Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:00:28 GMT

رشد ۱۳۲ درصدی اعتبارات عمرانی فارس در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۶۴۸۴

رشد ۱۳۲ درصدی اعتبارات عمرانی فارس در سال ۱۴۰۰

به گزارش ایرنا، احمد علی افکاری شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه فارس افزود: مجموع اعتبارات عمرانی استان در سال ۹۹ یک هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان بوده که این عدد در سال جاری به سه هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان رسیده که بیانگر سهم ۶ درصدی فارس از مجموع اعتبار در نظر گرفته برای کل کشور است.
وی ادامه داد: اما سرجمع استانی که شامل اعتبارات تملک دارایی سرمایه استانی و سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی می‌شود نیز سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال با رشد ۱۵۱ درصدی به یک هزار و ۵۰۸ میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه استانی نیز سال گذشته ۳۳۸ میلیارد تومان بوده که امسال با ۱۶ درصد رشد به ۳۹۲ میلیارد تومان رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: سه درصد درآمد نفت و گاز نیز سال گذشته ۱۴۸ میلیارد تومان بوده که امسال با ۲۳۳ درصد رشد به ۴۹۳ میلیارد تومان رسیده است.
افکاری بیان کرد: اعتبار موضوع ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز که پارسال ۹۸ و نیم میلیارد تومان بوده امسال با ۴۰ درصد رشد به ۱۳۸ میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد: سال ۹۹ به طرح توسعه و تکمیل راه‌های روستایی نیز حدود ۱۵ و ۲ دهم میلیارد تومان تخصیص یافته بود که این عدد امسال به ۱۵۲ میلیارد تومان رسیده است.
او گفت: سهم استان فارس از سرجمع اعتبارات طرح‌های عمرانی ملی و ملی با ویژگی استانی ۲ هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است که از این مبلغ یک هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های عمرانی ملی و ۶۲۰ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های عمرانی ملی با ویژگی استانی است.
افکاری افزود: در حالی که تعداد طرح‌های ملی استان فارس در سال گذشته ۱۵۲ طرح بوده امسال به ۱۵۵ طرح رسیده است.
او ادامه داد: آنچه که در رابطه به اعتبارات طرح‌های عمرانی ملی با ویژگی استانی به استان ابلاغ شده ۶۰۲ میلیارد تومان است که ۱۰۲ میلیارد تومان آن به شکل نقدی و ۳۶۹ میلیارد تومان اسناد خزانه است که ۷۸ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای استان را شامل می‌شود.
افکاری اضافه کرد: یک هزار و ۷۸۷ میلیارد تومانی نیز مربوط به طرح‌های عمرانی ملی به استان ابلاغ شده که حدود ۳۲۲ میلیارد تومان به نقدی و یک هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان نیز اسناد خزانه را شامل می‌شود که مربوط به ۷۵ و هشت دهم درصد کل اعتبارات عمرانی ملی استان است.
وی، کل اعتبارات بودجه هزینه‌ای کشور ۹۲۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: از این میزان ۲۲ هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه هزینه‌ای استان‌ها است که سهم استان فارس که ابلاغ شد یک هزار۲۴۲ میلیارد تومان یعنی پنج و هشت دهم درصد از کل کشور است.
او اضافه کرد: در مورد اعتبارات هزینه‌ای آنچه که می‌توان به عنوان چالش مطرح کرد این است که تاکید زیادی به استان و دستگاه‌های اجرایی شده که با توجه به همه محدودیت‌های اعتباری، صرفه جویی در هزینه‌ها است که از دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم رعایت کنند.
افکاری اظهار داشت: همچنین باید به سمتی برویم که از محل فروش دارایی‌ها و اموال منقول و غیر منقول مازاد در دستگاه‌های اجرایی که در این زمینه موفقیت زیادی نداشته‌ایم نیز سعی کنیم به افزایش درآمدها و تحقق بودجه کشور و استان کمک کنیم.

برچسب‌ها سازمان برنامه و بودجه بودجه ۱۴۰۰ شیراز اعتبارات فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه بودجه ۱۴۰۰ شیراز سازمان برنامه و بودجه بودجه ۱۴۰۰ شیراز اعتبارات فارس میلیارد تومان رسیده میلیارد تومان بوده طرح های عمرانی ملی سال گذشته یک هزار درصد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رستمی بعد از ظهر جمعه در نشست شورای عشایری تنگستان اظهار داشت: امور عشایری نمی‌تواند به تنهایی جواب گوی همه مشکلات جامعه امور عشایری در استان باشد.

مدیرکل عشایری استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت همه دستگاه‌های اجرایی کشور موظف هستند که در طرح‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بودجه‌های سنواتی خود با اختصاص اعتبارات مناسب با جمعیت عشایر وظایف خود را در قبال جامعه عشایری انجام دهند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که دولت مردمی سیزدهم به عشایر توجه دارد بحث آئین ساماندهی است که موجب ۱۰ برابری افزایش اعتبارات عشایری شده است.

مدیرکل عشایری استان بوشهر یاد آور شد: در تنگستان در طی ۲ سال گذشته خدمات بسیار خوبی با اعتبارات بیش از سه میلیارد تومان به عشایر شهرستان ارائه شده است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شعار سال مقام معظم رهبری در شهرستان در خصوص جهش تولید و مشارکت مردمی محقق شود منوط به همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در کنار عشایر است.

رستمی بیان کرد: جمعیت عشایر تنگستان یک درصد جمعیت این شهرستان است که نیازاست در اعتبارات شهرستان معادل یک درصد جمعیت اعتبار برای امور عشایری شهرستان در نظر گرفته شود.

مدیرکل عشایری استان بوشهر خاطر نشان کرد: ۲.۵ درصد جمعیت استان بوشهر را عشایر تشکیل می‌دهند ولی اعتبارات که برای امور عشایری استان در نظر گرفته می‌شود زیر نیم درصد است.

وی ادامه داد: در تسهیلات تبصره ۱۸ مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان باز پرداخت هفت ساله برای اشتغال عشایر شهرستان مبلغ ۳ میلیارد تومان به ۲۵ نفر تسهیلات داده شد.

نصب پنل‌های خورشیدی

رستمی افزود: انتظار داریم در سال جاری با نصب پنل‌های خورشیدی اتفاقات خوبی در شهرستان ایجاد شود که دیگر شاهد چادر عشایر بدون برق نداشته باشیم و برای این منظور امور عشایری استان ۵۰ درصد اعتبارات این طرح از محل اعتبارات اداره کل و۵۰ درصد نیز از محل اعتبارات شهرستان اختصاص داده شود.

مدیرکل عشایری استان بوشهر خواستار برگزاری جلسات امور عشایری تنگستان به صورت مداوم و در هر فصل حضور عشایر برگزار شود.

وی اضافه کرد: در تنگستان ۱۶ آب گرم کن خورشیدی در اختیار عشایری قرار گرفته که نیاز است مشخص شود که به کدام یک از عشایر داده شده است.

کد خبر 6089328

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد