Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خوستی؛ سخنگوی وزارت داخله «امارت اسلامی» با تایید بازداشت یک دختر جوان که ادعا کرده‌بود در یکی از حوزه‌های امنیتی طالبان در شهر کابل شکنجه شده، گفته او از طرف افرادی پول گرفته تا چنین اتهامی را علیه طالبان مطرح کند.

اخیرا این دختر جوان در ویدیویی که منتشر شده، ادعا می‌کند که طالبان با ورود به خانه‌‌اش، بر او «دست‌اندازی» و «بر عزتش دست‌درازی» کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که خود را خواهر یک نظامی پیشین معرفی می‌کند، همچنین گفته که با دست‌اندازی طالبان سر و صدا کرده است و به‌دنبال آن نیروهای این گروه او را به حوزه‌ امنیتی منتقل کردند. این زن افزوده است که مدیر جنایی حوزه‌ یازدهم امنیتی این گروه در حوزه از او «تقاضای [عمل] نامشروع» کرد.

او گفته است: «وقتی که من [تقاضای نامشروع طالبان] را رد کردم، مرا شلاق‌کاری کردند.» این زن گفته است که یک نیروی دیگر طالبان به مدیر جنایی این حوزه گفته که او شمالی است و نگذار که «از پیشت برود».

همچنین بر شانه‌ها و پشت این زن کبودی‌های ناشی از شلاق نیز مشاهد می‌شود. او تأکید کرده است که بخش‌های دیگر بدنش نیز از اثر لت‌وکوب طالبان کبود گشته و او نمی‌تواند آن را نشان دهد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • سکانس‌هایی از فیلم آخرین تولد
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل