Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی قربان پور می‌گوید «دشت خاموش» توانسته است یک زندگی صمیمی و ساده و در عین حال پس زمینه متفاوت از یک جامعه را به تصویر بکشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو مهدی قربان پور کارگردان و تهیه کننده فیلم با بیان اینکه تصور می‌کند سینمای مستقل در این سال‌ها توانسته است جریان سازی بسیار خوب و هدف‌های تعریف شده‌ای داشته باشد، درباره «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی عنوان کرد: خوشبختانه به نظر می‌رسد «دشت خاموش» در سینمای مستقل تاثیرگذار و رویکرد تعریف شده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: من فکر می‌کنم این فیلم توانسته است یک زندگی صمیمی و ساده و در عین حال پس زمینه متفاوت از یک جامعه را نشان بدهد و بخشی از اتفاقات مختلفی را که در تهران وجود دارد، به تصویر بکشد.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سینمای مستقل باقی بماند و این تلاش‌ها تاثیرگذار باشد.

پخش بین‌المللی «دشت خاموش» به تهیه کنندکی سعید بشیری که این روز‌ها در سینما‌های هنروتجربه روی پرده است، برعهده علی قاسمی است.  

تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق‌ها از فستیوال ونیز سال ۲۰۲۰، تندیس بهترین فیلم از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، تندیس بهترین بازیگر مرد برای علی باقری از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، بهترین تدوین برای سارا یاوری از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران سراسر جهان سال ۲۰۲۱، نشان فیپرشی از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم سال ۲۰۲۰، تندیس بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) سال ۲۰۲۱، جایزه بهترین فیلم از فستیوال سابورسیو کرواسی سال ۲۰۲۱ و جایزه بهترین فیلمبردار سال آسیا برای مسعود امینی‌تیرانی و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جوان هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوگوتا از جمله افتخارات این فیلم سینمایی است.

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش‌منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی، مینا سرقره در این فیلم بازی کرده‌اند.

لیست عوامل فیلم سینمایی «دشت خاموش» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی‌تیرانی، مشاور کارگردان: ناهید عزیزی صدیق، تدوین: سارا یاوری، طراح صحنه و لباس: جاوید جاویدنیا، مدیر صحنه: سپیده بلون و بهادر زندی، طراحی و ترکیب صدا: حسن مهدوی، مدیر صدابرداری: وحید رضویان، طراح گریم: نوید میرالی، فیلمبردار: حسن لشکری، مدیر برنامه‌ریزی: پویان درزی، دستیار کارگردان: مسعود قدسی، آهنگساز: فواد قهرمانی، مدیر تولید: فربد صوفی، منشی صحنه: مهران رضائی، تصحیح رنگ: سامان مجدوفائی، جلوه‌های ویژه بصری: علی ابراهیمی، مجریان طرح: محمود بهرامی، علیرضا میرزایی، جانشین تهیه‌کننده: هادی معصومی، مدیران تدارکات: مجید بختیاریان، هادی جهانبخش، طراح پوستر: احسان برآبادی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: پرسا بشیری و مشاور رسانه‌ای: نغمه دانش آشتیانی.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بهرامی دشت خاموش قربان پور بهترین فیلم بین المللی دشت خاموش سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به رسوایی شناگران چینی واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ توماس باخ پس از وضعیت آزمایش دوپینگ شناگران چینی نسبت به عملکرد آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) و قوانین کنترلی آن ابراز اطمینان کرد.

رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت: ما به WADA و قوانین کنترلی آن اطمینان کامل داریم، آژانس کاملاً از آنها پیروی کرده است. WADA به IOC درباره رویه‌هایی که این سازمان دنبال می‌کند، اطلاع داده است.

تحویل مشعل المپیک به فرانسه

توماس باخ خاطرنشان کرد: در وضعیت شناگران چینی، ما نیز به WADA اعتماد داریم. اگر همه مراحل رعایت شود، دلیلی وجود ندارد که آنها در آنجا (در بازی‌های المپیک 2024) حضور نداشته باشند.

پیش از این مشخص شده بود که در ژانویه 2021، 23 شناگر چینی تست دوپینگ مثبت دادند که نشان از وجود داروی ممنوعه تری‌متازیدین در بدن آنها داشت. سپس WADA از تصمیم طرف چینی مبنی بر عدم انجام آزمایشات اضافی و حذف ورزشکاران از المپیک 2020 توکیو (ژاپن) حمایت کرد که از سال 2020 به دلیل COVID-19 به تعویق افتاد و از 23 جولای تا 8 آگوست 2021 برگزار شد. تیم شنای چین در آن بازی‌ها سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • روایت یک دلداگی به همسر؛ مرد ایرانی ۲۵ سال در دریا سرگردان بود! +تصویر
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری