 637363 برچسب‌ها كروناويروس وزارت بهداشت و درمان جامعه كرونا در ايران واکسیناسیون واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس وزارت بهداشت و درمان جامعه كرونا در ايران واکسیناسیون واکسن کرونا تزریق دوز اول تزریق واکسن قرار دارند تهرانی ها دوز سوم ۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی