Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا شاهرودی، متولد اول فروردین ۱۳۵۰ یکی از محبوب ترین بازیکنان دهه ۷۰ فوتبال ایران و همچنین از بهترین بک چپ های تاریخ فوتبال ایران است. بارها نام رضا شاهرودی را در پروژه برترین های قرن شنیده ایم، بازیکن تیم ملی در مسابقات آسیایی ۱۹۹۴ هیروشیما، جام ملت های ۱۹۹۶ و مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸. شاهرودی همچنین در عرصه باشگاهی پیراهن تیم های پرسپولیس، کشاورز، آلتا ازمیر ترکیه و دالیان چین را به تن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین در برهه ای مربی تیم ملی امید بود.

به گزارش طرفداری، رضا شاهرودی تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد.

دروازه بان:

احمدرضا عابدزاده را نه فقط من، بلکه همه قبول داشته و دارند. از نظر فنی او بهتر از همه دروازه بان های تاریخ فوتبال ایران بود.

مدافعان:

نادر محمدخانی و افشین پیروانی را انتخاب می کنم. از زمان حضورم در کشاورز نادر محمدخانی را می شناختم و همبازی او بودم. همان زمان همه از محمدخانی می ترسیدند. بعدها در پرسپولیس هم همبازی شدیم. با افشین پیروانی هم سالها همبازی بودم. او رکورددار بازی در بزرگ ترین تیم فوتبال ایران یعنی پرسپولیس بود.

لازم به ذکر است که نام افشین پیروانی امروز برای اولین بار وارد لیست تیم منتخب قرن شد.

دفاع راست:

البته که تخصص مهدی مهدوی کیا در پیستون راست بود ولی بعدها در این پست بازی کرد و یکی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران شد.

دفاع چپ:

مدت کوتاهی با جواد منافی در پرسپولیس بودیم و زوج فوق العاده ای تشکیل دادیم. منافی زود مصدوم شد وگرنه یکی از بهترین ها می شد.

هافبک دفاعی:

کریم باقری هافبک وسط فوق العاده ای بود. او هم در گل زدن و هم در دفاع کردن عالی کار می کرد.

هافبک راست:

علی پروین بازیکن فوق العاده و اسطوره فوتبال ایران بود. ضربه کاشته هایش را فراموش نمی کنم.

هافبک چپ:

تکنیکی ترین فوتبالیستی که در ایران دیدم یعنی حمید درخشان را انتخاب می کنم.

هافبک هجومی:

دیگر همه می دانند علی کریمی جادوگر و خلاق بود. در هر ثانیه از بازی علی کریمی شاهد یک درخشش و اتفاقی خاص بودیم.

مهاجمان:

ناصر محمدخانی و خداداد عزیزی؛ ناصر محمدخانی اعجوبه فوتبال ایران بود. وقتی پا به توپ می شد همه نیم خیز می شدند. افتخار می کنم با ناصر محمدخانی همبازی بودم. خداداد عزیزی نیز ریزنقش و فوق العاده بود. ارتباط خوبی با او چه در داخل مستطیل سبز و چه بیرون از میدان داشتم.

رضا شاهرودی از احمدرضا عابدزاده، کریم باقری و علی کریمی به عنوان سه بازیکن قرن یاد کرد و رای خود در بخش مربی قرن را نیز به محمد مایلی کهن و استانکو داد.

بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی علیرضا فغانی را بهترین داور قرن دانست. او تیم قرن را نیز تیمی دانست که خود سابقه حضور در آن را داشت یعنی تیم ملی ایران در سال های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸.

در بخش پایانی محمد نصیری، حمید سوریان و حسن یزدانی انتخاب های رضا شاهرودی بودند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فوتبال ایران ناصر محمدخانی رضا شاهرودی فوق العاده تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم

به گزارش ورزش سه، استیون جرارد سرمربی انگلیسی الاتفاق عربستان و بازیکن سابق لیورپول در گفتگو اختصاصی که با رسانه لیگ عربستان داشت درباره نکات شخصی زندگی‌اش صحبت کرده است.

او ابتدا گفت: من به ورزش علاقه زیادی دارم، بنابراین سعی می‌کنم در این رشته بمانم و شغلی مرتبط با فوتبال یا شاید ورزش دیگری پیدا کنم. در دوران کودکی تنها اوقات فراغت من این بود که در تلویزیون به تماشای فوتبال بنشینم.

او ادامه داد: توصیه‌ای که من به بازیکنان جوان می‌کنم این است که رویاهای خود را محدود نکنند و تا زمانی که به آن‌ها نرسیدند، سخت و با پشتکار باشید. آدم‌های موفق با انگیزه و منظم هستند و تا زمانی که به موفقیت برسید، من معتقدم که باید این مسیر را ادامه دهند.

جرارد در مورد انتخاب سه بازیکن خود برای پیوستن به تیم تاریخی مدنظرش گفت: زین الدین زیدان را قطعا انتخاب خواهم کرد، زیرا او الگوی نسل من بود و بهترین هافبک جهان بود، بنابراین زیدان را انتخاب خواهم کرد. بعد از آن هم رونالدو و مسی را انتخاب می‌کنم که بهترین بازیکنان جهان در دوران بازیگری من بودند و به رقابت با آنها افتخار می‌کنم.

مربی انگلستانی الاتفاق در خصوص نحوه شخصی خودش پاسخ داد: وقتی سر کار نیستم، فقط به خانواده فکر می‌کنم. من فردی هستم که خیلی به خانواده‌ام وابسته هستم و 3 دختر و یک پسر دارم که همیشه با آنها فوتبال بازی می‌کنم و با آنها درباره فوتبال بدون خسته شدن صحبت می‌کنیم. برای خانه رفتن همیشه مشتاق بودم چون می‌دانم یک خانواده دوست‌داشتنی منتظر من هستند.

دیگر خبرها

  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • فدریکو والورده: مقابل منچسترسیتی تا سرحد مرگ خسته شده بودم
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • منتظر محمد مصدوم شد
  • شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • مورایس: استقلال ملاثانی باعث افتخار جام حذفی بود