Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن قمیشی، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به ۲ روستای ام الطمیر و سیف السادات بخش مرکزی اهواز که امروز، شنبه ۲۲ آبان ماه برگزار شد، گفت: با بهره برداری از این طرح ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی این منطقه از آب شرب پایدار و باکیفیت برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تامین آب ۴۲ روستا زیرپوشش تاسیسات شهدای جهاد است، اظهار کرد: روستا‌های ام الطمیر و سیف السادات به دلیل اینکه در انتهای خط آب رسانی از این تاسیسات قرار دارند، با مشکل کمی و کیفی آب مواجه بودند و پیش از اجرای این طرح، آب آشامیدنی این ۲ روستا از تاسیسات شهدای جهاد تامین می‌شد، اما به دلیل قدیمی و فرسوده بودن خطوط آب و وجود شکستگی فراوان، آب شرب منطقه از نظر کمی و کیفی وضعیت نامناسبی داشت.

قمیشی بیان داشت: با اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال شامل؛ ۴ کیلومتر خط انتقال ۲۵۰ میلیمتر و ۲ کیلومتر خط انتقال ۱۶۰ میلیمتر و اتصال به تصفیه خانه گروه ملی اهواز، آبرسانی به این ۲ روستا با جمعیت حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر انجام شد که با بهره برداری از این خطوط انتقال جدید، آب آشامیدنی مردم این منطقه به میزان سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز، به شکل پایدار تامین گردید.

سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: اکنون با بهره‌برداری از تاسیسات و خطوط جدید و با اتصال به تصفیه خانه گروه ملی، آب آشامیدنی از لحاظ کمیت و کیفیت افزایش یافته است که رضایت اهالی این منطقه را در پی خواهد داشت.

او در پاسخ به چرایی گل‌آلود بودن آب لوله کشی این روستا‌ها در روز‌های اخیر گفت: دلیل کیفیت پایین آب این روستا‌ها در روز‌های اخیر، شست‌وشوی خطوط اصلی است که با شست‌وشو و لایروبی این خطوط، کیفیت این آب در روز‌های آینده افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه ۲ طرح آب رسانی به منظور ارتقای کیفیت آب روستا‌های منطقه در دست اقدام است، اظهار داشت: به منظور رفع مشکل آب ۴۲ روستای تحت پوشش تاسیسات شهدای جهاد، اصلاح و بازسازی تصفیه خانه و خطوط انتقال تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفته است.

اصلاح خط انتقال آب به روستا‌های رامضیه و طاهریه

او با اشاره به اینکه اصلاح خط انتقال روستا‌های رامضیه و طاهریه به طول ۱۴ کیلومتر از دیگر طرح‌هایی است که در بخش اسماعیلیه شهرستان اهواز در دست اقدام است که با بهره برداری از این طرح ۵ روستای این منطقه از آب شرب سالم بهره مند می‌شوند، بیان کرد: پیمانکار طرح تاسیسات شهدای جهاد در حال کار است و طرح آبرسانی روستای رامضیه از روز‌های آینده آغاز خواهد شد.

علی بلم‌چی، بخشدار مرکزی اهواز نیز در این آیین با بیان اینکه مردم این روستا تشنگی کشیده اند و بهره برداری از این طرح موجب خوشحالی مردم شده است، گفت: سرعت اجرای این طرح به قدری بود که برای ما و اهالی روستا باور کردنی نیست.

او با تقدیر از پیگیری مسوولان دخیل در اجرای این طرح بیان داشت: مسوولان بسیاری پیش از این، وعده بهبود وضعیت آب را داده بودند، ولی هیچ یک از آن‌ها به وعده خود عمل نکردند.

بلم‌چی اشتغال را مطالبه جوانان اهالی این منطقه عنوان و تصریح کرد: کارشکنی‌هایی برای توسعه ورزش روستا وجود دارد و این موجب شده تا این روستا در بخش ورزش با چالش‌ها و عقب افتادگی‌های زیادی دست به گریبان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه روستای ام الطمیر در سال‌های اخیر متحول شده است و وضعیت آن قابل مقایسه با قبل نیست، اظهار داشت: برق و گاز این روستا تکمیل شده است و زیرساخت این منطقه ۹۸ درصد تکمیل است ضمن اینکه زمین‌ها زیرسازی و ۶۰ درصد آسفالت دارد.

روستای ام الطمیر و سیف سادات از روستا‌های بخش اسماعیلیه اهواز هستند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب شرب آبرسانی به روستا آب و فاضلاب بهره برداری بهره برداری تصفیه خانه ام الطمیر خط انتقال روستا ها ۲ روستا طرح آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی

حسین برزگر مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سفر استاندار به بخش ناغان شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.

وی افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید

حمل و بارگیری دو دستگاه پست برق طرح انتقال آب اراضی دهکهنه

برزگر ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان چهار هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار